خانه راهنمای خرید پیگیری سفارش پشتیبانی درباره ما تماس با ما
محصولات مرتبط
پاروپوینت سيستم هاي انرژي الکتريکي
پاروپوینت سيستم هاي انرژي الکتريکي
قیمت : 25,000 تومان
پارپوینت آموزش نرم افزار spss  و کار با داده ها و توابع در spss
پارپوینت آموزش نرم افزار spss و کار با داده ها و توابع در spss
قیمت : 25,000 تومان
پاورپوینت بررسی اضافه ولتاژها درسیستم های قدرت
پاورپوینت بررسی اضافه ولتاژها درسیستم های قدرت
قیمت : 25,000 تومان
پاورپوینت  ( صورت سود و  زیان و اطلاعات مربوط )
پاورپوینت ( صورت سود و زیان و اطلاعات مربوط )
قیمت : 25,000 تومان

پاورپوینت سيستم هاي کنترلي در اتومبيل

پاورپوینت سيستم هاي کنترلي در اتومبيل

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : پاورپوینت سيستم هاي کنترلي در اتومبيل.ppt( قابل ويرايش و آماده ارائه )
تعداد اسلاید 13 اسلاید
قسمتی از متن .ppt :


يكي از كاراترين سيستم‌هاي هوشمند رايانه‌يي و ارتباطاتي كنترل حمل و نقل كه به عنوان راهكاري موثر براي ساماندهي نظام حمل و نقل جاده‌يي كشور مورد توجه قرار گرفته، دوربين‌هاي سرعت‌سنج هستند كه توليد آنها سال‌ها در انحصار انگشت‌شماري از شركت‌هاي غربي بوده است. با اين حال تلاش‌هايي براي ساخت اين تجهيزات در كشور آغاز شده است. در راستاي اين تلاش‌ها گروهي از محققان جوان كشورمان به تازگي موفق به طراحي و ساخت سامانه سرعت‌سنج خودرو مبتني بر پردازش تصوير شده‌اند كه بر روي خودروهاي پليس نيز قابل نصب بوده و امكان سرعت‌سنجي، پلاك‌خواني و ثبت تخلفات رانندگي را به دو صورت دستي و خودکار ارائه مي کند.
حسين توحيدي كه با ارائه سامانه سرعت سنج و پلاک خوان خودرويي ابداعي به همراه جمعي از محققان، رتبه اول پژوهش‌هاي كاربردي دهمين جشنواره جوان خوارزمي را كسب كرده‌اند درباره اين طرح به خبرنگار پژوهشي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) گفت: اين سامانه که بر روي خودروهاي گشت نامحسوس پليس قابل نصب است شامل دو دوربين سرعت سنجي و يک دوربين پلاک خواني است که به شيشه جلو خودرو نصب مي شود و همچنين يک عدد نمايشگر LCD از نوع لمسي نيز براي ارتباط کاربران با سيستم جلوي صندلي کمک راننده نصب شده است. تمام قسمت هاي پردازشي و رايانه‌اي در يک بسته در صندوق عقب قرار گرفته است.
وي خاطرنشان كرد: ويژگي منحصر به فرد اين سامانه استفاده از فن‌آوري پردازش تصوير مي باشد که تمامي عمليات سرعت سنجي و پلاک خواني توسط بخش نرم افزاري که کاملا بومي است انجام مي شود. اين سامانه امکان سرعت سنجي بيش از چهار خودرو را به طور همزمان دارد که اين خودرو ها از هر نوع سواري، موتور، يا خودروهاي سنگين مي باشد. توحيدي با اشاره به اين كه در طراحي و ساخت اين سيستم محمد امين کاوياني و علي رضا سجودي نيز با وي همكاري داشته‌اند، تصريح كرد: سامانه سرعت سنج و پلاک خوان خودرويي توانايي کار در دو حالت دستي و نيمه خودكار را تا فاصله بيش از 100 متر دارد و همچنين اين سيستم علاوه بر سرعت سنجي در حالت متحرک در حالت ثابت نيز امکان سرعت سنجي خودروهاي عبوري را به طور تمام خودكار دارد؛ بدين ترتيب، اين سامانه در حالت ساکن همانند دوربين هاي ثابت سرعت سنجي عمل كرده و از اين حيث عملکرد اين‌گونه سيستم ها را نيز پوشش مي دهد.
سنسور فاصله یاب لیزری ( PDF ) در این مقاله با کلیات ساخت سنسور فاصله یاب لیزری آشنا می شوید. هدف نهایی از انجام این تحقیق ، طراحی و ساخت سنسور فاصله یاب لیزری برای استفاده در سیستمهای هوشمند اخطار تصادف در اتومبیل ها است که در آن فاصله خودرو از موانع اندازه گیری می شود و با توجه به سرعت نسبی خودرو با موانع و همچنین شرایط جوی ، اخطار لازم به راننده داده می شود. در صورت عدم توجه راننده به اخطارها ، سیستم به طور اتوماتیک اقدام به کاهش سرعت خودرو می نماید. در این مقاله انواع سنسورهای فاصله یاب برای این کار مورد بررسی قرار می گیرند و با توجه به ملاحظات اقتصادی و تکنولوژیکی ، دلایل انتخاب لیزر در ساخت این سیستم بیان می گردد. در این سیستم لیزری از روش اندازه گیری زمان سیر نور جهت اندازه گیری فاصله استفاده شده است. پس از دانلود فایل می توانید آن را توسط برنامه Adobe Reader مطالعه نمایید.
سنسور تشخیص مانع ( دیواره ) سه مرحله ای با حساسیت فوق العاده - مادون قرمز این مدار به گونه ای طراحی شده است که می تواند در سه مرحله فاصله سنسور را از مانع مقابل آن نشان دهد. یعنی با نزدیک شدن سنسور به مانع ، مدار در سه مرحله و در فواصل مختلف به شما آلارم خواهد داد. اساس کار مدار ، ارسال امواج مادون قرمز و دریافت بازتاب آنها است. در این مدار از یک دیود فرستنده مادون قرمز و یک سنسور گیرنده مادون قرمز استفاده است که در یک راستا و در کنار هم به گونه قرار می گیرند که با قرار گرفتن شی در مقابل این دو دیود، امواج مادون قرمز منتشر شده توسط فرستنده بر روی گیرنده بازتاب شود. در این مدار تشعشعات مادون قرمز فرستاده شده توسط فرستنده ، به وسیله سنسور گیرنده مادون قرمز دریافت شده و شدت آن اندازه گیری می شود. هر چقدر شی شما به سنسور ها نزدیکتر باشد ، امواج بازتابی از آن بیشتر است و در نتیجه سنسور گیرنده بیشتر تحریک خواهد شد. البته میزان بازتاب به رنگ مانع نیز بستگی دارد، رنگهای تیره مانند سیاه نور کمتری بازتاب می کنند و در نتیجه تشخیص آنها دیرتر و با سختی بیشتری صورت می پذیرد.
سنسور دماي هوا (ATS) اين سنسور در مسير دستگاه هواي هواكش قرار گرفته است و اطلاعات مربوت به دماي هوا و مقدار هواي ورودي را به موتور را به واحد كنترل الكترونيكي ارسال مي‌دارد . واحد كنترل اين اطلاعات را به جهت تنظيم مقدار پاشش سوخت در مانيفولد ورودي به كار مي‌برد . اين سنسور در واقع يك سنسور حرارتي مي‌باشد كه نوعي مقاومت است كه آن با دماي هواي ورودي تغيير مي‌كند بر اساس ولتاژ خروجي ، كامپيوتر موتور دماي هواي ورودي را تعين كرده و مطابق با آن ميزان سوخت تزريقي را تنظيم مي‌كند .
سنسور دماي آب (CTS ) اين سنسور بر روي سر سيلندر و بر روي منيفولد هوا قرار گرفته است . اين سنسور اطلاعات مربوط به درجه حرارت آب خنك كننده را توسط يك مقاومت حساس در برابر حرارت به واحد كنترل موتور بر اساس ولتاژ خروجي سنسور مربوطه ، گرم شدن موتور را تشخيص داده و در نتيجه مخلوط مناسبي از هوا و بنزين را در هنگامي كه موتور سرد است فراهم مي‌كند .
سنسور دور موتور و موقعيت زاويه ميل لنگ‌ اين سنسور از يك ديسك فلزي تشكيل شده است كه بر روي آن شكاف‌هايي در دور رديف شعايي با زاويه معلوم نسبت به يكديگر ايجاد شده است و ديسك را به چهار ناحيه با زاويه 90 درجه تقسيم مي‌كند . دو عدد ديود نوري (LED) و فتوديود در مقابل اين شكافها قرار داده شده است و در اثر گردش ديسك هنگامي كه يك شكاف در مقابل ديود مربوطه قرار مي‌گيرد با ولتاژ پنج ولت در خروجي سنسور ظاهر مي‌گردد .
بدين ترتيب دور موتور و وقعيت زاويه‌اي را به واحد (ECU ) هدايت مي‌كند . محل نصب اين سنسور بر روس=ي دلكو مي‌باشد . ECU زمان جرقه را انتخاب كرده و در هنگام روشن شدن موتور زمان جرقه توسط دلكو كنترل مي‌شود . وقتي موتور به كار افتاد زمان جرقه به واحد كنترل ارسال شده و با روشن شدن موتور تعين مي‌شود . هدف زمانبندي در اين است كه با تنظيم زمان جرقه در رابطه با نقطه مرگ بالا حد اكثر قدرت در موتور بدست آيد . آوانس كلي جرقه از روي محاسبه اطلاعات دريافت شده از سنسورهاي موتور كه روي زمانبندي جرقه تاثير مي‌گذارد محاسبه مي‌گردد . واحد كترل موتور اين اطلاعات را از سنسورهاي MAP و و دور موتور حس كرده و مقدار و زمان پاشش سوخت نسبت به ميزان هواي ورودي محاسبه مي‌گردد .
؟

فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

پاورپوینت سيستم هاي کنترلي در اتومبيل_1556218149_26126_5739_1063.zip2.15 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 25,000 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت