خانه راهنمای خرید پیگیری سفارش پشتیبانی درباره ما تماس با ما
محصولات مرتبط
مبانی نظری اختلالات خواب
مبانی نظری اختلالات خواب
قیمت : 0 تومان
پروپوزال آموزش مولفه های هوش هیجانی بر الگوی ارتباطی و خودکنترلی خانواده های مبتلا به اعتیاد شهر زاهدان
پروپوزال آموزش مولفه های هوش هیجانی بر الگوی ارتباطی و خودکنترلی خانواده های مبتلا به اعتیاد شهر زاهدان
قیمت : 0 تومان
پروپوزال اثر بازاریابی درونی، تعهد سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی بر بازارگرایی بانکهای تخصصی (مطالعه موردی بانک رفاه استان ایلام)
پروپوزال اثر بازاریابی درونی، تعهد سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی بر بازارگرایی بانکهای تخصصی (مطالعه موردی بانک رفاه استان ایلام)
قیمت : 0 تومان
بررسي عملكرد بيمه ايران با توجه به مدل كارت امتيازي متوازن (شاخص هاي چهارگانه BSC ) براي اجراي استراتژي
بررسي عملكرد بيمه ايران با توجه به مدل كارت امتيازي متوازن (شاخص هاي چهارگانه BSC ) براي اجراي استراتژي
قیمت : 0 تومان

پروپوزال اثر بخشی دوره های آموزشی مربیان مهد کودک های شهرستان .......... براساس الگوی کرک پاتریک

پروپوزال اثر بخشی دوره های آموزشی مربیان مهد کودک های شهرستان .......... براساس الگوی کرک پاتریک

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : پروپوزال
نوع فایل : .doc( قابل ويرايش و آماده ارائه )
تعداد صفحه 8 صفحه
قسمتی از متن .doc :


٥- بيان مسأله :
منابع انسانی ارزشمند ترین سرمایه سازمانی به شمار می رود. زیرا انسان محور اصلی تحول در سازمان هاست. برای ارتقا منابع انسانی تمهیدات گسترده ای در سازمان ها پیشرو فراهم می شود. آموزش، پژوهش و زمینه سازی برای خلاقیت و نوآوری ابزار عمده ارتقای منابع انسانی هستند. از آنجایی که نیروی انسانی کارآمد، با ارزش ترین منبع هر سازمانی به حساب می آید، قسمت اعظم سرمایه گذاری ها، به نیروی انسانی کارآمد، است(توکلی، 1388). کارایی سازمان ها مستلزم کارایی منابع انسانی و کارایی منابع انسانی در گروه آموزش و توسعه دانش و مهارت کارکنان است. یکی از راههای اصلی سرمایه گذاری در منابع انسانی، آموزش و توسعه دانش و مهارت های کارکنان است(سام خانیان، 1387). مربیان مهد کودک نیز با توجه به رشد و توسعه مهدکودک ها و همچنین با توجه به نقشی را که در رشد همه جانبه و شکوفایی استعدادهای کودکان به عهده دارند از این قائده مستثنی نیستند و باید هم گام با پیشرفت دانش و تکنولوژی جدید مهارت ها و دانش جدید را فراگیرند (شبیری و همکاران، 1393).
آموزش از نظر لغوی به معنای آموختن، یادگیری، یاد دادن یا تعلیم دادن است. آموزش تجربه ای است مبتنی بر یادگیری که به منظور ایجاد تغییرات نسبتا ماندگار در فرد صورت می گیرد تا وی بتواند توانایی خود را برای انجام کار بهبود بخشد(دولان و شولر؛ ترجمه صائبی و طوسی، 1384)؛ و ارزیابی اثر بخشی آموزش یعنی اینکه تا اندازه ای تعیین کنیم، آموزش های انجام شده تا چه حد منجر به ایجاد مهارت های مورد نیاز سازمان به صورت عملی و کاربردی شده است (عیدی، علی پور و عبدالهی ، 1387).
برای ارزیابی اثر بخشی، شیوه های متفاوتی وجود دارد. شیوه های سنتی ارزیابی اثر بخشی عبارتند از: سنجش اثر بخشی با رویکرد مبتنی بر هدف، رویکرد سیستمی و رویکرد مبتنی بر فرایند های درونی سازمان ها. رویکرد های نوین اثر بخشی عبارتند از: سنجش اثر بخشی مبتنی بر ارزش های رقابتی و سنجش اثر بخشی مبتنی بر تامین رضایت گروه های ذی نفع(حمیدی، 1382).
در پژوهش حاضر از رویکرد مبتنی بر تامین رضایت گروههای ذی نفع به منظور سنجش اثر بخشی استفاده می شود یکی از با نفوذ ترین مدل ها ارزیابی و سنجش مدیریت منابع انسانی، مدل کرک پاتریک است که توسط دونالد کرک پاتریک توصیف شده است(توکلی،1389). در این الگو چهار سطح برای ارزشیابی آموزش پیشنهاد می شود که عبارتند از:
سطح نخست، واکنش:
منظور از واکنش میزان واکنشی است که فراگیران به تمامی عوامل موثر در اجرای یک دوره اموزش، از خود نشان می دهند. واکنش چگونگی احساس شرکت کنندگان را در مورد برنامه آموزش، اندازه گیری می کند.
سطح دوم، یادگیری:
یادگیری عبارت است از تعیین میزان فراگیری مهارت ها، تکنیک ها و حقایقی است که در دوره آموزشی، به شرکت کنندگان آموخته و برای آنان روشن شده است و می توان از راه آموزشهای پیشین، ضمن و بعد از شرکت در دوره های آموزشی، به آنها پی برد.
سطح سوم، رفتار:
منظور از رفتار، چگونگی و میزان تغییراتی است که در رفتار شرکت کنندگان در اثر شرکت در دورهای آموزشی حاصل می شود و آن را می توان با ادامه ارزیابی در محیط واقعی کار روشن ساخت.
سطح چهارم، نتایج:
منظور از نتایج میزان تحقق هدف هایی است که به طور مستقیم به سازمان ارتباط دارد. اندازگیری این سطح بسیار مشکل است(کرک پاتریک، 1996، به نقل از عیدی و همکاران، 1387).
ارزشیابی مناسب از نیروی انسانی شاغل در نظام های آموزشی، به عنوان فرآیندی منظم از جمع آوری، تحلیل اطلاعات و ارائه بازخورد در مورد کمیت و کیفیت کار و نحوه عملکرد نیروی انسانی برخوردار بوده و باعث می شود آگاهی از توانمندی و ضعف ها مشخص گردیده و تمهیدات لازم جهت ارتقاء سطح آموزش و کارایی آنان فراهم شود و تصمیم گیری به سهولت انجام گیرید. بنابراین، ارزشیابی نیروی انسانی می تواند بالندگی و شکوفایی نظام آموزشی را صورت دهد (رضا زاده بهادران و همکاران، 1390).
امروزه در همه جای دنیا، آموزش و پرورش در دوره پیش از دبستان در تامین زمینه های رشد همه جانبه و شکوفایی استعدادهای کودکان، از حساسیت و ضرورت ویژه ای برخوردار است. برای کسب اطمینان بیشتر از کیفیت این نوع آموزش، تربیت دقیق معلمان و مربیان پیش دبستان، امری بسیار لازم به نظر می رسد(شبیری و همکاران، 1393).
با وجود اینکه پژوهش‌های متعددی (کین تینا

Cynthia, M
و همکاران، 2014، پور جهرمی و همکاران،1390) در حیطه اثر بخشی آموزشی مبتنی بر مدل کرک پاتریک صورت گرفته، اما تا آنجا که پژوهشگر بررسی نموده است پژوهش که به بررسی اثر بخشی دوره های آموزشی مربیان مهد کودک براساس الگوی کرک پاتریک پرداخته شده باشد یافت نشد لذا پژوهشگر به دنبال پاسخ گویی به این سوال است که آیا دوره های آموزشی مربیان مهد کودک های شهرستان .......... براساس الگوی کرک پاتریک موثر است ؟
6- سوابق مربوط به موضوع تحقيق:( حداقل 5 مورد از سوابق ، همراه با نتایج آن ذکر گردد)
پژوهش کین تینا

Cynthia, M
و همکاران (2014) در زمینه ارزیابی اثر بخشی توانایی دانش آموختگان پرستاری بر نشانه های نافعالی بر اساس سطح 3 مدل پاتریک نشان داد که دوره های اموزشی ارائه شده موجب تغییر مطلوب در سطح رفتار آنها شده است.
فرجاد (2012) به بررسی اثر بخشی دوره های آموزشی در دانشگاه براساس مدل کرک پاتریک پرداخت. نتایج پژوهش وی نشان داد که برگزاری دوره های اموزشی براساس مدل کرک پاتریک اثر بخش بوده است.
نتایج پژوهش بخشنده، احمدی، بهنام، و حمیدی (1392)در زمینه اثر بخشی دوره های داوری و مربیگری از دیدگاه دانشجویان براساس مدل کرک پاتریک نشان داد که کلاس های مربیگری و داوری اثربخشی لازم داشتند.
پور جهرمی و همکاران (1390) به بررسی اثر بخشی آموزش کار با دستگاه الکتروشوک به پرستاران براساس مدل کرک پاتریک پرداختند. نتایج پژوهش نشان داد که دوره های اموزشی کار با دستگاه الکتروشوک به پرستاران، عوامل سه گانه واکنش مطلوب داشته و توانسته تغییرات موثر در حیطه های چهار گانه ایجاد نموده و اثر بخشی مناسب داشته است.
نتایج پژوهش رضازاده بهاداران، خسروی بابادی، تونتاب حقیقی (1390) نشان داد که تاثیر آموزش دوره های ضمن خدمت بر کارآیی کارکنان براساس مدل کرک پاتریک بالاتر از حد متوسط بوده و از تاثیر بالایی برخوردار است.
نتایج پژوهش هداوندی و هداونی (1389) نشان داد که دور های آموزشی مدیریت بحران براساس مدل کرک پاتریک از نظر افزایش و آگاهی مدیران اثر بخش بوده است. و از نظر شرکت کنندگان میزان کیفیت کارگاه های آموزشی و کل دوره در سطح مطلوب ارزیابی شده است.
۷- فرضيه ها :( هر فرضيه به صورت يک جمله خبری نوشته شود)
فرضیه اصلی:
دوره های آموزشی برگزار شده برای مربیان مهد کودک های شهرستان .......... براساس الگوی کرک پاتریک موثر است.
فرضیه های جزیی:
دوره های آموزشی برگزار شده براساس مدل پاتریک موجب واکنش مطلوب مربیان مهد کودک شهرستان .......... شده است.
دوره های آموزشی برگزار شده براساس مدل پاتریک موجب افزایش دانش مربیان مهد کودک شهرستان .......... شده است.
دوره های آموزشی برگزار شده براساس مدل پاتریک موجب تغییرات مطلوب در رفتار مربیان مهد کودک شهرستان .......... شده است.
دوره های آموزشی برگزار شده براساس مدل پاتریک موجب دستیابی به نتایج مطلوب در مربیان مهد کودک شهرستان .......... شده است.
٨- اهداف تحقيق:
هدف اصلی:
سنجش اثر بخشی دوره های آموزشی مربیان مهد کودک های شهرستان .......... براساس الگوی کرک پاتریک.
اهداف فرعی:
سنجش میزان رضایت مربیان مهد کودک شهرستان .......... از دوره های آموزشی برگزار شده.
...

فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

پروپوزال اثر بخشی دوره های آموزشی مربیان مهد کودک های شهرستان .......... براساس الگوی کرک پاتریک_1553778888_24304_5739_1310.zip0.09 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 0 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت