لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پروپوزال
نوع فایل : .doc( قابل ويرايش و آماده ارائه )
تعداد صفحه 23 صفحه
قسمتی از متن .doc :
مقدمه
خرید اینترنتی یکی از مترقیترین و پرکاربردترین شیوه های خرید در کنار شیوههای کلاسیک به حساب میآید. در این نوع
فروشگاه
که بعد از به وجود آمدن
اینترنت
پا به عرصه وجود گذاشت، فروشنده لیست و مشخصات کالاهای خود را در سایت قرار میدهد و خریدار پس از مراجعه به این
سایت
و مطالعۀ مشخصات و ویژگیهای کالا، نسبت به ثبت سفارش خرید از
فروشگاه
اقدام میکند. این سفارشها پس از بررسی و تایید نهایی توسط مسئولان سایت با توجه به نوع کالا و
حجم
و
وزن
آن توسط پیک موتوری،
پست
و یا باربری به آدرس سفارشدهنده ارسال میشود و وجه کالا به روشهای مختلف پرداخت میشود. اغلب پرداختها در این فروشگاههای اینترنتی به وسیله ابزارهای پرداخت الکترونیک انجام میشود. کارتهای پرداخت الکترونیک، چه بصورت مجازی (فقط قابل استفاده در فضای اینترنت) و چه به صورت فیزیکی اغلب قابل استفاده در چنین محیطهایی هستند. البته فروشگاههای اینترنتی محلی معمولاً قابلیت تحویل پول در هنگام دریافت کالا را نیز دارند، ولی در خریدهای اینترنتی جهانی معمولاً چنین امکانی فراهم نیست
.
خرید اینترنتی در جهان روز به روز به صرفهتر و مناسبتر از گذشته شده و اجازه مقایسه قیمت/کیفیت و خدمات کالا را به مصرف کنندگان میدهد. بدین ترتیب رضایت مشتریان بیش از پیش شده و اغلب ترجیح میدهند خرید خود را از اینترنت انجام دهند. فروشگاههای موفق اینترنتی معمولاً ابتدا باید اعتماد مشتری را جلب نمایند تا به موفقیت دست بایند. مشتریان در
فضای مجازی
به راحتی هر فروشگاهی را با دیگران مقایسه میکنند و تا به آن اطمینان نکنند دست به خرید نمیزنند.
با این وجود تنها قیمت و کیفیت بر خرید افراد تأثیر نمیگذارد. همانند سایر بازارها خریدران در این بازار نیز تحت تأثیر عوامل مختلف دست به خرید میزنند و لازم است که عوامل مؤثر بر خرید این دسته از افراد مورد شناسایی قرار گیرد. این امر موضوعی بوده است که این تحقیق به دنبال انجام آن بوده است. در اين فصل بيان مساله تحقيق همراه با ضرورت پرداختن به آن در جامعه فعلي به تفصيل مورد بررسي قرار گرفته است و در ادامه نيز ضمن اشاره به قلمرو، سوالات و فرضيات تحقيق، به تعاريف نظري و عملياتي متغيرهاي تحقيق نيز پرداخته شده است.
بيان مساله تحقيق
امروزه با پیشرفت تکنولوژی تمامی مفاهیم مرتبط با بازار و مصرف کننده دستخوش تغییرات اساسی شده است. رواج استفاده از کامپیوتر به عنوان یکی از اثرگذار ترین تکنولوژیهای قرن حاضر و همچنین همهگیر شدن اینترنت و تلفیق آن با عرضه و فروش کالاها و خدمات باعث شده است که بازارهای الکترونیکی و فروش کالا از طریق وب سایت به یکی از پرسودترین و لازمترین شیوههای فروش کالا تبدیل شود. هزینههای به شدت پایین فروش اینترنتی در مقایسه با فروش حضوری و همچنین عدم محدودیت در عرضه کالاها و خدمات باعث شده است تا این بخش از صنعت فروش در سالهای اخیر با رشد قابل ملاحظهای روبرو شده و سهم قابل توجهی را به خود اختصاص دهد. این تغییرات در بازارها به حدی بوده است که در بازارهای امروزی تعریف مشتری برابر است با مشتری حقیقی به علاوه مشتری مجازی. (قاضی زاده و عباس زاده، 1387)
در بازار ایران نیز اکنون خرید اینترنتی جایگاه خود را پیدا کرده و بخشی از گردشهای مالی در این بازار اتفاق میافتد. به خصوص پس از فراگیر شدن استفاده از کارتهای الکترونیک و امکان پرداخت وجه از طریق اینترنت این بازار با رشد قابل ملاحظهای روبرو بوده است. برخی از محصولات به خصوص آنهایی که امکان دانلود کردن برای آنها وجود دارد در حال حاضر در وب سایتها خرید و فروش میشوند. در حال حاضر بیشترین کالایی که دربازارهای اینترنتی به فروش میرود محصولات مرتبط با کامپیوتر است و هنوز خرید محصولاتی مانند پوشاک و لوازم خانگی در این بازار جایگاه خود را پیدا نکرده است.
...
پروپوزال بررسی عوامل مؤثر در افزایش فروش سایت¬های اینترنتی ایرانی در زمینه فروش محصولات آموزشی_1553776493_24248_5739_1226.zip0.06 MB |