خانه راهنمای خرید پیگیری سفارش پشتیبانی درباره ما تماس با ما
محصولات مرتبط
بررسي عملكرد بيمه ايران با توجه به مدل كارت امتيازي متوازن (شاخص هاي چهارگانه BSC ) براي اجراي استراتژي
بررسي عملكرد بيمه ايران با توجه به مدل كارت امتيازي متوازن (شاخص هاي چهارگانه BSC ) براي اجراي استراتژي
قیمت : 15,000 تومان
استرس و فنون كاهش استرس
استرس و فنون كاهش استرس
قیمت : 15,000 تومان
امنيت در شبكه هاي محلي بي سيم
امنيت در شبكه هاي محلي بي سيم
قیمت : 15,000 تومان
بررسي جايگاه ايران در بازار جهاني نفت
بررسي جايگاه ايران در بازار جهاني نفت
قیمت : 15,000 تومان

عيب يابي موتورهاي DC_(واحد ريخته‌گري شركت ايران خودرو)

عيب يابي موتورهاي DC_(واحد ريخته‌گري شركت ايران خودرو)

مقدمه ای پیرامون شركت ایران خودرو

شركت ایران خودرو در مرداد ماه سال 1341 تحت شماره 7352 به نام شركت سهامی كارخانجات ایران ناسیونال در اداره ثبت شركتها به ثبت رسید و در تاریخ 15/7/1342 به بهره برداری رسید.

این كارخانه در ابتدا به تولید اتوبوسهای مدل 11321 و مینی بوسهای 319 پرداخت. سپس در تاریخ 20 شهریور 1345 اجازه تأسیس كارخانجات ساخت انواع اتومبیلهای سواری 4 سیلندر به این كارخانه داده شد كه به دنبال آن در 23/2/1346 تولید پیكان با امتیاز ساخت گروه كرایسلر در كارخانة شمالی آغاز گردید. در سال 1351 بخش مونتاژ موتور با ظرفیت 30 گروه كرایسلر در ساعت و چند ماه بعد قسمتهای تراش قطعات موتور و ریخته گری برای 6 قطعه از موتور پیكان با ظرفیت 15 دستگاه در ساعت شروع به كار كرد. این شركت در اصل مجموعه ای از چند كارخانه صنعتی مختلف می باشد كه هر كدام قسمتی از نیازهای تولیدات این كارخانه را برای تولید نهایی محصول برآورده می كنند كه تعدادی از این كارخانجات به شرح زیر می باشند:

برش و پرس، رنگ زنی، ریخته گری و سنگ زنی، موتور سازی، تزئینات و تكمیل كاری، اتوبوس سازی، سواری سازی و

سالن آلومینیم قسمت ریخته گری قرار است در چند سال آینده به ابهر انتقال یابد و در آنجا بصورت شركتی مستقلاً فعالیت خود را آغاز نماید. همچنین سالن چدن این واحد نیز (ریخته‌گری) به تاكستان انتقال یافته و آن هم بصورت مستقل فعالیت خواهد كرد.

كارخانه ریخته گری ایران خودرو در زمینی به مساحت 10704 متر مربع در مجموعه جنوبی شركت ایران خودرو و بین جاده مخصوص و قدیم كرج واقع شده است.

مقدمات اجرای طرح این كارخانه در اوایل سال 1350 بوده است كه نصب و راه اندازی كارخانه توسط شركت كرایسلر تا سال 1353 بطول انجامیده است بطوریكه در 27/7/1353 سالن ریخته‌گری رسماً افتتاح گردید و طبق برنامه از پیش تعیین شده تولید 6 قطعه چدنی موتور به شرح زیر را آغاز كرد:

سیلندر. سر سیلندر، اگزوز، فلایویل، كپه یاتاقان، چرخ دنده.

پس از گذشت 16 سال كه تنها 6 قطعه چدنی موتور پیكان در این قسمت ساخته می شود از سال 1370 اقدام به ساخت قطعات جدید دیگر نمود كه عبارتند از كاسه چرخ پیكان، دیسك پیكان، فلایویل پژو و تویی چرخ پیكان می باشد. پس از آن با تغییر برنامه تولید شركت و انبوه سازی تولید كارخانه فقط به تولید قطعات سیلندر و سرسیلندر و از سال 79 قطعات صادراتی والئو پرداخت و تولید بقیه مایحتاج خود را به كارگاهها و كارخانه های خصوصی، اقماری و واگذار كرد كه بعضی از آنها تحت نظر ایران خودرو و بعضی دیگر بصورت مستقل به تولید محصول با كیفیت تحت نظر این شركت
می پردازند.


مقدمه

در راستای سیاست توسعة صنعت خودرو و افزایش تولیدات، شركت ایران خودرو در ادامه ارزیابی وضعیت موجود و امكان سنجی كارخانه ریخته گری، واحد برنامه ریزی مسئول انجام پروژه امكانسنجی و تهیة گزارش مربوطه برای تولید 59800 عدد سیلندر پژو، 31235 عدد سرسیلندر XU7، 28490 عدد سرسیلندر XU9 و پوسته كلاچ (صادراتی) در سالن آلومینیوم می‌باشد كه نتایج بررسی این گزارش ارائه می گردد.


خلاصه وضعیت موجود در سالن آلومینیوم

در حال حاضر محصولات تولیدی سالن آلومینیوم شامل سیلندر پژو، سرسیلندر XU7 ، سرسیلندر XU9 (موردنیاز كارخانه ایران خودرو) و پوسته كلاچ (صادراتی) می باشد. در این گزارش ظرفیت سالن آلومینیوم را به تفكیك برای محصولات فوق بررسی می نماییم.

  1. سیلندر پژو

عمده ایستگاههای كاری برای تولید این محصول شامل ایستگاه ریخته گری 2500 HP ، شماره‌زنی، كنترل ظاهری و ابعادی، تمیزكاری، كنترل تمیز كاری، شات بلاست، سوراخكاری، واتر تست، شستشو، نشت گیری و كنترل نهایی می باشد.

2- سرسیلندر XU7 , XU9

برای تولید این محصول یك خط ماهیچه گیری و یك خط تولید سرسیلندر در نظر گرفته شده است. در خط تولید ماهیچه، ایستگاههای ساخت، تمیزكاری، سوراخكاری و پخت ماهیچه موجود است و در خط تولید سرسیلندر، ایستگاههای ریخته گری L.P ، شماره زنی، كنترل ظاهری، تمیز كاری، تخلیه ماهیچه، X-RAY ، برش راهگاه، كیوبینگ، عملیات حرارتی، واتر تست، تعمیراتی و كنترل نهایی موجود می باشد.


بخش اول

سرسیلندر XU7 , XU9

شرح وضع موجود:

فرآیند تولید سرسیلندر XU7 , XU9 مشابه بوده و دستگاهها و ایستگاههای موردنیاز آنها یكسان است اما در حال حاضر تولید سرسیلندر XU7بدلیل عدم تحویل قالب ریخته گری آن، كمبود نیرو و پایین بودن اغلب دستگاهها، متوقف می باشد.

در این بخش ابتدا وضعیت دستگاههای موجود در سالن آلومینیوم برای تولید سرسیلندر XU7 , XU9 ارائه می شود. سپس با توجه به اینكه این دستگاهها برای تولید سرسیلندر XU9 فعال می‌باشند لذا درصد توقفات، درصد ضایعات، زمان استاندارد و در نهایت ظرفیت این دستگاهها و ایستگاههای كاری مربوط برای این محصول را محاسبه می كنیم. در قسمت بعدی با توجه به یكسان بودن فرآیند تولید سرسیلندر XU7 , XU9 و یكسان فرض كردن درصد توقفات، درصد ضایعات و زمان استاندارد دستگاهها و ایستگاههای مختلف برای تولید دو محصول محاسبه می‌شود.

در انتهای این بخش نیازهای سالن آلومینیوم برای دستیابی به برنامه تولید سرسیلندر (28490 عدد سرسیلندر XU9‌ و 31235 عدد سرسیلندرXU7 ) در سال 80 بررسی می گردد.

وضعیت دستگاهها و تجهیزات موجود برای تولید سرسیلندر (XU7 , XU9)


*‌ برای محاسبه درصد توقفات و درصد ضایعات این دستگاهها، میانگین گرفته شده است. این اطلاعات به تفكیك هر دستگاه در جدول بعد آمده است.

** این دستگاهها برای سیلندر و سرسیلندر هر دو استفاده می شوند.

توضیح: برای محاسبه درصد توقفات و درصد ضایعات، از اطلاعات ماههای اردیبهشت و خرداد سال 80 استفاده شده است.

فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

عيب يابي موتورهاي dc –(واحد ريخته‌گري شركت ايران خودرو)_1562083672_28154_5739_1886.zip0.53 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 15,000 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت