فصل دوم پایان نامه،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،مبانی نظری وپیشینه تحقیق ادبیات نظری و پیشینه تحقیق مفاهیم و ابعاد مدیریت دانش و خلاقیت (فصل دوم) دارای 66 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .docx
بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::
مقدمه20
2-2 مبانی نظری پژوهش:
تاریخچه20
مدیریت دانش 21
اهداف مدیریت دانش 25
تعاریف مدیریت دانش 25
انواع دانش 27
تفاوت بین داده، اطلاعات و دانش 29
روابط میان داده، اطلاعات و دانش31
تفاوت مدیریت اطلاعات با مدیریت دانش 33
مدل پايه هاي ساختمان مديريت دانش (پروست) 34
مهارت هاي اوليه براي استقرار مديريت دانش43
عوامل موثر بر موفقيت و شکست مديريت دانش در سازما ن ها44
منافع و مزایا49
پيامد هاي عدم پياده سازي مديريت دانش50
خلاقیت 51
تعاریف خلاقیت 54
تفاوت خلاقیت و نوآوری 55
موانع و راهکارهای بروز خلاقیت 56
ویژگی های افراد خلاق 60
آثار و نتایج خلاقیت 61
رابطه بین مدیریت دانش با خلاقیت 62
2-3 مروری بر مطالعات انجام یافته:
2-3-1مطالعات انجام شده در ایران66
2-3-2مطالعات انجام شده در جهان 69
2-1 مقدمه
در این فصل به بررسی چارچوب نظری پژوهش در قالب مباحثی نظیر تاریخچه مختصری از مدیریت دانش، تعاریف صاحب نظران، مدل مدیریت دانش استفاده شده در این پژوهش، نتایج وجود یا عدم وجود مدیریت دانش و خلاقیت و پرداخته شده است همچنین در آخر اشاره ای به برخی از مطالعات انجام شده در داخل و خارج از کشور شده است
2-2 مبانی نظري پژوهش
تاریخچه
مطالعه دانش به زمان افلاطون و ارسطو باز مى گردد با اين حال توجه به مديريت دانش در درون يك سازمان، اولين بار توسط فيلسوفى بنام ميشل پولانى در سال 1965 مشاهده گرديد او دانش را به عنوان چيزى كه به خودى خود داراى ارزش ذاتى است معرفى نمود(هاشمی 1389) در اواسط دهه 1980 و آشكار شدن جايگاه دانش و تأثير آن بر قدرت رقابت در بازارهاي اقتصادي اهميت آن مضاعف شد[38] اين شاخه از مديريت از اوايل دهه 90 بصورت يك رشته مديريتي در استراتژي كسب و كار سازمان ها براي پاسخگويي به تغييرات محيط كسب و كاري كه در آن اغلب شركت ها جهاني شده بودند پديدار شد قبل از اين تاريخ روش هايي مانند مديريت كيفيت فراگير (TQM) و مهندسي مجدد فرآيندها (BPR) از روش هايي بودند كه سازمان ها براي بهبود عملكرد و مديريت بر توليدات و فرآيندهاي توليد استفاده مي كردند با توسعه سيستم هاي خبره و سيستم هاي تصميم ساز (DSS) و توسعه فناوري اطلاعات در جهت اشتراك دانش و تجربيات، كم كم ادبيات مديريت دانش مطرح شد(رفعتی شالدهی و همکاران 1387) در همين دوران اولين كتاب هاي مربوط به اين حوزه منتشر شد در آغاز دهه 1990 فعاليت گسترده شركت هاي آمريكايي ، اروپايي و ژاپني در حوزه مديريت دانش به نحو چشمگيري افزايش يافت ظهور وب جهاني در اواسط دهه 1990 تحرك تازه اي به حوزه مديريت دانش بخشيد شبكه بين المللي مديريت دانش در اروپا، مجمع مديريت دانش ايالات متحده فعاليت هاي خود را در اينترنت گسترش دادند در سال 1995 ، اتحاديه اروپا طي برنامه اي به نام اسپريت، بودجه قابل ملاحظه اي را براي اجراي طرح هاي مديريت دانش اختصاص مي داد در حال حاضر مديريت دانش براي بسياري از كشورهاي پيشرفته به عنوان نماد رقابت و عامل دستيابي به قدرت و توسعه است
شركت هاي بزرگ اروپايي از سال 2000 به بعد حدود 55 % درآمد خود را به مديريت دانش اختصاص داده اند كه حاكي از اهميت دانش و مديريت آن در عصر حاضر است(حسن زاده 1386)
موضوع مديريت دانش سابقه چنداني در ايران ندارد لذا در داخل كشور تاكنون كار علمي و آكادميك انجام نشده است(رفعتی شالدهی و همکاران 1387)
ادبیات نظری و پیشینه تحقیق مفاهیم و ابعاد مدیریت دانش و خلاقیت (فصل دوم)_1555567134_19428_5739_1406.zip0.31 MB |