فصل دوم پایان نامه،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،مبانی نظری وپیشینه تحقیق مباني نظري و پيشينه پژوهش (فصل دو) تکلیف شب دارای 52 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .docx
بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::
مبانی نظري
منظورازتكليف شب عبارت است ازانجام مطالب نوشتني ،حل كردني و حفظ مطالبي كه به صورت تمرين در كتابهای درسي مشخص شده است و معلمان روزانه براي دانشآموزان مشخــص مي كنند تادر خانه آنها را انجام دهند (رنجه بازو،1377).
درباره تكليف شب،نظرات گوناگوني ارائه شده است. برخي آن را عامل فعاليت،تمرين،تثبيت و خلاقيت آموزشي تلقي نموده،بعضي آن را يك مصيبت مي خوانند و گروهي ديگرآن را عامل تزلزل خانواده و تضاد و الدين مي دانند،افراطيون از آن به عنوان يك هيولاي تربيتي كه عامل ضايعكننده تمايلات، رغبتها و استعدادها در عصر موج سوم (عصر كامپيوتر و الكترونيك) است، ذكر كرده، آن را عامل اساسي شكنجه رواني محصلان مي دانند(رنجه بازو،1377).
تكليف در فرهنگ فارسي دكتر معين چنين معنا شده است
1- به رنج افكند ن .
2- به گردن گذاشتن،كار هاي سخت وشاق را به عهده كسي گذاشتن .
3- رسيدن به سن بلوغ و رشد .
4- وظيفه اي كه بايدانجام شود(مانند مشق خطومسائل).
5- از نظرآموزش و پرورش،تكليف شب به معناي مجموعه فعاليت هايي است كه به منظور تعميق يادگيري دانش آموزان، درساعتي كه در آموزشگاه حضور ندارد صورت مي گيرد(شايان،1377).
وقتي معلم به دانش آموزبه جاي تكليف شب چند صفحه رونويسي مي دهد يا از او مي خواهد با كمك والدين تكاليفش را انجام بدهد،چگونه مي توان انتظار داشت كه اين دانش آموز خلاقانه عمل كند؟تكليف شب به مثابهً يك رخداد آموزشي،جزءپايداري از اجزاي آموزشي است .
بدون شك تكليف شب فرصتي براي تمرين وايجاد يادگيري است . تكليف شب به منزله پنجره اي است كه از طريق آن والدين زندگي روزمرهً تحصيلي و علمي فرزندانشان را در مدارس تماشامي كنند . تكليف شب به عنوان پشتوانه رسمي مدارس درمنزل تلقي مي شود واز آن به عنوان پل انساني ما بين مدرسه و خانه ياد مي كنند(گروه آموزشي مديران، 1386).
2-2-1 تاریخچه تکلیف شب
تکليف شب به عنوان يک موضوع تربيتي درسال 1842مورد مباحثه متخصصين علوم تربيتي درانگلستان قرارگرفت ودرسال1982درنخستين شماره هاي دائره المعارف تعليم وتربيت آمده است که بچه هاي کمتر از9سال آماده نيستند که تکاليف جديدي در خانه انجام دهند.
سيماي تکاليف در اوايل قرن بيستم جهت خاصي پيدا کرد و آن بدان جهت بود که ذهن انسان را به مثابه عضله اي فرض مي کردند که مي تواند به وسيله تمرين ذهني يا حفظ کردن تقويت شودو از آنجا که حفظ کردن مي توانست در منزل صورت مي گيرد ،بنابراين به عنوان موضوعي مثبت تلقي ميشد(نجاريان،1370).
بدين ترتيب تکليف شب با پشتوانه اي علمي راهي مدارس شد و جزء لاينفک آن گرديد. اين طرز تلقي ادامه داشت تامحققان درصدد بررسي تجربي پيرامون تکليف شب برآمدند. نخستين پژوهش تجربي درسال 1904ميلادي درآلمان صورت گرفت ودرسال 1913ميلادي پژوهشي توسط مجله خانم هاي خانه دار صورت گرفت که در اين پژوهش با مديران اداري،پزشکان،والدين درخصوص اثرات تکليف شب در کشور امريکا مصاحبه و نظر خواهي شد و نتايج آن در مجله درج و قويا توصيه گرديد که تکليف شب بايددرمدارس دولتي متوقف شود. نتايج اين تحقيق مبداءومدخل مباحثات منسجم درخصوص کاهش يا افزايش تکليف شب در قلمرو و فرايند تعليم وتربيت تلقي گرديد ومحرک بسياري از پژوهش ها شد که دراين خصوص مي توان تحقيقات سايمونزدر سال 1921و دينا پولي در سال 1937در امر تکليف را نام برد.
بيشترين محور پژوهش ها ي فوق حول مفهوم تمرين و تثبيت در امر يادگيري و تکليف شب بود. در اواسط دهه 1940 ميلادي تاکيد زيادي بر روي فعاليت هاي فوق برنامه درسي به عمل آمد و تکليف شب مورد غفلت قرار گرفت،که اين امر بالاخص درجنگ دو کره صادق بود(نجاريان،1370).
مباني نظري و پيشينه پژوهش (فصل دو) تکلیف شب_1546597443_19746_5739_1145.zip0.08 MB |