لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پروپوزال
نوع فایل : .doc( قابل ويرايش و آماده ارائه )
تعداد صفحه 22 صفحه
قسمتی از متن .doc :
مقدمه
كيفيت مديريت فعاليتهاي آموزشي، مهمترين شاخص سطح كفايت و اثربخشي كلبرنامههاي سازمان بهشمار ميرود زيرا مديريت با نقش نافذ و مؤثري كه در امر هدايت ورهبري فراگردهاي آموزش و پرورش در جهت هدفهاي آن دارد، بالقوه ميتواند هم موجبتقويت و تجهيز و پيشرفت سيستم شود و هم موجب تزلزل و از هم پاشيدگي آنگردد. همين نقش پراهميت در آموزش و پرورش، دقت و توجه بيشتري را از لحاظ انتخاب،جذب و نگهداري و بهكار گماشتن مديران ايجاب ميكند.با توجه بهنتايج تحقيقات انجام شده بايد گفت، نقش اساسي مديريت در اثربخشي وكارايي سازمانها بالاخص سازمان آموزش و پرورش بر كسي پوشيده نيست. موفقيت سازمانآموزش و پرورش در گرو داشتن مديران لايق، شايسته، توانا و متخصص است اگر چه مديرانيلايق و شايسته در پست مديريت مشغول بهخدمت هستند اما كمبودها، موانع و مشكلاتنقش اين پست كليدي را كمرنگ و يا بهعبارتي كم جاذبه نموده است.بنابراين بايد بهعوامل خاصي از قبيل رعايت ضوابط مقرر در انتخاب و انتصابمديران،تفويض اختيار بيشتر بهمديران، پرداخت حقوق و مزاياي مناسب بهويژه حق مديريت،
عدمتعويض مكرر، حل مسائل و مشكلات شخصي و مسائلي از اين قبيل كه البته همهي مديران ودستاندركاران بهاين گونه مسائل واقفاند توجه ويژهاي بشود. مسؤولان بايد شرايط لازم رابراي ايجاد رغبت يا پرجاذبهتر نمودن پست مديريت جهت ترغيب افراد توانمند و متخصصفراهم نمايند، زيرا جامعهاي كهمديران موفق يا بهعبارت بهتر آموزش و پرورش موفقيداشته باشد، آن جامعه سربلند و پيروز و ماندگار خواهد ماند. ( میر کمالی،1383: 156)
بیان مساله
ظهور سازمانهای اجتماعی و گسترش روز افزون آنها یکی از خصیصه های بارز تمدن بشری است به این ترتیب و با توجه به عوامل گوناگون مکانی وزمانی و ویژگیهاو نیازهای خاص هر جامعه هر روز بر تکامل و توسعه این سازمانها افزوده می شود بدیهی است هر سازمان اجتماعی برای نیل به اهدافی طراحی شده وبا توجه به ساختارش نیازمند نوعی مدیریت است (رضائیان،1379: 6)
در عصر حاضر بر اثر تحولات اجتماعي و فرهنگي، آموزش و پرورش و نهادهايآن به طور اساسی دگرگون شده و مأموريت خطير آموزش و پرورش نسلهاي نوخاسته ازجهات مختلف بهنظامهاي آموزشي سپرده شده است. عملكرد اين نظام آموزشي ازحساسيت ویژه ای برخوردار است زيرا اهداف و عوامل اين سازمان، انساني استو نقش و رسالت آنها از يك سو تبديل انسانهاي خام بهانسانهاي خلاق و مبتكر وصنعتگر، خودآگاه و رشد يافته است و از سوي ديگر تأمينكنندهي نيازهاي نيرويانساني جامعه در بخشهاي فرهنگي ،اجتماعي و اقتصادي است.(میرکمالی،1383 :9)
کمبود نیروی انسانی در جایگاه سیاست گذاری ،تصمیم سازی و تصمیم گیری ، یکی از مسائل حیاتی آموزشی کشور است . به طور کلی بیش ترین کمبود نیروی انسانی ،در بخش مهارت های مورد نیاز در نظام مدیریت وبرنامه ریزی راهبردی وکلان آموزش وپرورش می باشد .به نظر می رسد مهمترین قدم ارزیابی موشکافانه ودقیق موضوع نارسایی وکمبود نیروی انسانی متخصص در مدار توسعه نیافتگی آموزش وپرورش است .پیمودن درست این فرایند ، کمک می کند به ((تشخیص درست )) دست یابیم ؛زیرا بسیاری از ناکامی ها به رغم کار و تلاش زیاد ،به تجزیه وتحلیل وتشخیص نادرست مسائل ومشکلات آموزش وپرورش باز می گردد.(تورانی ، 1385 :8)
در خصوص وظایف مدیریت ، نکویی مقدم در سال 1386 در پژوهشی تحت عنوان تعیین رابطه سبک های مدیریتی با وظایف مدیران دانشگاه علوم پزشکی کرمان انجام داد .هدف از انجام این پژوهش تعیین رابطه بین سبک های مدیریت مدیران رده های مختلف و وظایف مدیران آموزشی وغیر آموزشی (برنامه ریزی ، سازماندهی ،هدایت و کنترل ) دانشگاه علوم پزشکی کرمان بود .
نصر در سال
1384
در پژوهشی تحت عنوان مقايسه عملكرد مديران دانش آموخته رشته كارشناسي مديريت و برنامه ريزي آموزشي با
ساير رشته ها پرداخته و جامعه آماری خود را که
75
نفر بوده ، به روش تصادفی ساده از بین مدیران مدارس شهر شیراز اتنخاب نموده است و اطلاعات بدست آمده از تحقیق را با روشهای آماری و نرم افزار
SPSS
مورد تجزیه وتحلیل قرار داده است
.
در این تحقیق وظایف مدیر ، برنامه ریزی ، سازماندهی ، بسیج امکانات و منابع ، هدایت ورهبری ، نظارت وکنترل معرفی شده انددر خصوص تصمیم گیری ،محی الدینی در سال
1388
در مقاله ای تحت عنوان تصمیم گیری یکی از مهارتهای مدیریت فرایند تصمیم گیری را شامل شش مرحله زیر می داند
:
مرحله اول
شامل تشخیص و تعیین مشکل و مسئله ای است که در راه تحقق هدف؛ مانع ایجاد کرده است
.
مرحله دوم
یافتن راه حل های ممکن برای رفع مشکل مذ کور است د ستیا بی به راه حل ها با توجه به تجربه های علمی و عملی مدیر و اطلاعات و آمار در دسترس می باشد و هر چه راه حل های بیش تری وجود داشته باشد انتخاب بهتری در تصمیم گیری صورت خواهد گرفت
مرحله سوم
انتخاب معیار برای سنجش و ارزیابی راه حل های ممکن است
.
به عنوان مثال میتوانیم هزینه یا سود را معیار ارزیابی شقوق ممکن قرار دهیم یعنی راه حل های که هزینه کمتر یا سودی بیشتر دارند را مورد تائید قرار دهیم
.
مرحله چهارم
تعیین نتایج حاصل از هر یک از راه حل های ممکن است
.
نتایج مثبت و منفی راه حل ها در این مرحله مشخص میشوند
مرحله پنجم
ارزیابی راه حل ها از طریق بررسی نتایج حاصل از آنها است
.
با توجه به نتایج مثبت و منفی که در هر یک از راه حل ها بدست آمده است و مقایسه آنها با همدیگر میتوان راه حل مطلوب را تعیین نمود
...
پروپوزال ارتباط بین آگاهی مدیران از وظایف مدیریت و نحوه تصمیم گیری آنها از دید کارکنان در مدارس شهر سیرجان_1553780104_24336_5739_1606.zip0.03 MB |