دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهشی تجارت الکترونیک و بلوغ تجارت الکترونیک (فصل دوم) در 39 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.
مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
کاربردهای مطلب:
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی
قسمتهایی از مبانی نظری:
تعریف تجارت الکترونیک
استفاده از فناوريهاي الكترونيكي در انجام امور تجارت پيشينهاي نسبتا طولاني دارد. در حقيقت، نياز به تجارت الكترونيكي از تقاضاهاي بخشهاي خصوصي و عمومي براي استفاده از تكنولوژي اطلاعات به منظور كسب رضايت مشتري و هماهنگي موثر درون سازماني نشات گرفته است. ميتوان گفت اين نوع تجارت، از حدود سال 1965 آغاز شد كه مصرفكنندگان توانستند پول خود را از طريق ماشينهاي خود پرداز ،دريافت كرده و خريدهاي خود را با كارتهاي اعتباري انجام دهند. پيش از توسعه فناوريهاي مبتني بر اينترنت در سالهاي آغازين دهه 90، شركتهاي بزرگ دست به ايجاد شبكههاي كامپيوتري با ارتباطات مشخص، محدود و استاندارد شده براي مبادله اطلاعات تجاري ميان يكديگر زدند. اين روش، مبادله الكترونيكي دادهها ناميده شد (مولاو لیکر ، 2001).
از تجارت الکترونيک، تعاريف متعددی ارائه شده است. درحقيقت مجموعه متنوع وسيعی از تعاريف و مفاهيم برای تجارت الکترونيک وجود دارد که موضوعات، کاربردها و مدلهای گوناگونی را در بر میگيرد. درگونهای از اين موارد، کوشيده شده است که تعاريف عامی ارائه شود و در گونههای ديگر تعاريف به نوع فعاليت، امکانات ارتباطی و تجهيزات مورد استفاده، محدوده سازمانی فعاليتها و زير ساختارها توجه شده است :
• در يك تعريف ميتوان به هر تجارت يا فعاليت اقتصادي در وب، كه امكان خريداري و فروش محصولات و سرويسها را فراهم ميآورد و تراكنشهاي تجارت و فعاليتهاي بين افراد و سازمانها را تسهيل ميبخشد، تجارت الكترونيك گفت (اشنایدر ،2002).
• تجارت الكترونيك، تجارت كردن از طريق ابزارهای فناوری ارتباطی جديد است كه تمام جنبههای تجارت را شامل ايجاد بازار تجاری، سفارش دهی، مديريت زنجيرهي عرضه و معاملات پولی را در بر میگيرد. (گاناسکاران ،2002)
• چافي به تجارت الكترونيك به ديده خريد و فروش كالا از طريق اينترنت مينگرد. (چافی ،2002)
• كالاكوتا تجارت الكترونيك را از چهار ديدگاه تعريف ميكند:
1- ديدگاه ارتباطات: تجارت الكترونيكي از اين منظر بر انتقال اطلاعات، كالا، سرويسها و يا پرداخت پول از طريق ابزارهاي الكترونيكي دلالت دارد.
2- ديدگاه آنلاين: از اين منظر تجارت الكترونيك خريد و فروش آنلاين اطلاعات و كالاها ميباشد.
3- ديدگاه سرويس: از اين منظر تجارت الكترونيك ابزاري است كه همزمان هزينهها را كاهش و سرعت و كيفيت را افزايش ميدهد.
4- ديدگاه جريان بازرگاني: از اين منظر تجارت الكترونيك به عنوان ابزاري براي بهبود و تسريع جريانها و فرآيندهاي كاري تعريف ميشود (کالاکوتا و وینستون ،1997).
با توجه به موضوعات ارائه شده در تعريفها، ميتوان اين گونه بيان كرد كه تجارت الكترونيك بر به كارگيري فناوري اينترنت به منظور معاوضه ارزشها (كالا و خدمات) دلالت دارد.
____________________
Automatic Teller Machines(ATM)
Licker & Molla
Schneider
Gunasekarana
تعریف بلوغ الکترونیک
در ادبیات تجارت الکترونیکی، ارسال خبرنامه الکترونیکی به مشتریان، دریافت اطلاعات از آنها، پرداخت الکترونیکی، استفاده از پست الکترونیکی و.. همگی از مصادیق تجارت الکترونیکی هستند. برمبنای منطق فازی، میتوان برنامه ریزی دقیق تری را برای توسعه تجارت الکترونیکی صورت داد. با بکارگیری مدل بلوغ تجارت الکترونیکی، شرکتها می توانند متناسب با درجه آمادگی الکترونیکی خود در تجارت الکترونیکی مشارکت کنند. به کارگیری مدل بلوغ تجارت الکترونیکی فرصت ارزیابی و اثربخشی تجارت الکترونیکی را نیز فراهم می کند، بطوری که می توان متناسب با مرحله تکامل الکترونیکی، شاخص های خاص ان را تعریف کرد. برای مثال از شرکتی که در مرحله ابتدایی قرار دارد، نباید انتظار فروش اینترنتی داشت. در مدل بلوغ تجارت الکترونیکی این اعتقا د وجود دارد که بکارگیری تجارت الکترونیکی را می توان از رویکرد مرحله ای و یا رویکردیکباره بهره جست. استقرار تدریجی سیستم از نا هماهنگی ها و احتمال شکست پروژه های تجارت الکترونیکی جلوگیری می کند. در رویکرد یکباره، سیستم جدید به صورت یک مرحله ای و یکباره مستقر می شود.
تعریف های مختلفی برای آمادگی الکترونیکی وجود دارد.آمادگی الکترونیکی، توانایی سازمان، بخش یا گروه کاری برای پذیرش، بکارگیری و سودبردن از فناوریهای اطلاعاتی و ارتباطی مانند تجارت الکترونیکی تعریف شده است. برخی پژوهشگران آمادگی الکترونیکی در مقیاس ملی را مورد توجه قرار داده اند. از اینرو آنان آمادگی الکترونیکی را به معنی سطح توان و میزان دستیابی کشورها به اینترنت و استفاده های مختلف آنها دربکارگیری از فرصتهای دیجیتال، تعریف کرده اند. از دیدگاه زیر ساخت فرهنگی، آمادگی الکترونیکی، میزان مشارکت جامعه در دنیای شبکه ای، شامل توانایی ان جامعه برای مشارکت در جهان شبکه ای آینده تعریف میگردد.
ازدیدگاه کلان وملی، آمادگی الکترونیکی بیانگر وضعیت بکارگیری زیرساخت های ارتباطی و اطلاعاتی یک کشور، توانایی کاربران آن کشور، کسب و کار و دولت ها در بکارگیری و بهره گیری از مزایای تجارت الکترونیک است. به همین دلیل، از سال 2000 تاکنون رتبه بندی آمادگی کشورها در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات الکترونیکی به صورت مشترک به وسیله مجله اکونومیست گزارش میشود. در این مدل با سنجش فضای تجارت الکترونیکی و در بانظر گرفتن عوامل دیگری مانند موقعیت های شغلی اینترنتی، نوآوری، امنیت اطلاعات، تعهد دولت به تجارت الکترونیکی، جنبه های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و توسعه فناوری، آمادگی الکترونیکی هر کشور ارزیابی می گردد. این رتبه بندی به کشورها این امکان را میدهد تا موقعیت نوآوری و فناوری خود را نسبت به دیگر کشورها اندازه گیری نمایند (زیتا و اسکورنینا ،2001 ).
____________________
Skorynina & Zita
فهرست مطالب مبانی نظری و پیشینه پژوهشی تجارت الکترونیک و بلوغ تجارت الکترونیک (فصل دوم) به شرح زیر می باشد:
2-1- مقدمه
2-2- تجارت الکترونیک
2-2-1- تعریف تجارت الکترونیک
2-2-2-مدل های تجارت الکترونیک
2-2-3-نفوذ تجارت الکترونیک در ایران و جهان
2-3-بلوغ الکترونیک
2-3-1- تعریف بلوغ الکترونیک
2-3-2-روش شناسی آمادگی الکترونیکی
2- 4-مدل های پذیرش تجارت الکترونیک در مطالعات پیشین
2-4-1-مدل های نظری
2-4-1-1- مدل کا پی ام جی
2-4-1- 2-مدل شرکت مشاوره امیساری
2-4-1- 3-مدل لوی و پاول
2-4-1- 4-مدل شورای بهره وری هنک کنگ
2-4-1- 5-مدل مارتین و ماتلای
2-4-1-6- مدل کوپر و برگس
2 -4-1-7-مدل کاندال
2-4-1-8-مدل گروه گارتنر
2-4-1-9-مدل میسرا و دینگرا
2-4-1- 10-مدل دلویت و تاچ
2-4-1-11مدل دموکراسی الکترونیک
2-4-1-12مدل سازمان ملل
2-4-2-مدل های عملی
2-4-2-1-تجارب خارجی
2-4-2- 1-1-پیاده سازی تجارت الکترونیک در سنگاپور
2-4-2-1-2-پیاده سازی تجارت الکترونیک در استرالیا
2-4-2-1-3-پیاده سازی تجارت ادلکترونیکی در اتحادیه اروپا و آمریکا
2-4-2-2 تجربه داخلی
2-4-2-2-1- پیاده سازی تجارت الکترونیک در شرکت هواپیمایی هما
2-5- شرکت های کوچک و متوسط
2 -5-1- تعریف شرکت های کوچک و متوسط
2 -5 -2- مزایای شرکت های کوچک و متوسط در اقتصاد جهانی
2-5-3- بهره گیری از تجارت الکترونیک در شرکت های کوچک و متوسط
2-5-4- مزایا و معایب تجارت الکترونیکی در شرکت های کوچک و متوسط
2 -5-6 - تجارت الکترونیک و چالش های فرا روی شرکت های کوچک و متوسط
منابع
مبانی نظری و پیشینه پژوهشی تجارت الکترونیک و بلوغ تجارت الکترونیک (فصل دوم)_1550952342_19681_5739_1999.zip0.11 MB |