خانه راهنمای خرید پیگیری سفارش پشتیبانی درباره ما تماس با ما
محصولات مرتبط
ادبیات نظری  وپیشینه تحقیق اوقات فراغت جوانان و دانشجویان
ادبیات نظری وپیشینه تحقیق اوقات فراغت جوانان و دانشجویان
قیمت : 19,000 تومان
ادبیات نظری انحرافات جنسی
ادبیات نظری انحرافات جنسی
قیمت : 19,000 تومان
ادبیات نظری بحران و مدیریت بحران
ادبیات نظری بحران و مدیریت بحران
قیمت : 19,000 تومان
ادبیات نظری تحقیق افسردگی در زنان
ادبیات نظری تحقیق افسردگی در زنان
قیمت : 19,000 تومان

تحقیق مبانی نظری وپیشینه آموزش ضمن خدمت مجازی

تحقیق مبانی نظری وپیشینه آموزش ضمن خدمت مجازی

مبانی نظری وپیشینه تحقیق آموزش ضمن خدمت مجازی

در قالب word ود 25 صفحه وقابل ویرایش


قسمتی از متن فایل::


آموزش مجازي
فناوري اطلاعات و ارتباطات در دهههاي اخير با محوريت دانش و خردگرايي انسان و به منظور بهره برداري بهينه از انديشه و سپردن امور تكراري و غير خلاق به ماشين و همچنين آزاد سازي مهارت هاي انساني، به عنوان محور توسعه جوامع، توجه ويژه سازمانها و محافل علمي را به خود جلب نموده است. در اين ميان، ميزان توسعه و كاربرد فناوري اطلاعات و ارتباطات در امر آموزش يكي از مهمترين شاخص هاي پيشرفت علوم به شمار مي رود. امروزه اغلب هرجا به موضوع آموزش پرداخته شده، بيشتر تلاشها بر توجيه استفاده از آن به عنوان ابزار ارتقاء فردي بوده است كه اين دوران ديگر به سر آمده؛ اما گرايش به رويكرد تكنولوژي هاي نوين آموزشي، زمينه ساز ايجاد تحول فردي، دگرديسي جمعي و بهبود سازماني شده است. اين را اكثر سياستگذاران، مديران، برنامه ريزان و ديگر دست اندركاران مطلعاند؛ و با تمام وجود پذيرفته اند. اما يك سوال اساسي براي آنها همچنان پابرجاست؛ آنها به چيزي فراتر از كاهش هزينه ها، گسترش بيشتر حيطه آموزشي و افزايش كارآئي نيازمندند . آنها از پس اين سرمايه گذاري، با سوالي ژرفتر روبرو خواهند بود؛ كاهش هزينه ها، افزايش گستره عملكرد، آسايش بيشتر دست اندركاران و غيره شايد براي كاربران عادي آموزش، جذاب باشد، اما براي يك مدير ارشد وسيله ايست براي رسيدن به مجموعه اهداف استراتژيك (اژدری و دادخواه تیرانی،1390: 52).
يادگيري به دليل طبيعت دانش مدار خود، نيازمند مهندسي مجدد تكنيك ها، راهبردها و رويكردهاي خود بر اساس مديريت دانش است. اگر دهة پاياني قرن بيستم دهة انفجار فناوري اطلاعات و ارتباطات بود، در دهة آغازين قرن بيست و يكم با هضم فناوري اطلاعات در سيستمها و فرايندهاي مديريتي، ما شاهد انقلاب مديريت در دنيا خواهيم بود. انقلابي كه ابعاد اقتصادي و اجتماعي و حتي سياسي آن هنوز به طور كامل شناخته نشده است. از اين رو به منظور كاهش شكاف هاي علمي موجود، گذر از شرايط كنوني و تغيير جهت به سوي جامعه اطلاعاتي مبتني بر تكنولوژيهاي روز، مسيري غير قابل اجتناب است . با ورود به عصر اطلاعات، يكي از نهادهاي اجتماعي كه در اين عصر دستخوش تغييرات وسيع خواهد شد، نهاد آموزش در موسسات و يا آموزش سازماني خواهد بود. در گذر به جامعه اطلاعاتي، نقش عمده بر دوش برنامه ريزان ، سياست گذاران و ارائه كنندگان آموزش در موسسات آموزشي مي باشد. اما پيش نياز وارد شدن به اين پهنه، گسترش سريع و وسيع آموزش الكترونيكي، از پايينترين تا بالاترين سطح نظام آموزشي كشور است. زماني كه در وضعيت پايدار و هزينه اثربخش، مخاطبين زيادي نيازمند آموزش هستند، آموزش الكترونيكي بهترين پاسخ است.
بايد توجه داشت كه يادگيري الكترونيكي همانند يادگيري كلاسي يكي از روشهاي آموزش و يادگيري محسوب ميشود و نكته مهم مكمل بودن يادگيري الكترونيكي با يادگيري سنتي است. بنابراين با توجه به ماهيت خاص آموزشهاي سازماني و توجه خاص به فعاليتهاي عملي و نيز تقاضا محور بودن اين نوع آموزشها، استفاده از توانايي فناوريهاي يادگيري الكترونيكي مثل چندرسانه اي بودن و شبيه سازي فعاليتها، تركيب يادگيري الكترونيكي با آموزش سنتي ميتواند مكمل بسيارخوبي براي افزايش بهره وري تدريس و يادگيري در اين نوع آموزشها باشد (لی ،2002: 33).
نويسندگان تعاريف مختلفي از يادگيري الكترونيكي ارائه كرده اند. يادگيري الكترونيكي را " هر نوع استفاده از وب و فناوريهاي اينترنت براي ايجاد تجارب يادگيري " تعريف ميكند (مادن و همکاران، 2010: 267). يادگيري الكترونيكي مي تواند عرضه اطلاعات صحيح براي افراد مورد نظر در زمان مورد نظر باشد ؛ با اين تفكر، محتوا دائمًا در حال تغيير ميباشد . يادگيري الكترونيكي اصطلاحي است كه براي تشريح استفاده از فناوريهاي جديد براي ايجاد، توزيع، مديريت، نظارت، يا به عبارت ديگر فعال كردن يادگيري در تمام سطوح مي باشد. تعاريف يادگيري الكترونيكي شامل فعاليتهايي است كه روي افزايش عملكرد تمركز دارد و مجموعه وسيعي از كاربردهاي فناوريهاي شبكه ميباشد و با ساير فناوريهاي پيشرفته درگير است. روزنبرگ معتقد است يادگيري الكترونيكي سه معيار اساسي دارد: معيار اول اين است كه يادگيري الكترونيكي يادگيري شبكه شده ميباشد كه در آن قابليت بهروز شدن، ذخيره و بازيابي، توزيع و تسهيم آموزش يا اطلاعات وجود دارد. دوم يادگيري الكترونيكي براي كاربر نهايي از طريق رايانه عرضه مي شود كه فناوريهاي استاندارد اينترنت را به كار مي گيرد؛ و سوم يادگيري الكترونيكي در محدودة وسيعي از يادگيري و شيوههاي يادگيري كاربرد دارد كه فراسوي پارادايم هاي سنتي آموزش قرار دارد(روزنبرگ ،2002: 186).
پاولووسكي براي آموزش الكترونيكي پنج هدف اصلي شامل غلبه بر محدوديت هاي: جغرافيايي، فرهنگي، اقتصادي، فردي و نظام هاي رايج آموزشي را مشخص مي كند(پاولوسکی ،2007: 270).

عوامل موثر بر آموزش ضمن خدمت مجازي
از عوامل مهم توسعه اقتصادي- اجتماعی و فرهنگی، گسترش همه ابعاد آموزش و تربیت نیروي انسانی متخصص و دانا به کار است. تحولات بزرگی که در زمینه هاي دانش هر سازمانی به طور روزانه اتفاق می افتد، نیازهاي جدید آموزش را براي مشاغل مختلف به وجود می آورد که تحصیلات دانشگاهی صرف، پاسخگوي این نیاز نیست و به انواع دیگر آموزشها، مانند آموزش ضمن خدمت توجه دارد. آموزش ضمن خدمت، در حقیقت دانش جدیدي را در سبد آموزش هاي قبلی فرد قرار می دهد. در دنیاي معاصر، بیش از هر زمان دیگر بقاء و دوام سازمان ها در گرو تعامل بین روش هاي اجراي کار در سازمان با تغییر و تحولات و نوآوري ها فراسازمانی است. کلید اصلی این تعامل در استفاده از مکانیزم مؤثر آموزش ضمن خدمت کارکنان است .اصولاً آموزش هاي ضمن خدمت را جزیی از آموزش هاي مداومی می توان تصور کرد که انسان ها براي ایفاي نقش مؤثر در روابط شغلی و به طور کلی روابط اجتماعی به آنها نیازمندند(كاظم پور و غفاري ،1390: 178).

قسمتی از پیشینه تحقیق::

پرموز(1392) نتیجه گرفت:به نظرمعلمان شهر تهران به روز نمودن دانش دبیران به موجب آموزش خدمت بیشترین اهمیت و افزایش انگیزه به موجب استفاده از فنون جدید تدریس در آموزش ضمن خدمت جهت رفع مشکلات کاری کمترین اهمیت را دارد و استقرار نظام آموزش ضمن خدمت مجازی به میزان زیادی با نیازهای آموزشی معلمان درزمینه دانش،نگرش ومهارت آنها انطباق دارد و بیشترین میزان انطباق در بین مولفه ها به مولفه استقرار آموزش ضمن خدمت مجازی با دانش دبیران تعلق دارد.
ابراهیمی و همکاران ( 1390 ) نشان دادندکه درصد قابل توجهی از کارکنان دانشگاه علوم پزشکی مشهد، شیوه آموزش مجازي را تأیید کرده و به آن تمایل داشته و برکارا بودن آن موافقت داشتند. در ضمن امکانات سخت افزاري و نرم افزاري براي این نوع آموزش را لازم می دانستند.
خلخالی و همکاران ( 1390 ) در تحقیق خود نشان دادند که کاربرد فن آوري اطلاعات و ارتباطات بر رشد حرفه اي و بهره وري انان در طول خدمت معلمان به طور معنی داري تأثیر دارد.

فهرست مطالب

مقدمه

آموزش کارکنان

ضرورت آموزش کارکنان

اصول آموزش ضمن خدمت

تاثیر آموزش بر رفتار نیروی سازمانی

ﻣﺮاﺣﻞ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﻓﺮاﻳﻨﺪ آﻣﻮزش کارکنان

آموزش مجازی

عوامل موثر بر آموزش ضمن خدمت مجازی

راهبردهای نظارت و کنترل در سازمان مجازی

ﻧﻘﺶ آﻣﻮزش ﻛﺎرﻛﻨﺎن در بهره وری ﻋﻤﻠﻜﺮد آﻧﺎن

تحقيقات پيشين

منابع

پرسشنامه: آموزش ضمن خدمت


فایل دیگر با نامه دانلود مبانی نظری وپیشینه تحقیق آموزش مجازی می توانید مشاهده فرمایید

مبانی نظری وپیشینه تحقیق آموزش عالی مجازی



مشخصات فایل


نوع فایل: ورد آفیس

شرح ابعاد و مولفه های متغیر:
دارد

منبع:
دارد (فارسی و لاتین)

منابع جدید پیشینه: دارد

تاریخچه متغیر:
دارد

مدل های تحقیق:
دارد

جدول تعاریف متغیر:

پیشینه لاتین:
دارد

پیشینه فارسی:
دارد

جدول مولفه ها: دارد

تعداد صفحات: ۲۵

پرسشنامه رایگان:
دارد( با تفسیر و پایایی کامل)

گارانتی بازگشت وجه:
دارد ( کیفیت این فایل تضمین شده است درصورت هرگونه مشکل یا نارضایتی احتمالی مبلغ شما بازگردانده می شود)

فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

مبانی نظری وپیشینه تحقیق آموزش ضمن خدمت مجازی_1635411530_53083_5739_1128.zip0.08 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 19,000 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت