خانه راهنمای خرید پیگیری سفارش پشتیبانی درباره ما تماس با ما
محصولات مرتبط
مبانی نظری اختلالات خواب
مبانی نظری اختلالات خواب
قیمت : 0 تومان
پروپوزال آموزش مولفه های هوش هیجانی بر الگوی ارتباطی و خودکنترلی خانواده های مبتلا به اعتیاد شهر زاهدان
پروپوزال آموزش مولفه های هوش هیجانی بر الگوی ارتباطی و خودکنترلی خانواده های مبتلا به اعتیاد شهر زاهدان
قیمت : 0 تومان
پروپوزال اثر بازاریابی درونی، تعهد سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی بر بازارگرایی بانکهای تخصصی (مطالعه موردی بانک رفاه استان ایلام)
پروپوزال اثر بازاریابی درونی، تعهد سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی بر بازارگرایی بانکهای تخصصی (مطالعه موردی بانک رفاه استان ایلام)
قیمت : 0 تومان
بررسي عملكرد بيمه ايران با توجه به مدل كارت امتيازي متوازن (شاخص هاي چهارگانه BSC ) براي اجراي استراتژي
بررسي عملكرد بيمه ايران با توجه به مدل كارت امتيازي متوازن (شاخص هاي چهارگانه BSC ) براي اجراي استراتژي
قیمت : 0 تومان

پروپوزال بررسی نقش هوش معنوی در پیش بینی سبک های اسنادی و سبک های مقابله ای در دانشجویان رشته روان شناسی دانشگاه

پروپوزال بررسی نقش هوش معنوی در پیش بینی سبک های اسنادی و سبک های مقابله ای در دانشجویان رشته روان شناسی دانشگاه

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : پروپوزال
نوع فایل : .doc( قابل ويرايش و آماده ارائه )
تعداد صفحه 20 صفحه
قسمتی از متن .doc :


.
بیان مساله:
سبک اسناد
Attribution
style
یک متغیر شناختی شخصیت است که منعکس می کند چگونه افراد بر حسب عادت، حوادثی را که در زندگی شان رخ می دهد، تبیین می کنند یا به عبارت دیگر سبک اسناد شیوه ای است که افراد پیامدهای مثبت و منفی یا موفقیتها و شکستهای خود را بوسیله آن تبیین می کنند(سنجیوان

Sanjuán
,
, P
و همکاران، 2008).
بعد اولیه اسناد این است که اسنادها در کانون علیت یعنی ابعاد درونی (نظیر توانایی و تلاش) و ابعاد بیرونی (نظیر شانس) متفاوتند. درونی بودن مربوط به عللی می شود که در درون یک شخص رخ می دهند. در حالیکه بیرونی بودن، علل را بیرون از یک شخص یا در محیط تبیین می کند. مثلاً وقتی فرد در امتحانی شکست می خورد؛ می تواند آن را به علل درونی نظیر ناتوانایی و یا کوشش کم خود و یا به عوامل بیرونی نظیر دشوار بودن سوال ها یا بدشانسی نسبت دهد. بعد دوم تئوری اسناد، ثابت بودن است. این بعد اشاره به تغییر پذیری علل در طول زمان دارد و اینکه آیا آن علل در طول زمان ثابت و دایمی باقی خواهد ماند (نظیر کمبود توانایی و کم استعدادی) یا نه قابل تغییرند (نظیر دشواری شرایط یا میزان کوشش) بعد سوم قابلیت کنترل است. این بعد در لگوی جدید درماندگی آموخته شده توسط آبراسون و همکاران (1978)، در نظر گرفته نمی شود، اما در فهم سبکهای اسناد مطابق با سایر تحقیقات مهم تلقی می شود. قابلیت کنترل به مقداری که یک علت تحت کنترل فرد است، اشاره دارد. کلی بودن-اختصاصی بودن، بعد چهارم علل است و اشاره به تعمیم پذیری یک علت در موقعیت و در کل زمان دارد (بی کا
Becca A
و بیکر
Baker C
، 2005).
از جمله متغیر های مرتبط با سبک های اسناد، سبک مقابله با استرس است (فرخی، گیلانی، زمانی، حدادی کوهسار، 1385). سبک مقابله ای

coping strategies

با استرس به تغییرات مداوم در فرد در زمینه تلاش های رفتاری و شناختی در جهت نظم بخشیدن به خواسته های درونی و بیرونی که بیش از سطح تحمل منابع فرد ارزیابی شده اند اشاره دارد( عابدینی، منتظری و خلعتبری، 1391).
لازاروس
Folkman, S
و فولکمن
Lazarus, R
.
L
(1985) دو روش مقابله با استرس را شناسایی کرده اند که عبارتند از: مقابله های متمرکز بر مسئله، که فعالیت های مستقیم مبتنی بر محیط و خود را در جهت رفع یا تغییر شرایطی که به عنوان تهدید ارزیابی می شوند در بر می گیرد، و مقابله های متمرکز بر هیجان، شامل فعالیت ها یا افکاری است که برای کنترل احساسات نامطلوب ناشی از شرایط استرس زا استفاده می شوند.
لازاروس و فولکمن(1985) معتقدند که اگر افراد موقعیت های استرس زا را قابل کنترل بدانند، بیشتر از مقابله متمرکز بر مسئله استفاده می کنند و در نتیجه از سلامت روانی بهتری برخوردارند. در غیر اینصورت به مقابله متمرکز به هیجان روی می آورند و سلامتی آنها در معرض خطر جدی قرار خواهد گرفت.
پژوهش ها نشان می دهد که از جمله متغیرهای مرتبط با سبک های مقابله ای معنویت و مذهب می باشد (صدیقی ارفعی و همکاران، 1391؛ فاطمی و همکاران، 1393). به نظر می رسد که افراد مذهبی و غیر مذهبی میزان فشار روانی مشابهی را تجربه می کنند، اما افراد مذهبی بهتر می توانند با رویدادهای منفی زندگی و عوامل فشار زای روانی مقابله کنند. باورهای مذهبی همچون یک «سپر» در برابر استرس های زندگی عمل می کنند و از این طریق به فرد در انتخاب راهبردهای مقابله ای مناسب و موثر یاری می رسانند (دادفر، 1392).
سازه هوش معنوی
Spiritual intelligence
، یکی از مفاهیمی است که در پرتو توجه و علاقه جهانی روان شناسان به حوزه دین و معنویت، مطرح شده و توسعه یافته است(خدا بخشی کولائی و همکاران، 1392). از نظر امونز
Emmons, R. A
(2000) هوش معنوی، سازه های معنویت و هوش را درون یک سازه جدید ترکیب می کند و به عنوان کاربرد انطباقی اطلاعات معنوی با هدف تسهیل حل مسائل روزمره و دستیابی به هدف عمل می کند.
وقان
Vaughan F
(2002)معتقد است که هوش معنوی، یکی از انواع هوش های چندگانه است که به طور مستقل می توان رشد و توسعه یابد. هوش معنوی نیازمند شیوه های مختلف شناخت و وحدت زندگی درونی ذهن و روح با زندگی در دنیای هستی است. هوش معنوی می تواند به وسیله تلاش، جستجو و تمرین پرورش یابد. انسان برای کسب قدرت تشخیص در تصمیم گیری هایی که به رشد سلامت نفس و روان کمک می کند، نیازمند هوش معنوی است. مک شری
McSherry W
و همکاران (2002) تاکید می کنند که هوش معنوی زیربنای باورهای فرد است که سبب اثرگذاری بر عملکرد وی می شود، به گونه ای که شکل واقعی زندگی را قالب بندی می کند. هوش معنوی باعث افزایش قدرت انعطاف پذیری و خود آگاهی انسان شده است؛ به طوری که در برابر مشکلات و سختی های زندگی، بردباری و صبوری بیشتری دارند. در واقع، هوش معنوی ظرفیتی برای الهام است و با شهود و نگرش کل نگر به جهان هستی، در جستجو پاسخی برای پرسش های بنیادی زندگی و نقد سنت ها و آداب و رسوم می باشد.
...

فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

پروپوزال بررسی نقش هوش معنوی در پیش بینی سبک های اسنادی و سبک های مقابله ای در دانشجویان رشته روان شناسی دانشگاه_1553777560_24279_5739_1636.zip0.03 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 0 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت