خانه راهنمای خرید پیگیری سفارش پشتیبانی درباره ما تماس با ما
محصولات مرتبط
ادبیات نظری  وپیشینه تحقیق اوقات فراغت جوانان و دانشجویان
ادبیات نظری وپیشینه تحقیق اوقات فراغت جوانان و دانشجویان
قیمت : 19,000 تومان
ادبیات نظری انحرافات جنسی
ادبیات نظری انحرافات جنسی
قیمت : 19,000 تومان
ادبیات نظری بحران و مدیریت بحران
ادبیات نظری بحران و مدیریت بحران
قیمت : 19,000 تومان
ادبیات نظری تحقیق افسردگی در زنان
ادبیات نظری تحقیق افسردگی در زنان
قیمت : 19,000 تومان

پیشینه و مبانی نظری هوش عاطفی ومهارتهای ارتباطی

پیشینه و مبانی نظری هوش عاطفی ومهارتهای ارتباطی

فصل دوم پایان نامه،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،مبانی نظری وپیشینه تحقیق پیشینه و مبانی نظری هوش عاطفی ومهارتهای ارتباطی دارای 37 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .docx
بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::


مبانی نظری وپیشینه تحقیق هوش عاطفی ومهارتهای ارتباطی
فصل دوم: پيشينه تحقيق
تعارض ....................................................................................................................... 86
تحقيقات انجام شده در داخل كشور ............................................................... 90
تحقيقات انجام شده در خارج از كشور .......................................................... 90
هوش عاطفي
تحقيقات انجام شده در داخل كشور ............................................................... 95
تحقيقات انجام شده در خارج از كشور ........................................................... 98
ارتباطات (مهارت هاي ارتباطي)
تحقيقات انجام شده در داخل كشور ............................................................... 103
تحقيقات انجام شده در خارج ازكشور ........................................................... 106
نتيجه گيري از مرور ادبيات تحقيق
به منظور دستيابي به مدارك علمي و‌آشنايي با سوابق پژوهش هاي موجود مربوط به راهبردهاي مديريت تعارض ، هوش عاطفي، مهارت هاي ارتباطي و زمينه هاي وابسته به آن ، براي روشن شدن و پيوند دادن يافته هاي پژوهش با تحقيقات قبلي و همچنين افزودن دانش موجود در زمينه موضوع تحقيق ، با استفاده از جديدترين و دقيق ترين ابزار؛ از منابع دست اول كه شامل كتب لاتين ، فارسي ، مقالات و نوشته ها ، پايان نامه هاي موجود در تمامي كتابخانه هاي معتبر علمي كشور و اينترنت ، بهره گيري شده است .
انتظار مي رود با توجه به منابعي كه از آنها استفاده شده است ، نكات مثبت و منفي و نقاط مبهم و روشن در رابطه با موضوع تحقيق شناسايي شده و از نتايج آنها براي دستيابي به يافته هاي جديدتري در تحقيق به صورت كاربردي استفاده شود . لذا با توجه به متغيرهاي مورد بررسي در اين پژوهش به تعدادي از تحقيقات انجام شده در داخل و خارج از كشور اشاره شده است .
در زمينه تحقيقات داخلي و خارجي ذكر اين نكته ضروري است كه در ارتباط با تحقيقات انجام شده پيرامون موضوع مورد بررسي در اين پژوهش، در حد بررسي هاي محقق تا به حال هيچ گونه تحقيقي كه به بررسي سه متغير در ارتباط با همديگر پرداخته باشد، صورت نگرفته است . بنابراين، محقق پژوهش هاي مربوط به هر كدام از سه متغيرهاي تعارض، هوش عاطفي و مهارت هاي ارتباطي را به تفكيك بيان نموده و به پژوهشهايي كه ارتباط نزديك با اين پژوهش داشته است اشاره كرده است .
تعارض
الف ) تحقيقات انجام شده در داخل كشور
-
ايزدي يزداني آبادي
( 1372 ) پژوهشي تحت عنوان «بررسي سبك هاي مديريت تعارض درمدارس راهنمايي پسرانه تهران از ديدگاه مديران و معلمان» انجام داد كه نتايج اين تحقيق با توجه به يافته هاي به دست آمده، نشان دهنده آن بود كه:

1- 72 درصد معلمان و 50 درصد ازمديران اعلام داشته اند كه غالبا ً يا گاهي اوقات از شيوه آمرانه و تحكم آميز براي كنترل تعارض استفاده مي كنند .
2- در اين تحقيق مشخص شد كه تنها يك سبك خاصي براي كنترل تعارض مورد توجه مديران نيست؛ بلكه، در شرايط مختلف ممكن است هر يك از سبك ها كمابيش , توسط مديران بكار روند ,از اين رو , مديران مدارس مورد مطالعه گرايش نسبتا ً بيشتري به كاربرد سبك هاي سازش و تحكم ازخود نشان داده اند؛ ضمنا ً به جز در مورد كاربرد سبك تحكم يا اعمال قدرت در زمينه كاربرد ساير سبك ها توسط مديران , اختلاف معني داري بين نظرات دو گروه مديران و معلمان مشاهده نشد . در اين تحقيق، ديدگاه مديران در خصوص سبك هاي مديران براي حل تعارض عبارت بود از: سبك سازش 73درصد , مواجهه 70 درصد , مدارا 58درصد , تحكم 50درصد و احتراز 45 درصد و ديدگاه معلمان در خصوص سبك هاي مديران براي حل تعارض عبارت بود از تحكم 73درصد , سازش 71درصد , مواجهه 67 درصد مدارا 53درصد و احتراز 50درصد اين پژوهش و بسياري از تحقيقات ديگر نشان داده است كه سازش در بين ساير سبك ها عمـومي ترين و متداول ترين راهبــردي است كه براي حل تعارض در سازمان ها مورد استفاده قرارمي گيرد .
-
خواجه اي
( 1374 ) تحقيقي تحت عنوان (( بررسي سبك مديريت مناسب براي مديران آموزشي در برخورد با تعارض )) در شهر تهران انجام داد. نتايج اين تحقيق نشان داد كه:
47 درصد مديران سبك همكاري , 29 درصد سبك مصالحه , 15 درصد سبك تطبيقي , 5 درصد سبك اجتنابي، 4 درصد سبك اجباري را بكار مي گيرند . واين درحالي است كه 41 درصد معلمان سبك همكاري , 7 درصد سبك اجباري و 10 درصد سبك مصالحه , 8 درصد سبك تطبيقي و 34 درصد آنان تمايل دارند كه مديران داراي سبك اجتنابي باشند درصدهاي فوق بيانگر آن است كه حدود 70 تا 80 درصد مديران از سبك مناسبي در جهت برخورد با تعارض استفاده مي نمايند .
-
غفارزاده
(1375 ) در پژوهشي تحت عــنوان «بررسي رابطه ميان نگــرش مديران به تعـارض و كاربرد سبك هاي مديريت تعارض» انجام داد كه نتايج تحقيق بشرح ذيل است .
نتايج محاسبات، فرض هاي تحقيق را تاييد نموده است؛ بدين معني كه مديران با نگرش مثبت به تعارض از روش هاي آمرانه و تحكم آميز براي كنترل تعارض بهره مي جويند و تفاوت ميان آنها معني دار است .مديران با نگرش منفي نسبت به تعارض بيش از مديران با نگرش مثبت به تعارض از موقعيتهاي اجتناب استفاده مي كنند.
- تحقيقي تحت عنوان (( بررسي راههاي كاهش تعارضات بين كاركنان مدارس راهنمايي شهر اصفهان توسط
خرم روز
( 1378 ) انجام شده است .
جامعه آماري اين تحقيق را مديران، معاونان و مربيان مدارس راهنمايي نواحي پنج گانه شهر اصفهان در سال تحصيلي 78-1377 ( 5377 نفر) تشكيل داده اند. نتايج اين تحقيق به شرح ذيل است:
1-عوامل پنج گانه موردنظر تحقيق ( تاكيد بر مقررات و دستورات ، شناخت افراد از وظايف خود ، بحث و مذاكره آزاد ، مشاركت افراد در حل مشكلات مدرسه و افزايش ارتباطات بين افراد) همگي از نظر كليه پاسخگويان در سطح زياد در كاهش تعارض ميان افراد درمدرسه موثر هستند .
2- از مقايسه نظرات مديران ، معاونان

و معلمان در خصوص تاثير عوامل پنج گانه مذكور دركاهش تعارض بين كاركنان در مدرسه، اين نتيجه حاصل شده است كه معاونان سه عامل تاكيد بر مقررات و دستورات و مشاركت افراد در حل مشكلات مدرسه و افزايش ارتباطات بين افراد را بيشتر از دو گروه ديگر ( مديران و معلمان ) دركاهش تعارض موثر دانسته اند
- در تحقيقي
صابري
( 1375 ) تحت عنوان (( بررسي نظرات مديران دبيرستان هاي نواحي پنج گانه اصفهان درباره نحوه برخورد با تعارض ) كه با استفاده از پرسشنامه انجام گرفت و جامعه آماري آن را مديران دبيرستان هاي شهر اصفهان در سال تحصيلي 75-74 ( 150 دبيرستان , 150 مدير) تشكيل مي دادند، نتايج ذيل به دست آمد::
1- نتيجه آزمون
t
نشان داده است كه بين نظر شخصي مديران مرد و زن در خصوص رويارويي با تعارض تفاوت معني دار وجود دارد . مديران زن بيش از مردان اعتقاد دارند كه براي رويارويي با تعارض هميشه بايد آماده دفاع بوده و نه حـمله و تجاوز – زنان بيش از مـردان در هنگـام بروز تعـارض به هيجـان آمده و از آن لذت مي برند .
2- همچنين بين نظر مديران مرد و زن در ارتباط با تعارض ميان نقش، تفاوت معنادار وجود دارد.
- تحقيقي با عنوان (( بررسي شيوه هاي حل تـعارض توسط مديران در دبيرستان هاي جيـرفت توسـط
دانشـي
( 1377 ) انجام شده است .جامعه آماري اين تحقيق راكليه مديران دبيرستان هاي شهر جيرفت در سال تحصيلي 76-75 تشكيل دادند. در اين تحقيق نتايج ذيل به دست آمد:
1- سبك مناسب براي حل تعارض دربين مديران مورد مطالعه شيوه ي آمرانه گزارش شده است كه با 2/45 درصد كل فراواني ها، بيشترين استفاده را داشته و ساير سبــك ها به صورت 8/23 درصد ســـبك مدارا , 7/16 درصد سبك مصالحه و 1/7 درصد سبك احتراز را بكار برده اند؛ كه نشانگر تاييد فرضيه اول تعارض است . فرضيه دوم تعارض در سطح اطمينان 95درصد گزارش شده است . فرضيه سوم تحقيق هم رد شده است .
- تحقيق ديگري تحت عنوان (( بررسي تاثير سابقه مديريت، سطح تحصيلات و جنسيت مديران بر روش هاي حل تعارض در مدارس ابتدايي شهر شيراز)) توسط
بزرگي
( 1377 ) انجام گرفته است . نمونه آماري پژوهش را 200 نفر از مديران مرد و زن دوره ابتـدايي نواحي چهارگانه شيراز تشكـيل داده و نتايج اين پژوهش عبارتند از :
1- بين مديران بر اساس جنسيت آنها در خصوص استفاده از كاربرد روش هاي حل تعارض بجز در مورد روش تشريك مساعي تفاوت معني داري وجود ندارد .
2-بين مديران بر اساس مدرك تحصيلي درخصوص استفاده از روش هاي تسلط , مدارا , احتراز و تشريك مساعي تفاوت معني دار وجود دارد .
- پژوهش ديگري توسط
كاظمي
( 1378 ) تحت عنوان (( جوسازي و رابطه آن با كاربرد سبك هاي مديريت تعارض توسط مديران ارشد سازمان مركزي دانشگاه آزاد اسلامي )) انجام شده است كه نتايج اين پژوهش به شرح ذيل است :
...

فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

پیشینه و مبانی نظری هوش عاطفی ومهارتهای ارتباطی_1556874459_26478_5739_1636.zip0.05 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 19,000 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت