خانه راهنمای خرید پیگیری سفارش پشتیبانی درباره ما تماس با ما
محصولات مرتبط
بررسي عملكرد بيمه ايران با توجه به مدل كارت امتيازي متوازن (شاخص هاي چهارگانه BSC ) براي اجراي استراتژي
بررسي عملكرد بيمه ايران با توجه به مدل كارت امتيازي متوازن (شاخص هاي چهارگانه BSC ) براي اجراي استراتژي
قیمت : 15,000 تومان
استرس و فنون كاهش استرس
استرس و فنون كاهش استرس
قیمت : 15,000 تومان
امنيت در شبكه هاي محلي بي سيم
امنيت در شبكه هاي محلي بي سيم
قیمت : 15,000 تومان
بررسي جايگاه ايران در بازار جهاني نفت
بررسي جايگاه ايران در بازار جهاني نفت
قیمت : 15,000 تومان

بررسی تاثیر وسایل ارتباط جمعی (تلویزیون) در جامعه شهری معاصر

بررسی تاثیر وسایل ارتباط جمعی (تلویزیون) در جامعه شهری معاصر

پایان نامه روانشناسی و علوم تربیتی- بررسی تاثیر وسایل ارتباط جمعی (تلویزیون) در جامعه شهری معاصر در 94 صفحه در قالب word و قابل ویرایش همراه با جزئیات کامل


چکیده:

در جهان امروز، وسایل ارتباط جمعی- روزنامه، رادیو، تلویزیون، سینما - با انتقال اطلاعات و معلومات جدید و مبادله افکار و عقاید عمومی در راه پیشرفت فرهنگ و تمدن بشری نقش بزرگی به عهده گرفته اند. به طوری که بسیاری از دانشمندان، عصر کنونی زندگی انسان را«عصر ارتباطات» نام گذاشته اند.

فراوانی جمعیت، تمرکز گروههای وسیع انسانی در شهرهای بزرگ، شرایط خاص تمدن صنعتی و پیچیدگی وضع زندگی جمعی، وابستگی ها و همبستگی های ملی و بین المللی، ناامنی ها و بحران ها، تحول نظام های سیاسی و اجتماعی، دگرگونی مبانی فرهنگی، ترک سنت های قدیمی و مخصوصاً بیداری وجدان اجتماعی، همه از جمله عواملی هستند که روزبه روز نیاز انسان را به آگاهی از تمام حوادث و وقایع جاری محیط زندگی بیشتر می کنند. تا جایی که پیشرفت وسایل ارتباط جمعی و توسعه اقتصادی و اجتماعی و تحکیم مبانی دموکراسی و تفاهم بین المللی، لازم و ملزوم یکدیگر شده اند.

در جوامع پیشرفته کنونی، افراد انسانی کوشش می کنند همیشه در جریان همه امور و مسائل اجتماعی قرار داشته باشند، تا بتوانند به طور مستقیم یا غیر مستقیم نقش خاص خویش را در زندگی گروهی ایفا کنند. به همین جهت آگاهی اجتماعی از مهمترین ویژگیهای زمان معاصر به شمار می آید. و همین آگاهی است که انسان را به زندگی فردی و جمعی علاقه مند میسازد و توجه او را به آزادی ها و مسئولیت های وی جلب می نماید.

باید در نظر داشت که انسان امروز یک انسان اجتماعی است انسانی که به سبب تحولات ناگهانی عصر خود، با زندگی تازه ای روبه رو شده است و در برابر چشم اندازهای وسیعتر و پیچیده تر و در عین حال اضطراب انگیزتر قرار گرفته است.

انسان معاصر برای ادامه زندگی در جامعه نوین شهری نیازهای تازه ای پیدا کرده است و ناچار است خود را با شرایط جدید زمان خویش منطبق سازد. اکنون زندگی هیچ کس بدون تفاهم اجتماعی- که خود بر معلومات عمومی و آشنایی به مسائل جاری متکی است- میسر نمیباشد. موفقیت هر فرد در کارها و فعالیت های او به رعایت اصول و وظیفه شناسی ملی و بین المللی بستگی دارد. بدون حس تعاون بشری و همبستگی انسانی، ایجاد ارتباط با افراد دیگر و تعیین وضع زندگی جمعی امکان پذیر نیست. به این ترتیب در جوامع امروز، انسان، تنها موقعی می تواند بهترین و مطمئن ترین امکانات و وسائل را برای زندگی گروهی بدست آورد که دارای معلومات و اطلاعات کافی، خط مشی های صحیح و افکار و عقاید سالم باشد.

بدون تردید انسان معاصر را تنها با آموزش نظری در مدارس نمی توان به عنوان یک فرد کاملاً آگاه وارد صحنه زندگی کرد. بلکه باید به موازات آموزش مدرسه ای، از طریق وسایل ارتباط جمعی، اخبار و اطلاعات محیط زندگی و افکار و عقاید و رفتارهای عمومی و امکانات تفریحی سالم را نیز در اختیار او گذاشت.


مقدمه:

پیشینه پژوهش در زمینه ارتباطات جمعی

موضوع ارتباط از یونان باستان تا قرن هیجدهم بیشتر از لحاظ ذهنی و محتوایی مطرح بوده است و اندیشمندان اجتماعی همواره ترغیب را معادل ارتباط می دانستند. با پیدایی انقلاب صنعتی و آغاز عصر روشنگری علمی و ادبی در اروپا مسأله ارتباطات بیشتر به قلمرو سیاسی، اجتماعی گام نهاد و به طور مستقیم به امور روزمره حیات اجتماعی پیوند خورد و به عنوان یک پدیده عینی مورد توجه قرار گرفت. با پیچیدگی جامعه بشری و گسترش تکنولوژی، توجه به شیوه انتشار و کانالهای پخش اندیشه های انسان اهمیت فزاینده ای یافت و موضوع ارتباطات ابعاد تازه ای به خود گرفت.



فهرست مطالب:

پیش گفتار 1

مقدمه 3

بخش یکم-عوامل اساسی ارتباط 5

1. ارتباط 6

2. زبان 7

3. نماد 7

4. فرستنده- گیرنده 8

5. پیام 9

6. پارازیت(نوفه) ارتباط 10

7. مجرا(حامل ارتباط) 11

8. مجراهای غیر رسمی ارتباط 13

9. مجراهای رسمی ارتباط 15

10. شبکه ارتباط 17

بخش دوم- اشکال ارتباط

1. ارتباط درون فردی 18

2. ارتباط میان فردی (بین افراد) 19

3. ارتباط سازمانی 20

4. شایعه 21

5. ارتباط بینابین 22

6. ارتباط جمعی 23

7. رسانه های گروهی 24

8. ارتباط از راه دور 28

بخش سوم- از ارتباطات سنتی تا ارتباط جمعی

1. پیدایی ارتباطات جمعی 29

2. تغییرات کیفی ارتباطات جمعی 32

الف- غیر شخصی بودن و یکنواخت بودن پیام های ارتباط جمعی 32

ب- نهادی بودن ارتباطات جمعی 33

ج- وابستگی ارتباطات جمعی به سایر عناصر زندگی اجتماعی 34

بخش چهارم- وظایف اجتماعی وسایل ارتباط جمعی

1. وظایف خبری و آموزشی 35

2. وظایف راهنمایی و رهبری 36

3. وظایف تفریحی و تبلیغی 37

بخش پنجم- تلویزیون 39

1. تلویزیون ونقش آن در خانواده 40

2. ویژگیهای تلویزیون و مقایسه آن با دیگر رسانه ها 43

3. دلایل تماشای تلویزیون 46

4. تلویزیون در ایران 48

مصاحبه 51

نتیجه 54

منابع و مآخذ 54

فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

بررسي تأثير وسايل ارتباط جمعي (تلويزيون) در جامعه شهري معاصر_1559249321_27223_5739_1825.zip0.11 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 15,000 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت