فصل دوم پایان نامه،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،مبانی نظری وپیشینه تحقیق دانلود مبانی نظری و سوابق پژوهشی تعاریف و دیدگاه های رفتار شهروندی سازمانی دارای 53 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .docx
بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::
2-3 رفتار شهروندی سازمانی................................................................................................45
2-3-1 تعریف شهروندی..................................................................................................................50
2-3-2 دیدگاه های نظریه پردازان درباره مفهوم رفتار شهروندی سازمانی............................51
2-3-2-1 دیدگاه چستر بارنارد در رفتار شهروندی سازمانی...............................51
2-3-2-2 دیدگاه کاتز و کاهن در رفتار شهروندی سازمانی....................................51
2-3-2-3 دیدگاه اسمیت.........................................................................................52
2-3-2-4 دیدگاه گراهام......................................................................................................53
2-3-2-5 دیدگاه کوپمن................................................................................................................54
2-3-2-6 دیدگاه پودساکف و همکاران............................................................................................55
2-3-2-7 دیدگاه اسپکتور و فوکس...............................................................................55
2-3-3 رفتار شهروندی سازمانی و همبسته های آن در سازمان...........................................56
2-3-3-1 رضایت شغلی و رفتار شهروندی سازمانی..............................................................56
2-3-3-2 نقش عدالت سازمانی در بروز رفتار شهروندی سازمانی................................57
2-3-3-3 فرهنگ سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی...................................................................57
2-3-3-4 ویژگی های شغلی و رفتار شهروندی سازمانی............................................57
2-3-3-5 جنسیت و رفتار شهروندی سازمانی...................................................................................58
2-3-3-6 سن و رفتار شهروندی سازمانی.........................................................................58
2-3-3-7 تعهد سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی............................................58
2-3-3-8 سبک رهبری و رفتار شهروندی سازمانی............................................................................60
2-3-3-9 رابطه ارتباط فرافردی و رفتار شهروندی سازمانی............................................60
2-3-3-10 دینداری و رفتار شهروندی سازمانی................................................................61
2-3-3-11 ارتباط عدالت سازمانی و رفتارهای شهروندی سازمانی.......................................................................61
2-3-3-12 رابطه
ی سلامت سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی............................................62
2-3-3-13 نقش رهبری تحولی در رفتار شهروندی سازمانی..............................................62
2-3-3-14 رابطه رفتار شهروندی سازمانی و توانمند سازی کارکنان..........................................64
2-3-3-15 دینداری و تعهد سازمانی....................................................................................64
2-3-4 دو رویکرد اصلی رفتار شهروندی سازمانی.......................................................64
2-3-4-1 رفتار شهروندی سازمانی در قالب تمایز بین رفتارهایی در نقش و فرانقش....................64
2-3-4-2 تمام رفتارهای مثبت در داخل سازمان......................................................................65
2-3-5 ابعاد رفتار شهروندی سازمانی..................................................................................................65
2-3-5-1 ابعاد جهانی رفتار شهروندی سازمانی.............................................................65
2-3-5-2 ابعاد محلی رفتار شهروندی سازمانی............................................................................65
2-3-6 عوامل تاثیرگذار بر رفتار شهروندی سازمانی.............................................................66
2-3-7 مولفه های رفتار شهروندی سازمانی............................................................................. 68
2-3-7-1 آداب اجتماعی.............................................................................................69
2-3-7-2 وجدان کاری..................................................................................................69
2-3-7-3 نوع دوستی............................................................................................69
2-3-7-4 جوانمردی....................................................................................................70
2-3-7-5 نزاکت (احترام و تکریم)........................................................................................70
2-3-8 پیامدهای رفتار شهروندی سازمانی........................................................................70
2-3 رفتار شهروندی سازمانی
امروزه سنجش رفتار افراد در محیط کار و سازمان با هدف دستیابی به نوعی از رفتار فردی که به کارایی و اثربخشی سازمانی کمک دهد، مورد توجه پژوهشگران قرار گرفته است زیرا سازمان ها بدون تمایل کارکنان به همکاری، قادر به توسعه
ی اثربخشی خود نیستند. سازمان ها نیازمند کارکنانی می باشند که فراتر از الزامات رسمی و قانونی شغل خود تلاش کنند. در ادبیات نوین مدیریت از انجام ارادی و خودجوش وظایف فرانقش، تحت عنوان رفتار شهروندی سازمانی یاد شده است.
در دهه
ی اخیر، بررسی رفتار افراد در محیط کار، توجه محققان را بیش از پیش به خود جلب کرده است. هدف مشترک آنها تعریف نوعی رفتار فردی است که به موفقیت بلند مدت سازمان، کمک می کند (کاسترو و همکاران
1
Organizational citizenship behaviors
2
Castro &etal
...
دانلود مبانی نظری و سوابق پژوهشی تعاریف و دیدگاه های رفتار شهروندی سازمانی_1555528819_19508_5739_1221.zip0.09 MB |