خانه راهنمای خرید پیگیری سفارش پشتیبانی درباره ما تماس با ما
محصولات مرتبط
مبانی نظری اختلالات خواب
مبانی نظری اختلالات خواب
قیمت : 0 تومان
پروپوزال آموزش مولفه های هوش هیجانی بر الگوی ارتباطی و خودکنترلی خانواده های مبتلا به اعتیاد شهر زاهدان
پروپوزال آموزش مولفه های هوش هیجانی بر الگوی ارتباطی و خودکنترلی خانواده های مبتلا به اعتیاد شهر زاهدان
قیمت : 0 تومان
پروپوزال اثر بازاریابی درونی، تعهد سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی بر بازارگرایی بانکهای تخصصی (مطالعه موردی بانک رفاه استان ایلام)
پروپوزال اثر بازاریابی درونی، تعهد سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی بر بازارگرایی بانکهای تخصصی (مطالعه موردی بانک رفاه استان ایلام)
قیمت : 0 تومان
بررسي عملكرد بيمه ايران با توجه به مدل كارت امتيازي متوازن (شاخص هاي چهارگانه BSC ) براي اجراي استراتژي
بررسي عملكرد بيمه ايران با توجه به مدل كارت امتيازي متوازن (شاخص هاي چهارگانه BSC ) براي اجراي استراتژي
قیمت : 0 تومان

پروپوزال بررسی عوامل چالشی درپایش عملکرد سازمانی بااستفاده ازمدلEFQM طالعه موردی ادارات مرکزی بانک ملی ایران

پروپوزال بررسی عوامل چالشی درپایش عملکرد سازمانی بااستفاده ازمدلEFQM طالعه موردی ادارات مرکزی بانک ملی ایران

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : پروپوزال
نوع فایل : .doc( قابل ويرايش و آماده ارائه )
تعداد صفحه 29 صفحه
قسمتی از متن .doc :


مقدمه :
پرواضح است كه شناخت پايه و اساس هر حركتي است. بديهي است كه در مديريت نيز شناخت مقدمه اصلاح و بهبود است در حدي كه در جزو پنج وظيفه اصلي مديري ذكر مي‌شود. اما نكته اينجاست كه مادام كه موضوع بررسي و صورت مسئله كوچك باشد (مانند مديريت يك پروژه كوچك و يا اداره يك سازمان كوچك چند نفره) مشاهده مستقيم مناسب‌ترين راهكار ممكن براي شناخت است. اما زماني كه مسئله مديريت يك سازمان بزرگ و اصلاح و بهبود مستمر آن مطرح است، كسب شناخت صحيح از وضع موجود، محيط و توانايي‌هاي سازمان، خود به صورت امري خطير جلوه‌گر مي ِود، راه‌حل ، تعریف شاخص‌هايي است كه در ديدرس چشمان مدير قرار گيرند و نمايانگر ضعف‌ها و قوت‌ها باشند.
تقريباً‌ همه فنون وابزارهايي كه در سالهاي اخير براي ارتقاء سطح مديريت و كيفيت عرضه شده‌اند مانند سازمان استاندارد جهاني، فرآيندهاي كنترل آماري، شش سيگما، كارت امتياز متوازن و مستقيماً و به طور ضمني روشهايي براي شناخت و ارزيابي هستند. برخي از اين روش‌ها بخشي‌نگر بوده و مثلاً تنها به محصول مي‌پردازند و يا بر فرآيند خاصي تمركز دارند و برخي ديگر داعيه شمول و فراگيري دارند. تمايل به استفاده از نظامي جامع براي ارزيابي و بهبود در سه دهه گذشته پيوسته افزايش يافت و جامعيت يك نظام و يا عدم جامعيت آن معركه آراء شد.
بايد بدانيم كه مسير رشد و سرآمدي يك سازمان بي دردسر و كم هزينه نيست در تعاريف سازماني متعالي خوانده مي‌شود كه در هر دو زمينه عملكرد و نتايج به شكل كامل سرآمد مي‌باشد.در طي ساليان گذشته چندين مدل مختلف براي سرآمدي و تعالي سازماني در سطح ملي و بين‌المللي مطرح شده است كه از مهمترين آنها به الگوي مالكوم بالدريچ در آمريكا و مدل تعالی سازمانی در اروپا اشاره كرد اين مدل‌ها براي برنامه‌ريزي حركت به سمت سرآمدي و ارزيابي سرآمدي در بيشتر شركتها و سازمان‌هاي دنيا مورد پذيرش و استفاد هقرار گرفته است.
بديهي است سازمان‌هايي كه از تعالي فاصله زيادي داشته و زيرساخت لازم را براي تعالي ندارند ني‌توانند ازا ین مدل‌ها استفاده كنند و لازم است با انجام فرآيند عارضه‌يابي سازماني به مشكلات و آسيب‌هاي سازمان پي برده و سپس با اولويت‌بندي و تعريف پروژه‌هاي بهبود گام اول را براي آماده‌سازي خود در مسير تعالي بردارند.
عارضه‌يابي سازماني به عنوان يكي از ابزارهاي مفيد و اوليه براي سازمان‌هايي كه به تعالي مي‌انديشند حائز اهميت است. در ايران چند سالي است كه بحث تعالي سازمان شامل معرفي مدلها و الگوهاي بين‌المللي و انتخاب سازمان‌هاي متعالي مانند جايزه ملي بهره‌وري و تعالي سازماني و جايزه ملي كيفيت مطرح شده است اين اقدامات ضمن ايجاد فضاي رقابتي موجب آشنايي سازمان‌ها با ويژگي‌ها و مشخصات يك سازمان متعالي شده است.
بيان مسئله :
سازمانها همواره علاقه دارند ارزيابي كنند كه چگونه هستند زيرا چنين تصور مي‌شود كه اگر بدانيم چگونه‌ايم بهتر مي‌توانيم براي آينده برنامه‌ريزي كنيم و تصميم بگيريم كه چگونه باشيم(نجمی ،حسینی،1383،65)
با گسترش و پيچيدگي اهداف، فرآيندها و ساختار سازماني در صحنه رقابت، سازمان‌هايي مي‌توانند به بقاي خود ادامه دهند كه نسبت به انتظارات و خواسته‌هاي مشتريان و ذينفعان پاسخگو باشند، همچنين به سودآوري و ثروت‌آفريني به عنوان شاخص‌هاي كليدي و برتر سازماني توجه كنند. در هر سازمان مديران نگران نتايج فعاليت‌هاي خود هستند و به دنبال راهكارهايي براي بهبود عملكرد سازمان بوده و معمولاً سعي مي‌كنند از طريق سيستمهاي اندازه‌گيري عملكرد بر فعاليت‌هاي سازمان نظارت داشته و پيگيري‌هاي متناظر را انجام دهند.(بزرگی ،1383، 53)
آنچه به عنوان سؤال بزرگ فرا روي سازمانها قرار دارد اين است كه با چه ابزاري و چگونه مي‌توان ضمن بررسي موارد مختلف به شكل جامع تمام نقاط قوت و حوزه‌هاي قابل بهبود را شناسايي و خود را براي حضوري موفق در عرصه رقابت آماده كرد. (جعفری قوشچی،1384،70)
يكي از بهترين روشهاي عارضه‌يابی و ارزيابي سازماني،‌خود ارزيابي است كه در مدل بنیاداروپایی مدیریت کیفیت

EFQM
به آن توجه ويژه‌اي شده است.در كشورهاي مختلف از جمله كشور ما اين مدل به عنوان مدل ارزيابي عملكرد سازمانها، عارضه‌يابي و تعالي سازماني شناخته شده است. (گزارش متدولوژی عارضه یابی سازمانی ،سازمان مدیریت صنعتی ،1382)ا
با توجه به اينكه مديران و دست‌اندركاران بانك ملي در پي اطلاع از عملكرد شعب خود مي‌باشند و همچنين يكي از اهداف آنها دستيابي به تعالي سازماني‌ست، اين پژوهش بنا دارد طي مطالعات عارضه يابي در قالب مدل بنیاداروپایی مدیریت کیفیت بستر مناسب جهت حركت بانك ملي به سوي تعالي سازماني از طريق شناخت

عوامل چالشی وعوارض و آسيب‌هاي موجود در معيارهاي نه‌گانه (رهبري، فرآيندها، خط‌مشي، مشاركتها و منابع،‌نتايج كاركنان،‌نتايج جامعه، نتايج مشتري و نتايج كليدي عملكردي) ارائه نمايد.(
www.efqm.org
)
اهداف تحقيق :
اهداف ذيل براي پژوهش مذكور مدنظر مي‌باشد:
هدف اصلی :

بررسی عوامل چالشی درپایش عملکرد سازمانی بانک ملی با استفاده از مدل تعالی سازمانی
EFQM

اهداف فرعی :

الف - بررسی عوامل چالشی درپایش عملکرد سازمانی بانک ملی درحوزه توانمندسازها
ب - بررسی عوامل چالشی درپایش عملکرد سازمانی بانک ملی درحوزه نتایج
ج - اولویت‌بندی عوامل چالشی درپایش عملکرد سازمانی بانک ملی
اهميت و ضرورت انتخاب موضوع تحقيق :
با توجه به شرايط روز، نيازهاي متغير مشتريان و تمام ذينفعان،‌تلاش رقبا براي حضور موفق و قوانين و مقررات جديد كه به طور مستمر در حال دگرگوني هستند، نمي‌توان با اتكاء‌ به روشهاي سنتي حضوي موفق در صحنه رقابت ملي و بين‌المللي داشت، لذا ضرورت استفاده از الگوهايي كه بتواند ضمن ارزيابي وضعيت موجود سازمانها و تشخيص نقاط قوت و نواحي قابل بهبود، مبناي صحيحي جهت برنامه‌ريزي استراتژيك ايجاد نمايند، بيش از هر زمان ديگري احساس مي‌شود در همين راستا مدل‌هاي تعالي سازماني به عنوان ابزاري قوي در پاسخگويي به اين نياز سازمانها از موفقيت چشمگيري برخوردار بوده و توانسته تا حدود زيادي در آسيب‌شناسي سازماني و تعيين مسير حركت جهت دسترسي به تعالي منانبع انساني مورد استفاده قرار گيرد.
افزايش رقابت در عرصه توليد و خدمات،‌سازمانها به شاخصها و الگوهايي براي بررسي عملكرد خود نياز پيدا كردند، بروز چنين نيازي و كارايي نداشتن سيستمهاي اندازه‌گيري با عملكرد سنتي باعث خلق مدلهاي جديد ارزيابي عملكرد در سطح سازمانها شد. مدلهاي قديمي اندازه گيري عملكرد كه عموماً مبتني بر شاخصهاي مالي‌اند، داراي اشكالات فراواني به شرح زير هستند:(تقوی ،الهوردی ،1379)
1- از آنجا كه شاخصهاي مالي با استراتژي‌هاي سازمان ارتباط پيدا نمي‌كند ممكن است با اهداف استراتژيك سازمان تضاد داشته باشند و موجب پديد آمدن مشكلاتي در تدوين استراتژي شوند. به عنوان مثال افراط در مي‌تواند به نرخ برگشت سرمايه استفاده از بهبودهاي كوتاه‌مدت منجر شود.
2- معيارهاي سنتي نظير كارايي هزينه و مطلوبيت ممكن است باعث فشار آمدن به مديران در جهت توجه به نتايج كوتاه‌مدت شده و در نتيجه هيچگونه حركتي به سمت بهبود صورت نگيرد.
3- شاخصهاي مالي گزارش دقيقي دربازه هزينه فرآيندها، محصولات و مشتريان نمي‌دهند و تنها بر فرآيند كنترل بخشي به جاي كل سيستم تأكيد دارند.
4- شاخصهاي مالي قادر به تشخيص هزينه‌هاي كيفي به شكل دقيق و مناسب نيستند و تنها توليد بيشتر را تشويق مي كنند.
در نتيجه مشكلات فوق و برخي از محدوديتهاي ديگر موجود در سيستم‌هاي ارزيابي عملكرد، در اوايل دهه 90 ميلادي مدلهاي مختلفي جهت اين منظور توسعه داده شده است.(صدوقیان ،تدین ،1386،49)
علم مديريت بسيار زود دريافت كه سازمانها براي ورود و ماندن در عرصه رقابت كه هر روز تنگ‌تر مي‌شود بايد خود را ارتقا دهد و به تعالي برسند. تعاي سازماني تبديل به مدلي شده است كه سازمانهاي تجاري و خدمات‌رساني اعم از دولتي يا غيردولتي مجبور به ارتقاي همه جانبه خود بر اساس آن هستند. بنگاههايي كه هر چه زودتر با مدلهاي مربوط به تعالي سازماني به تعالي دست نيابند، به حكم مطالعات و تجربيات جهاني، محكوم به حذف و فنا هستند. بنابراين بر اساس قانون برنامه چهارم توسعه كشور، دولت موظف شده است با تحليل وضع موجود صنايع در طرح نوسازي،‌تحليل مطالعات راهبردي توسعه صنعتي محاسبه شاخص‌هاي بهره‌وري و فرآيند جايزه ملي بهره‌وري و تعالي سازماني،‌پايگاه خوبي را براي شناخت واقعي نقاط قوت و ضعف صنايع ايران ايجاد كند.(فرقانی ،1385،80)
...

فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

پروپوزال بررسی عوامل چالشی درپایش عملکرد سازمانی بااستفاده ازمدلefqm طالعه موردی ادارات مرکزی بانک ملی ایران_1553776713_24256_5739_1777.zip0.04 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 0 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت