خانه راهنمای خرید پیگیری سفارش پشتیبانی درباره ما تماس با ما
محصولات مرتبط
ادبیات نظری  وپیشینه تحقیق اوقات فراغت جوانان و دانشجویان
ادبیات نظری وپیشینه تحقیق اوقات فراغت جوانان و دانشجویان
قیمت : 19,000 تومان
ادبیات نظری انحرافات جنسی
ادبیات نظری انحرافات جنسی
قیمت : 19,000 تومان
ادبیات نظری بحران و مدیریت بحران
ادبیات نظری بحران و مدیریت بحران
قیمت : 19,000 تومان
ادبیات نظری تحقیق افسردگی در زنان
ادبیات نظری تحقیق افسردگی در زنان
قیمت : 19,000 تومان

دانلود تحقیق مبانی نظری وپیشینه آموزش مجازی

دانلود تحقیق مبانی نظری وپیشینه آموزش مجازی

دانلود مبانی نظری وپیشینه تحقیق آموزش مجازی

در قالب word ودر 75 صفحه وقابل ویرایش




فهرست مطالب:


مقدمه. 30
مبانی نظری تحقیق 32
بخش اول:آموزش از راه دور 32
تعریف آموزش از راه دور 32
خلاصه ویژگی های آموزش از راه دور. 34
مزایای آموزش از راه دور 34
محدودیت های آموزش از راه دور36
نسل های تکنولوژی آموزش از راه دور37
نسل اول37
نسل دوم .38
نسل سوم39
نسل چهارم.40
بخش دوم:آموزش مجازی.41
تعریف آموزش مجازی.41
ضرورت و اهمیت آموزش مجازی44
پیشینه آموزش مجازی در جهان45
پیشینه آموزش مجازی در ایران47
منافع آموزش مجازی در ایران48
مشکلات آموزش مجازی در ایران.49
مزایای آموزش مجازی.50
مزایای استفاده از آموزش مجازی برای سازمان ها و موسسات.51
مزایای استفاده از آموزش مجازی برای یادگیرندگان52
معایب آموزش مجازی.54
مشکلات آموزش مجازی برای سازمان ها و موسسات54
مشکلات آموزش مجازی برای یادگیرندگان.55
مقایسه آموزش مجازی با آموزش سنتی55
انواع آموزش مجازی.56
.56 online آموزش مجازی به صورت 57 offline آموزش مجازی به صورت
نقش تعامل در آموزش مجازی.58
تعریف و ارزش تعامل در آموزش مجازی58
انواع تعامل در آموزش مجازی.58
بخش سوم:طراحی آموزش مجازی.61
ویژگی های اصلی درسیستم آموزش مجازی61
انگیزه یادگیرنده.62
رابط یادگیرنده .63
ساختار محتوی و ترتیب آن63
پیمایش.64
تعامل آموزشی65
اجزای یک سیستم آموزش مجازی66
بخش چهارم:دانشگاه مجازی70
تعریف دانشگاه مجازی.70
اجزای دانشگاه مجازی.71
اهم ویژگی های دانشگاه مجازی.72
مزیت های دانشگاه مجازی.72
نقاط ضعف دانشگاه مجازی73
قلمرو فعالیت های دانشگاه مجازی74
اهداف آموزش مجازی در دانشگاه ها.75
سیر تحول و توسعه آموزش مجازی در دانشگاه های ایران.75
پیشیته تحقیق
تحقیقات داخلی76
تحقیقات خارجی.82


مقدمه:
ما در حال گذر از جامعه صنعت - محور به جامعه اطلاعات - محور، یا به عبارت دیگر گذر از دنیای فیزیکی به دنیای مجازی هستیم . ورود به عصر اطلاعات و زندگی اثر بخش در جامعه اطلاعات – محور، مستلزم شناخت ویژگی های آن است.یکی از نهادهای اجتماعی که در این عصر دستخوش تغییرات وسیع خواهد شد ، نهاد آموزش و یادگیری در سطوح عمومی و عالی است . در گذر به جامعه اطلاعاتی ، نقش عمده بر دوش دانش آموختگان جامعه است و آموزش و یادگیری می باید براساس رویکرد های جدید تنظیم شود . پیش نیاز وارد شدن به این پهنه ، گسترش سریع و وسیع آموزش مجازی ، از پایین ترین تا بالاترین سطح نظام آموزشی کشور می باشد.(سرچمی،1387)
در واقع کاربرد فناوری اطاعات و ارتباطات در آموزش نوعی از یادگیری را بوجود آورده است که در آن ضرورتی وجود ندارد که یادگیری حضوری و رودررو باشد و انتظار میرود که یادگیری در محیط های غیرکلامی نیز امکان پذیر باشد.(ویتکر ،1995)
آموزش مجازی شامل آموزش مبتنی بر رایانه ، آموزش مبتنی بر اینترنت، آموزش مبتنی بر وب، پارادیم های جدید،و محصول فناوری اطلاعات می باشند که بشریت را به سمت یک انقلاب بزرگ آموزشی سوق می دهند . گذر از جامعه صنعتی به جامعه اطلاعاتی لزوماً یک حرکت تکاملی نیست، بلکه جهشی ساختاری است. (دانشگاه بین المللی ایران ، 2002)
آموزش مجازی معمولاً انعطاف پذیری دسترسی را در هر مکان و زمان فراهم می کند ، دراصل به شرکت کنندگان اجازه می دهد تا زمان و فضا را در نوردند ،بنابراین محتوای یادگیری باید به شکل صحیح طراحی شده باشد تا یادگیرنده را درگیر وفعال کند ویادگیری راارتقا بخشد .
به عقیده ی روست ( 2002) تحقق وعده و نوید های آموزش مجازی ، نیازمند داشتن تعهد و منابع است . منابع باید درست و صحیح انتخاب شوند و محتوای آموزش مجازی باید به شکل صحیح طراحی شده باشد . این نوع از آموزش باید بر امر یادگیری و نیز بر یادگیرندگان تمرکز یابد و پشتوانه های کافی در این زمینه مهیا شود . (زمانی،1385)
برای نخستین بار امکان جهش از موقعیت عقب ماندگی به موقعیت پیشرفته برای کشورها فراهم شده است . دراین میان میزان توسعه و کاربرد فناوری و ارتباطات در آموزش ، مهم ترین شاخص پیشرفت به شمار می رود و آموزش مجازی یا آموزش الکترونیکی، مهم ترین عامل علمی و فرهنگی محسوب می شود. به عبارت دیگر آموزش مجازی کلید گذر نیروی انسانی به جامعه اطلاعاتی می باشد و گذر به جامعه اطلاعاتی با نرخ سواد مجازی – به مفهوم توان خواندن و نوشتن و میزان بهره وری از سامانه های اطلاعاتی و ارتباطی – رابطه مستقیم دارد. (دانشگاه بین المللی ایران ، 2002 )
پژوهش حاضر به بررسی امکان سنجی پیاده سازی آموزش مجازی در دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی پرداخته است و نیز به دنبال آن بوده است تا بتواند راهکارهای مناسبی در همین زمینه ارائه نماید.بر همین اساس در این فصل به مباحث نظری مرتبط با موضوع پژوهش پرداخته شده است.

مبانی نظری تحقیق:
بخش اول آموزش از راه دور
تعریف آموزش از راه دور:

آموزش از راه دور پدیده ای است که در پی تمایل فراگیران به دسترسی غیر حضوری به مطالب درسی،محدودیت هاس زمانی و مکانی و مشکلات حضور اجباری و به موقع در کلاس های درسی بوجود آمد.(آنونیمیوس،2001)
هولمبرگ(1989)آموزش از راه دور را اصطلاحی برای بیان روش های مختلف تدریس و یادگیری می داند که مستقیماً تحت نظارت معلم در یک مکان و زمان و مکان معین انجام نمی گیرد،اما از یک برنامه ریزی و آموزش سازمان یافته برخوردار است و به وسیله یک سازمان آموزشی تدارک دیده می شود.
کیگان (1993)،از آموزش از راه دور به عنوان روشی یاد می کند که در آن دانشجو مسئول یادگیری روش خویش است و یادگیرنده و یاد دهنده در تعامل آموزشی خود به ارتباط چهره به چهره نیازی ندارند .(به نقل از زمانی و مقدسی ،1377).
آموزش از راه دور نظام آموزشی صنعتی شده ای است برای سازمان دادن فرایند یاددهی-یادگیری به وسیله یک سازمان،به منظور انتخاب و کاربرد راهکارهایی برای استفاده از فناوری های جدید در آموزش،تا بتواند ارتباط دو سویه ای میان یاددهنده و یادگیرنده ایجاد کند که هدف آن تسهیل فرایند یادگیری و ارزشیابی میزان آن از سوی یادگیرنده است.(ابراهیم زاده،1381)


فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

مبانی نظری و پیشینه تحقیق آموزش مجازی_1635410697_53082_5739_1644.zip0.10 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 19,000 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت