لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پروپوزال
نوع فایل : .doc( قابل ويرايش و آماده ارائه )
تعداد صفحه 31 صفحه
قسمتی از متن .doc :
مقدمه
در محيط پويا و رقابتي كنوني، اهميت بهكارگيري استراتژي مناسب در برابر رقبا بر هيچ مدير دانايي پوشيده نيست. پيروي از استراتژي درست رقابت در چنين بازاري منجر به تثبيت موقعيت سازمان در صنعت متبوع ميگردد.
موقعيت سازمان نسبت به ديگر بازيگران يك صنعت، تعيينكننده سود وي بوده و سازماني كه بتواند خود را در موقعيتي مناسب نسبت به رقباي خود قرار دهد، سودي بالاتر از ميانگين آن صنعت را كسب خواهد نمود. علاوه بر اين، چنين سازماني حتي با وجود ساختار نامناسب صنعتي كه در آن فعال است طعم شيرين بازگشت سريع سرمايه را خواهد چشيد. پايه اساسي ماندگاري چنين موقعيتي ميان رقبا حفظ مزيت رقابتي بنگاه در صنعت مربوطه است. بسته به ساختار هر صنعت، مزيتهاي رقابتي بنگاهها در مواجهه با يكديگر ابعاد بسيار وسيعي به خود ميگيرد. همچنين بسته به اينكه محدوده فعاليت سازمان كل بازار را تحت پوشش خود قرار ميدهد يا براي بخش يا بخشهايي از بازار فعاليت ميكند نيز استراتژيهاي متفاوتي ميان بنگاهها ديده ميشود. در ميان ابعاد بيشمار مزيتهاي رقابتي ميتوان دو بعد پايهاي را به عنوان فصل مشترك اين رويكردها شناسايي نمود.
ماحصل تركيب اين دو بعد پايهاي با محدوده فعاليت هر سازماني در صنعت مربوطه سه استراتژي عمومي را پيش روي مديران قرار ميدهد كه عبارتند از:
- عرضه ارزانترين محصول به بازار يا همان رهبري در قيمت (
cost-leadership
)
- عرضه محصول متفاوت به بازار يا استراتژي تمايز (
differentiation
)
- تمركز روي بخشي از بازار با رويكرد قيمت يا تمايز (
focus
)
هدف دو استراتژي رهبري قيمت و تمايز، تصاحب كل بازار و هدف استراتژي تمركز، بخش يا بخشهاي كوچكي از بازار است
.
بيان مسأله
:
صنايع غذايي و تبديلي به عنوان صنايع وابسته به محصولات كشاورزي از جمله مهمترين گروه
هاي صنعتي است كه مي
تواند در توسعه
ي اقتصادي كشورها به ويژه كشورهاي در حال توسعه نقش كارآمدي ايفا كند. از دلايل اين امر، ارزان بودن مواد خام محصولات كشاورزي، وجود نيروي كار ارزان، سرمايه
گذاري و ارزبري كم موردنياز اين محصولات مي
باشد. ايجاد اين صنايع مي
تواند در افزايش ارزش افزوده
ي محصولات كشاورزي در صنايع غذايي، ضمن خريد محصولات كشاورزي و حذف نوسان
هاي فصلي و كاهش مازاد توليد، مي
توان از ضايعات اين محصولات جلوگيري كرده و عرضه
ي فصلي را به عرضه
ي دائمي تبديل نمود.
...
پروپوزال بررسی رابطه ی بین استراتژیهای ایجاد تمایز و رهبری هزینه بر میزان فروش در شرکتهای صنعتی تهران_1553776095_24233_5739_1503.zip0.05 MB |