فصل دوم پایان نامه،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،مبانی نظری وپیشینه تحقیق ادبیات تحقیق و پیشینه بانکداری الکترونیکی (فصل دوم) دارای 44 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .docx
بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::
فصل دوم: مباني نظري و ادبيات پژوهش
2-1.مقدمه..14
2-2. اهمیت و ضرورت پژوهش..15
2- 3.پیشینه پژوهش17
2-3-1.مطالعات داخلی ..17
2-3-2.مطالعات خارجی..20
2-4. مبانی نظری.23
2-5.تاثیر مهارت هاي PC بر كيفيت سرويس وب..24
2-6.تاثیر ريسك درك شده بر كيفيت سرويس وب..32
2-7.تاثیر محتويات وب سايت بر كيفيت سرويس وب 38
2-8.تاثیر سهولت خدمات بر كيفيت سرويس وب .39
2-9.تاثیر كيفيت خدمات وب بر رضايت مشتري .41
2-10.تاثیر كيفيت خدمات وب بر تمايلات رفتاري ..43
فصل دوم
ادبیات و پیشینه پژوهش
2-1.مقدمه:
بانكداري الكترونيك به طور كلي انواع كانالهاي ارتباطي ميان بانك و مشتري حقيقي و حقوقي را شامل مي گردد. برخي از اين سرويسها عبارتند از:
1- بانكداري مبتني بر وب و اينترنت2- بانكداري مبتني بر فناوري تلفنهاي همراه 3- بانكداري مبتني بر تلفن 4- بانكداري كيوسكي 5- بانكداري به كمك فكس 6- پيام كوتاه 7- بانكداري مبتني بر دستگاه خودپرداز 8 - بانكداري مبتني بر كارتهاي هوشمند و
از نتايج و دستاوردهاي اساسي اينترنت و IT بانكداري الكترونيك است و براهميت آن به دليل افزايش روزافزون تعامل اقتصادي كشورها با يكديگر روز بروز افزوده ميشود و همچنين بر مبناي تمايل بشر به راهكارهاي ساده¬تر، در انجام كارهاي مالي و اقتصادي نيز نيازمند بازنگري و نوآوري به¬علاوه تسهيل در بروكراسي نظام بانكي مي-باشيم(سیدجوادین،1386: 19).
پس از پيدايش IT، نخستين ساختاري كه به دستاوردهاي شبكه و اينترنت پي برد سيستم بانكي بود. سيستمهاي بانكي از اين ابزار به عنوان عاملي جهت ايجاد يكپارچگي و افزايش دامنه فعاليت استفاده نمودند اين عوامل مقدمه تكريم واقعي ارباب رجوع مي باشند. عوامل بسيار اساسي استفاده سيستم-هاي بانكي از بانكداري الكترونيك، افزايش ضريب امنيت در تبادلات مالي و به صفر رساندن هزينه سنگين اين نقل و انتقالات مي باشد(پژوهشكده پولي و بانكي ؛ 1382).
البته بايد به اين نكته توجه نمود كه بانكداري الكترونيك موضوعي نيست كه كه به¬توان سليقهاي با آن برخورد نمود بلكه اجبار قرن 21 به تمام كشورهايي است كه خواهان تعامل با دنياي پيشرفته امروز و رشد اقتصادي مي باشند(نيازي،1387: 25).
بانكداري الكترونيك براي بانكها نيز بسيار سودمند است چرا كه علاوه بركاهش هزينه عمليات بانكي سبب كاهش خطاي انساني در انجام امور مالي نيز ميگردد. همچنين لزوم به نگهداري و استفاده از پول نقد از بين مي رود كه اين موضوع نيز از چند جهت بسيار مهم است، اول آنكه استفاده از پول نقد در انجام معاملات روزانه، موجب اصطحلاك پول شده و در نهايت سالانه هزينه هنگفتي به كشور تحميل ميگردد كه با استفاده از بانكداري الكترونيك اين مبلغ به نفع كشور صرفهجويي ميشود، ديگر آنكه نگه¬داري پول نقد، سبب خارج شدن حجم زيادي از اعتبارات و پول از چرخه نظام اقتصادي كشور ميشود كه سبب تورم و نقدينگي است، اما با استفاده از بانكداري الكترونيك، كارهاي بانكي به صورت اعتباري انجام ميشود و پول در چرخه نظام اقتصادي كشور باقي ميماند. نتيجه مهم بانكداري الكترونيكي آن خواهد بود. كه در سالهاي آتي تركيب تكنولوژي اطلاعات با تجارت سبب ايجاد عصر بازرگاني الكترونيك به صورتي فراگير خواهد شد(نيازي،1387: 26).
2-2.بیان ضرورت واهمیت موضوع:
امروزه بانک ها نقش اساسی ومهمی در رشد وتوسعه اقتصادی کشورها ایفا می¬نمایند.بانک عبارت ازیک رشته فعالیت اقتصادی است که ایجاد اعتبار می¬کند وامر پرداخت¬ها ونقل وانتقال وجوه را تسهیل می¬کند.
بانک ها می¬توانند باکسب رضایت بیشتر مشتریان وتشویق آنها به پس انداز وتجهیز پس انداز وتراکم سرمایه وجمع آوری سرمایه های کوچک وبه¬کار انداختن آنها دررشته های تولیدی ومصرفی، نقش مهمی را درشکوفایی اقتصاد کشورها ایفا نمایند که تحقق این هدف با کسب رضایت بیشتر مشتریان حاصل می شود(عباسی،1388: 39).
باید توجه داشت که رضایت مشتریان، تحت تأ ثیر عوامل متعددی قرار دارد که یکی از مهم¬ترین این عوامل ،کیفیت محصول یا خدمت می¬باشد. آنچه برای بانک مهم است رضایت مشتری می¬باشد. بانک براساس یک مبنا ویک استاندارد متعارف بین المللی هر چند وقت یک¬بار کیفیت خدمات خویش را مورد سنجه قرار می دهد. یکی از الزامات مهم در پیشرفت سازمان ها وشرکت¬ها این است که مشتری وجلب نظر وی راسرلوحه اهداف وفعالیت¬های خود قرار دهند(بهمند،1381: 16).
ادبیات تحقیق و پیشینه بانکداری الکترونیکی (فصل دوم)_1555568375_19410_5739_1826.zip0.12 MB |