دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق مفاهیم و تعاریف مدیریت تغییر سازمانی (فصل دوم) در 87 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.
مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
کاربردهای مطلب:
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی
قسمتهایی از مبانی نظری:
مقدمه
تغییر در سازمانها به واسطه استدلالهایی مثل تغییر فناوری، گرایشات ارتباطی جدید، قوانین نوپا و جنبههای اجتماعی و محیطی جدید، امری اجتنابناپذیر است(Shah ,2010). تغییر در ارتباط با حل مسائل و به چالش کشیدن سازمان باهدف رشد و بقاء در آینده است. در سازمان، اکثر مسائل و چالشها به واسطه فشارهای محیط داخلی و خارجی حاصل میشود که خود بر کیفیت محصول، کار آیی یا بازدهی کارکنان، رشد سازمان، اقدامات کسبوکار جدید، فرصتها و نوآوریها اثر میگذارد(Shah ,2010).
جریانهای اخیر مطالعاتی نشان میدهد که سازمانها طی رویارویی با محیطهای متلاطم، باید به تنظیم فرآیندهای تغییر انعطافپذیر بپردازند( .(Alblas and Wortmann,2012به دلیل افزایش اغتشاش و بیثباتی مهم گنجایش سازمان نسبت به تغییر امری ضروری جهت بقای آنها تلقی میشود(Peccei et al, 2011). جهانی شدن سریع واحدهای تجاری، افزایش رقابت و پیشرفتهای تکنولوژیکی یا ضرورت نیاز به تغییر سیاستهای سازمانی و استراتژیهای مدیریتی را مضاعف میسازد(Shah and Sarwar Shah,2010) . تغییر در ارتباط با حل مسائل و به چالش کشیدن سازمان باهدف رشد و بقاء در آینده است (Shah,2010) .ویلسون ( 1379 ) در کتاب «مدیریت از طریق تغییر»، تغییر را اجتنابناپذیر و واقعیت هر موجود زنده دانسته است و از نظر او هیچچیز بدون تغییر قادر به ادامه حیات نیست(فدایی و ناخدا،1389). در سازمانها بخش عمده مسائل و چالشها، به واسطه رقابت، فناوریهای پیشرفت، ادغام تجاری، توسعه، حفظ کیفیت محصول، تقویت کار آیی کارکنان، فرصتهای جدید، رشد سریع، نوآوریها و ... حاصل میشود . (Shah and Sarwar Shah,2010) بسیاری از سازمانها به دنبال به چالش کشیدن تغییرات و دسترسی به نوآوری هستند.( Alblas and Wortmann,2012) تغییر در دنیای امروز یک موضوع چندبعدی و فراگیر هست و سازمانها همواره در زمینههای مختلف دستخوش تغییر میشوند، لذا میتوان گرایش عمومی به تغییر را در ادبیات مدیریت به شکل گستردهای یافت. بر این اساس نظریهپردازان سازمان همگی به آهنگ رو به رشد تغییر در سازمانها اشارهکرده و کثرت و سرعت تغییرات را به عنوان دو مسئله مهم تغییرات سازمانی بر شمردهاند. از سوی دیگر به دنبال هر تغییری سؤالی مبنی بر چگونگی پاسخ به تغییرات ایجاد میشود و علاوه بر آن در برابر هر تغییر، مشکلاتی نیز قابل طرح هست که با عدم درک صحیح از تغییر مرتبط است، چرا که عدم موفقیت در هر تغییر، صرف هزینه، زمان و منابع مختلف را به دنبال خواهد داشت؛ لذا تغییر در مجموعههای انسانی پدیدهای بسیار پیچیده است. برخی از ویژگیهایی که موجب پیچیدگی میشود را میتوان چنین برشمرد :
اول آن که تغییر فرآیندی دینامیک بوده و اتفاقی یک باره نیست. پدیدههای دینامیکی نیز ناشی از تعامل متقابل عوامل مختلف بوده و درک ماهیت و پیامدهای آن امری پیچیده است؛ دوم آن که به علت پیچیدگیهای مختلف، تشخیص جهت مناسب تغییر کار سادهای نیست. سازمانها ممکن است در پاسخ به تحولات محیطی، تغییرات را آغاز و حمایت نمایند که ثمربخش نبوده و حتی منجر به ضعف و نابودی مجموعه شود بنابراین تشخیص تغییر مناسب و فعالیت در جهت ایجاد آن نیز چالش بزرگی است که به سادگی به دست نمیآید؛ سوم آن که تغییر در سازمانها، کاری جمعی و گروهی است. هم فکر و همراه کردن افراد در یک حرکت جمعی، به طوری که هر یک از آنها از صمیم قلب در جهت هدفها و خواستههای گروه فعالیت نمایند کار سادهای نیست. بنابراین در بسیاری از مواقع نه تنها افراد با تغییرات سازمانی همراهی نمیکنند، بلکه در مقابل آن مقاومت کرده و آن را با شکست مواجه مینمایند(جعفر پور، 1389).اجرای موفق تغییر در سازمانها منجر به پیدایش یکی از مهمترین فعالیتهای چالش انگیز مدیریتی میشود که عموماً باعرضه تعاریف مجدد با تبیین اهداف سازمانی، ارزشها پیشبینی دقیق نیازهای در حال تغییر مشتریان داخلی و خارجی و پاسخهای انطباقی در برابر محیطهای تجاری متغیر همراه است((Kuntz and Gomes, 2012 .
ابعاد تغییر سازمانی
ابعاد تغییر سازمانی عبارتنداز:
فناوری : شامل دانش، آگاهی و مهارتی میشود که مشخصکننده میزان شایستگی سازمان است. هدف افزایش کار آیی و عملکرد سازمان است .
ساختار سیستم: شیوه سرپرستی و مدیریت که شامل تغییراتی است که در ساختار ساز ماتی، سیاستها، سیستمهای پاداش، روابط کارمند، شیوه ایجاد هماهنگی، سیستمهای بودجهبندی صورت میگیرد.
در کارکنان و اعضای سازمان: منظور تغییراتی است که در شیوه نگرش، مهارت، انتظارات، باورها، تواناییها، و رفتار کارکنان رخ میدهد.
خدمات و مشتری محوری: این بعد مربوط به ارائه خدمات جدید، تغییر در شیوه خدمت رسانی یا به طور کامل ارائه شیوههای جدید تکریم اربابرجوع هست(احمدی و نریمانی،1388).
قسمتهایی از پیشینه پژوهش:
خداپرست سرشکه وامیرنژاد (2013)به بررسی رابطه بین یادگیری سازمانی و آمادگی برای تغییر در کارکنان ادارات تربیت بدنی استان گیلان، مازندران و گلستان پرداخته و به استفاده از پرسشنامه نیفه (2001)و گرایش به سوی تغییر دونهام و همکاران ( 1989 )تعداد 161 کارمند از همه کارکنان ادارات تربیت بدنی استان گلستان، مازندران و استان گیلان به عنوان نمونه در نظر گرفته شد. تجزیه و تحلیل پژوهش بیانگر آن است که یک رابطه مستقیم و معنیداری بین یادگیری سازمانی و آمادگی برای تغییر وجود دارد.همچنین رابطه مستقیم و معنادار بین مدل های ذهنی، چشمانداز مشترک ، سیستم و تفکر با آمادگی برای تغییر مشاهده شد.همچنین نتایج نشان داد که ارتباط معنیداری بین تسلط فردی و یادگیری گروهی با آمادگی برای تغییر وجود ندارد(خداپرست سرشکه وامیرنژاد،2013).
فهرست مطالب مبانی نظری و پیشینه تحقیق مفاهیم و تعاریف مدیریت تغییر سازمانی (فصل دوم) به شرح زیر می باشد:
2-3-1. مقدمه
2-3-2. مفهوم تغییر، تحول و تغییر بنیادی
2-3-3. ابعاد تغییر سازمانی
2-3-4. انواع تغییر
2-3-5. سطوح تغییر
2-3-6. مدلهای تغییر سازمانی
2-3-6-1. الگوی سه مرحلهای تغییر کرت لوین
2-3-6-2. الگوی برنامهریزی
2-3-6-3. الگوی تغییر جامع رالف کیلمن
2-3-6-4. الگوی کانونهای بهبود کیفیت
2-3-6-5. الگوی مدیریت تغییرات استراتژیک استیس و دانفی
2-3-6-6. مدل تجزیه و تحلیل جریانی جری پوراس
2-3-6-7. مدل شش خانهای ویس بورد
2-3-6-8. مدل تطبیق برای تحلیل سازمانی
2-3-6-9. چارچوب فرهنگی، سیاسی و فنی تیجی
2-3-6-10. مدل بورک و لیتوین
2-3-6-11. الگوی ادکارپروسی
2-3-6-12. الگوی فرآیند اتصالی
2-3-6-13. الگوهای تئوریک و پیادهسازی نظریههای سهم تغییر رفتاری
2-3-7. دلایل تغییر
2-3-8. عاملهای مؤثر بر تغییر سازمانی
2-3-9. مقاومت در برابر تغییر
2-3-10. عوامل مقاومت در برابر تغییر
2-3-11. مدیریت تغییر
2-3-12. استراتژیهای اساسی برای مدیریت تغییر
2-3-13. مهارتهای مدیریت تغییر
2-3-14. شیوههای اعمال تغییر و سبک مدیریت تغییر
2-3-15. پیش رانهای مدیریت تغییر
2-3-15-1. واکنش و نگرش به تغییر
2-3-15-2. آمادگی برای تغییر
2-3-16. عوامل موثر در ایجاد آمادگی برای تغییر
2-3-17. کاربست آمادگی به تغییر در آموزش عالی
2-4-1. تحقیقات انجام شده در داخل کشور
2-4-2. تحقیقات انجام شده در خارج کشور
منابع
مبانی نظری و پیشینه تحقیق مفاهیم و تعاریف مدیریت تغییر سازمانی (فصل دوم)_1554830834_19641_5739_1170.zip0.43 MB |