دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش سیستم اتوماسیون اداری (فصل دوم) در 52 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.
مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
کاربردهای مطلب:
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی
قسمتهایی از مبانی نظری:
تاریخچه
منشا اتوماسیون به اوایل دهه 1960 بر می گردد، یعنی زمانیکه شرکت IBM عبارت «واژه پردازی »را به منظور بیان فعالیت قسمت تحریر الکترونیکی خود مطرح نمود. عبارت مذکور، مبین این مفهوم است که فعالیت های اداری حول و حوش پردازش«واژه»ها میگردد. هدف IBM از بیان این مفهوم جدید این بود که همان توجهی را که قبلا به کامپیوتر ها و پردازش داده ها معطوف بوده است، به محصولات اداری معطوف نماید.(www.imi.ir/tadbir)
اولین نمونه عینی مفهوم یاد شده در سال 1964، به منصه ظهور رسید؛ یعنی زمانیکه IBM ماشینی به نام ام تی/اس تی(MT/ST) را به بازار عرضه نمود. ام تی/اس تی ، یک نوع ماشین تحریری بود که به یک نوار مغناطیسی متصل بود. با ابداع این ماشین تحریر و معرفی آن به بازار، صرفه جویی های عمده ای در وقت و انرژی افراد ماشین نویس بوجود آمد و کارایی آنها راتا حد زیادی بالا برد. با استفاده از این ماشین تحریر، پس از یک بار تایپ نمودن یک نامه، این امکان وجودداشت که بتوان آن را به تعداد دلخواه از روی نوار مغناطیسی که متن نامه مذکور، حین تایپ اولیه در آن ضبط شده بود، تایپ نمود.تنها کاری که ماشین نویس انجام می داد، این بود که نام اشخاص و آدرس آنها راروی هرنامه تایپ می کرد. .(www.imi.ir/tadbir)
مزیت دیگری که این ماشین داشت ، این بودکه پس از متن یک نامه تشخیص آنها (نامه های تایپ شده ) از نسخه اصلی، امکان پذیر نبود. در حال حاضرطیف وسیعی از تکنولوژی ها، اعم از کامپیوترو غیر آن در کارهای اداری، مورد استفاده قرار می گیرند. تمام این کاربردها تحت عنوان اتوماسیون اداری تعریف شده اند .(www.imi.ir/tadbir)
نیاز به تکامل های بعدی به این خاطر بود که طی دهه1970 کارایی کارخانه ها 85 تا 90 درصد افزایش یافت، در حالیکه کارایی دفتری تنها 4 درصد افزایش داشت. پس باید سیستم هایی ایجاد می شد که باعث افزایش بهره وری وکارایی دفاتر نیز بشود.(مک لئود،1377،ص472)
تاحدود سال1980، اتوماسیون اداری به عنوان راهی برای ارتقاء سطح بهره وری منشی ها و کارکنان دفتری دیده می شد. دست آوردهای اتوماسیون اداری کارکنان دفتری را درانجام بیشتر،سریع تر و بهتر بر روی اسناد یاری می داد. سپس روشن شد کارکنان متفکر نیز می توانند ازاتوماسیون اداری سود جویند. اتوماسیون می تواند تهیه مکاتبات ارسالی برای کارکنان متفکررا سهل تر سازد. برای نمونه، کارکنان متفکر یا منشی های آنان می توانند با استفاده از کلمه پردازها، نام ها، یادداشت ها، گزارشات، پاسخ مکاتبات را تهیه کنند.(مک لئود،1377،ص473)
اتوماسیون اداری (خودکاری اداری)
اتوماسیون اداری ( Office Automation ) : مکانیزمی است در راستای بهبود بهره وری سازمان از طریق اعمال مدیریت اثر بخش و کاربرد مجموعه فعالیتهای سازمان با بهره گیری از : گردش الکترونیکی مکاتبات در سطح سازمان، جستجوی آسان در اطلاعات ذخیره شده ، پاسخگویی سریع و به موقع به مراجعان، حذف کاغذ از چرخه مکاتبات اداری ، اعمال کنترل مناسب بر کاربران ، ثبت و نگهداری بهینه اطلاعات، بهبود ارتباطات درون سازمانی. سیستم اتوماسیون اداری وظیفه بر قراری ارتباطات داخلی سازمان و همچنین افراد سازمان با خارج از سازمان را عهده دار است . این ارتباط به بهبود هماهنگی فعالیت ها و کیفی کردن کار کمک می کند . پردازشگر های متن ، پست الکترونیک ، ارسال صدا ، ارسال فاکس ، ویدئو کنفرانس و کنفرانس کنفرانس صوتی از ابزار هایی هستند که می تواند در این مجموعه به کار رود . سیستم اتوماسیون اداری از سیستم کارتابل و مدیریت فرایند ها تشکیل می شود که با سیستم دبیر خانه، سیستم های پردازش عملیات و سیستم آرشیو در ارتباط است . بنابراین در یک مجموعه کامل اتوماسیون اداری کلیه عملیات سازمان ازطریق سیستم های نرم افزاری سازماندهی مي شود .
باید توجه کرد که ازطریق مدیریت فرایند ها در یک سیستم جامع نرم افزاری می توان تمامی عملیات یک سازمان را با استفاده از ابزار های پیش گفته به نحو مطلوب سازماندهی کرد . می توان با استفاده از سیستم مدیریت فرایند گردش کلیه فرمهایی را که در سیستم های پردازش عملیات (TPS ) وجود دارند را از طریق سیستم کارتابل به انجام رساند . به این ترتیب بدون استفاده از فرمهای کاغذی " تایید های " مورد نیاز هر فرم تعریف می شود و با گردش آن در سیستم کارتابل هر فرایند تکمیل می شود . بنابراین اتوماسیون اداری فراتر از بکار گیری تنها یک سیستم کارتابل در سازمان است ولی بخشی از آن محسوب می گردد . ضمن آنکه باید توجه داشت با استفاده از سیستم های یکپارچه که در آن کلیه فرایند های سازمانی با یکدیگر مرتبط هستند می توان به مفهوم کامل به سمت سازمانی حرکت کرد که در آن گردش اطلاعات سریع به موقع و با اطمینان را انتظار داشت و حتماً بدون استفاده از حتی یک برگ کاغذ .امروزه چگونگی ارتباطات و مکاتبات اداری در سازمان ها و موسسات اقتصادی به کلی متحول شده است، به گونه ای که دیگر فرایند های کند وزمان بر اداری پذیرفتنی نیست. بر این اساس ، ضرورت دارد تا ابزاری فراهم شود که با بهره جویی از آن بتوان با سرعت و دقت به انجام فرایند های اداری و پاسخگویی به موقع به آنها پرداخت. به این منظور، استفاده از سیستم اتوماسیون اداری بستر مناسبی رابرای سرعت بخشیدن به امور روزمره فراهم می سازد. در فرایند حل مسئله عامل زمان نقش تعیین کننده ای دارد، راه حلی که به موقع حاصل نشود به هیچ عنوان کمک کننده نیست. بدین ترتیب اتوماسیون اداری، با نقشی که در سرعت بخشیدن به جمع آوری و ارائه اطلاعات مورد نیاز مدیران ایفا می کند، باعث تصمیم گیری بموقع آنها می شود. اتوماسیون اداری کارکنان دفتری را نیز در انجام عملیات بیشتر ، سریعتر و بهتر بر روی اسناد یاری می نماید. زمانیکه کلیه دریافت ها و ارسالات به صورت الکترونیکی امکان پذیر باشد، کارهای اداری و دفتری، با کیفیت برتر و توزیع سریعتر انجام می شود. با استفاده از انتقال الکترونیکی نامه ها و مکاتبات ، کاهش هزینه های دفتری امکان پذیر است.(venegas،2007،ص21)
قسمتی از پیشینه تحقیق:
- كاي در سال 2004 در تحقيقي با عنوان «بررسي و طراحي سطوح سيستم اتوماسيون» در دانشگاه كاليفرنيا چنين ابراز مي نمايد. اخيراً طراحي سيستم اتوماسيون به منظور بهينه سازي كارها و سطوح مختلف اداري در صرفه جويي هزينه ها، نيروي انساني و زمان، بيشتر و بيشتر مي شود. اتوماسيون انجام امور خدماتي را تسهيل مي نمايد و بهره وري را افزايش مي دهد. فرآيند اتوماسيون مستلزم تهيه و دستورالعمل ها و نمودار ترسيم فعاليت هاي سيستم مي باشد.طراحي سيستم اتوماسيون براساس رفتار و عملكرد نظام ايجاد مي شود و براساس آن فرآيندهاي مختلف ساختاري سيستم صورت مي پذيرد (كاي، 2004).
فهرست مطالب مبانی نظری و پیشینه پژوهش سیستم اتوماسیون اداری (فصل دوم) به شرح زیر می باشد:
2-3-1 تاریخچه
2-3-2 اتوماسیون اداری :یافتن تعریفی مشخص
2-3-3 اتوماسیون اداری (خودکاری اداری)
2-3-4 گردش مکاتبات اداری
2-3-5 معایب و مشکلات نظام اداری غیر مکانیزه(مکاتبات اداری)
2-3-6 دلایل استفاده از سیستم های اتوماسیون اداری
2-3-7 دلایل عدم استفاده از سیستم های اتوماسیون اداری
2-3-8 مزایای استفاده از اتوماسیون اداری
2-3-8-1 با توجه به وجه مالی و جریان نقدینگی
2-3-8-1-1 مزایای مستقیم
2-3-8-1-2 مزایای غیر مستقیم
2-3-8-2 در مقایسه با مشکلات گردش کار دستی
2-3-9 مشکلات استفاده از اتوماسیون اداری
2-3-10 استفاده کنندگان از سیستم اتوماسیون
2-3-10-1 مدیران
2-3-10-2 کارمندان
2-3-10-3 مشتریان
2-3-10-4 کارمندان بایگانی و دبیرخانه
2-3-10-5 بشریت
2-3-11 ارگونومی در مکانیزاسیون اداری
2-3-12 چالش های اتوماسیون اداری
2-3-13 تکنولوژی لازم برای مکانیزه کردن امور دفتری
2-3-13-1 واژه پردازها
2-3-13-2 نشر رومیزی
2-3-13-3 کشو های بایگانی الکترونیکی
2-3-13-4 پست الکترونیکی
3-3-13-5 پست صوتی
2-3-13-6 فاکس
2-3-13-7 کنفرانس صوتی
2-3-13-8کنفرانس ویدئویی
2-3-13-9 کنفرانس های کامپیوتری
2-3-13-10 سند خوان ها
2-3-13-11 ماشین های کپی هوشمند
2-3-14 انتخاب «ترکیب اتوماسیون اداری»برای مدیر
2-3-15 اجرای سیستم های اتوماسیون اداری
2-3-16 شرایط استفاده از سیستم اتوماسیون اداری
2 -3-16-1 اطلاعات پایه
2-3-16-2 عملیات مربوط به نامه های وارده
2-3-16-3 عملیات مربوط به نامه های صادره
2-3-16-4 عملیات مربوط به مکاتبات داخلی
2-3-16-5 عملیات مربوط به گردش مکاتبات و کارهای اداری
2-3-16-6 عملیات مربوط به پیگیری و ردیابی مکاتبات و کارهای ارجاع شده
2-3-16-7 عملیات مربوط به بایگانی
2-3-16-8 عملیات مربوط به جستجو وبررسی
2-3-16-9 عملیات مربوط به گزارش ها و مشاهدات
2-3-16-10 امنیت حدود دسترسی
2-3-17 تحقق دولت الكترونيك در ايران
2-3-17-1 اتوماسيون فعاليتهاي اختصاصي
2-3-17-2 اتوماسيون فعاليتهاي عمومي
2-3-18 مزایای دولت الکترونیکی
پیشینه تحقیق
منابع
مبانی نظری و پیشینه پژوهش سیستم اتوماسیون اداری (فصل دوم)_1554551481_19667_5739_1960.zip0.34 MB |