فصل دوم پایان نامه،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،مبانی نظری وپیشینه تحقیق ادبیات نظری و سوابق پژوهشی مفاهیم حسابداری مدیریت و سرمایه فکری سازمانها دارای 38 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .docx
بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::
2-1- مقدمه 17
2-2- مبانی نظری 18
2-3- فلسفه پیدایش حسابداری مدیریت 18
2-3-1- ویژگیهای حسابداری مدیریت 19
2-3-2- اهمیت حسابداری مدیریت 20
2-3-3- ابزارهای حسابداری مدیریت 21
2-4- مقايسه حسابداري مالي و حسابداري مديريت راهبردي 22
2-4-1- ابزارها و فنون حسابداري مديريت راهبردي 22
2-4-2- حسابداری هزینهای در برابر حسابداری مدیریتی 23
2-4-3- حسابداری مالی در برابر حسابداری مدیریتی 23
2-4-3-1- حسابداری مدیریت 23
2-4-3-2- حسابداریهای مالی 24
2-5- مديريت هزينه به روش برآورد با گزارشها كنترل هزينه به همراه شاخصهاي بهره وري 25
2-5-1- ابزارها و تکنیکهای برآورد هزینه 26
2-6- فلسفه پیدایش سرمایه فکری 27
2-6-1- ویژگیهای سرمایه فکری 28
2-6-2- اهمیت سرمایه فکری سازمانهای دولتی 29
2-7- اجزا و تعاریف سرمایه فکری سازمانهای دولتی 29
2-7-1- مدلهای سرمایه فکری 30
2-7-2- مدیریت موفق سرمایه فکری 32
2-7-3- دلایل اندازه گیری سرمایه فکری توسط سازمانهای دولتی 33
2-7-4- روشهای اندازه گیری سرمایه فکری 34
2-7-5- منافع و مزاياي اندازهگيري سرمايه فكري 40
2-7-6- اهداف اندازه گیری سرمایه فکری 40
2-7-7- حسابداری مدیریت و سرمایه فکری 41
2-8- پیشینه تحقیق 43
2-8-1- تحقیقات انجام شده در خارج از کشور 43
2-8-2- تحقیقات انجام شده در داخل کشور 45
2-1- مقدمه:
تغيير و تحولات سريع محيط افزايش رقابتها و لزوم جهت گيري سنجيده سبب شده است تا مفاهيم و بنيانهاي حسابداري مديريت مانند ساير حوزههاي علم مديريت نيازمند بازنگر ي و اصلاحات متعدد باشد با تسري تفكر استراتژيك محور به حوزههاي مختلف مديريت سازمان مفهوم حسابداري مديريت سنتي نيز دگرگون شده و حسابداري مديريت استراتژ يك به عنوان ابزاري براي پديد آورد مزيتهاي رقابتي پايدار مطرح شده است (فریزهندی 1390).
مدیریت علمی به صورت بسیار خلاصه روش برخورد منظم و منطقی با مسائل سازمانها به منظور یافتن مناسبترین راه برای انجام هر کار است و بر کسب اطلاع دقیق و کامل از آنچه میگذرد و نتایجی که بر اثر هرگونه تغییر حاصل میشود تأکید دارد. این نوع از مدیریت نیاز زیادی به اطلاعاتی از قبیل تأکید دارد این نوع از مدیریت نیاز زیادی به اطلاعاتی از قبیل اجزای مختلف تولید قیمت فروش محصولات و خدمات و ظرفیت منابع مختلف نظیر ظرفیت تولیدی ماشین آلات و تحلیل این اطلاعات دارد. این جریان نیاز به اطلاعات و به ویژه اطلاعات مالی را فزونی بخشید افزایش استفاد هی مدیران از اطلاعات مالی موجب شد که روشهای هزینهیابی تولیدات خدمات و فعالیتها بهبود و توسعه یابد و اطلاعات مفصلتری از جنبههای مختلف مالی فعالیتها فراهم آید بدین ترتیب حسابداری مدیریت به عنوان رشتهای خاص در اوایل قرن حاضر شکل گرفت (ویلکر و بورکه 1386).
بسیاری از واحدهای اقتصادی به تدریج از دیدگاه حسابداری بهای تمام شده سنتی فاصله میگیرند و به ایجاد مدیریت هزینه کاهش بهای تمام شده خدمات (هزینههای ثابت و متغیر) جهت کمک به افزایش سود آوری است موسسات انتفاعی که به طور مکرر مورد تأکید مدیران و متخصصان مالی قرار میگیرند به نحوی با مدیریت هزینه در ارتباط میباشتد یکی از ابزارهای نوین جهت تحقق اهداف فوق سیستم محاسبه بهای تمام شده کالا و خدمات بر مبنای فعالیت هزینهیابی مبتنی بر فعالیت است یکی از مهمترین اجزای فرآیند مدیریت هزینه داشتن فرآیند بهبود مستمر و مدیریت ناب است یکی از مهمترین اجزای فرآیند مدیریت هزینه داشتن فرآیند بهبود مستمر مدیریت ناب است اینکه تولید کالا و ارائه خدمات به چه قیمتی صورت بگیرد تا ضمن حفظ سهم بازار سودی معقول نیز برای موسسه کسب گردد سؤالی است که پاسخ آن نیازمند شناخت روشهای هزینهیابی است (حسن پور 1389).
2-2- مبانی نظری
مفهوم حسابداري مديريت استراتژيك مستلزم تمركز روشهاي حسابداري مديريت بر ارزيابي عملكرد از زواياي استراتژيك در عوض شاخصهاي عملياتي است اين مفهوم براي اولين بار توسط سايموندز در سال ۱۹۸۱ مطرح شد وي اين مفهوم را براي اشاره به رويكردي با جهت گيري خارجي بكار گرفت كه در جمع آوري و تحليل دادههاي مرتبط با هزينهها قيمت حجم فروش سهم بازار گردش وجوه نقد و بهره برداري از منابع براي كسب و كار و رقباي آن مورد استفاده قرار ميگيرد و معتقد بود بايد توانمنديهاي حسابداران مديريت براي جمع آوري اطلاعات از منابع داخلي شرك به سوي جمع آوري اطلاعات از رقبا هدايت گردد (برومویچ 2000).
ادبیات نظری و سوابق پژوهشی مفاهیم حسابداری مدیریت و سرمایه فکری سازمانها_1555531171_19468_5739_1619.zip0.19 MB |