خانه راهنمای خرید پیگیری سفارش پشتیبانی درباره ما تماس با ما
محصولات مرتبط
مبانی نظری اختلالات خواب
مبانی نظری اختلالات خواب
قیمت : 0 تومان
پروپوزال آموزش مولفه های هوش هیجانی بر الگوی ارتباطی و خودکنترلی خانواده های مبتلا به اعتیاد شهر زاهدان
پروپوزال آموزش مولفه های هوش هیجانی بر الگوی ارتباطی و خودکنترلی خانواده های مبتلا به اعتیاد شهر زاهدان
قیمت : 0 تومان
پروپوزال اثر بازاریابی درونی، تعهد سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی بر بازارگرایی بانکهای تخصصی (مطالعه موردی بانک رفاه استان ایلام)
پروپوزال اثر بازاریابی درونی، تعهد سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی بر بازارگرایی بانکهای تخصصی (مطالعه موردی بانک رفاه استان ایلام)
قیمت : 0 تومان
بررسي عملكرد بيمه ايران با توجه به مدل كارت امتيازي متوازن (شاخص هاي چهارگانه BSC ) براي اجراي استراتژي
بررسي عملكرد بيمه ايران با توجه به مدل كارت امتيازي متوازن (شاخص هاي چهارگانه BSC ) براي اجراي استراتژي
قیمت : 0 تومان

بررسي عملكرد بيمه ايران با توجه به مدل كارت امتيازي متوازن (شاخص هاي چهارگانه BSC ) براي اجراي استراتژي

بررسي عملكرد بيمه ايران با توجه به مدل كارت امتيازي متوازن (شاخص هاي چهارگانه BSC ) براي اجراي استراتژي

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : پروپوزال
نوع فایل : .doc( قابل ويرايش و آماده ارائه )
تعداد صفحه 78 صفحه
قسمتی از متن .doc :

فهرست مطا لب

عنوان صفحه

چکیده 1
فصل اول : كليات تحقيق
1.1مقد مه 3
1-2. تعريف مسئله و بيان موضوع تحقيق 3
1-3 . تعاريف كليدي 4
1-4 .ضرورت انجام تحقيق 4
1-5. سوالات تحقيق 5
1-6. فرضيات تحقيق 5
1-7. اهداف اساسي از انجام تحقيق 6
1-8 . نتايج مورد انتظار پس از انجام تحقيق 6
1-9. جنبه نوآوري و جديد بودن تحقيق 6
1-10. روش تحقيق... 6
1-11. روش و ابزار گردآوري اطلاعات 6
1-12-1. تحقيقات داخلي.. 6
1-12-2. تحقيقات خارجي.. 7

فصل دوم : ادبيات تحقيق
2-1. ارزيابي عملكرد 11
2-1-1.تعاريف 11
2-1-2. ديدگاه هاي سنتي و نوين در ارزيابي عملكرد 12
2-1-3. تاريخچه ارزيابي عملكرد 12
2-1-3-1. ارزيابي عملكرد در ايران 13
2-1-4. ضرورت و اهميت ارزيابي عملكرد 13
2-1-5. ويژگي هاي نظام ارزيابي عملكرد سازماني كار آمد 14
2-2. مدل هاي ارزيابي عملكرد 14
2-2-1. مدل هاي اندازه گيري عملكرد.. 14
2-2-1-1. مدل سينك و تاتل 15
2-2-1-2. ماتريس عملكرد(1989) 16
2-2-1-3. هرم عملكرد(1991) 16
2-2-1-4. تحليل ذي نفعان(2001)... 17
2-2-1-5. چارچوب مدوري و استيپل(2000)... 18
2-2-1-6. الگوي فيشر براي ارزيابي عملكرد. 19
2-2-2-7. كارت امتيازي متوازن...19
2-2-1-8. مدل تعالي سازماني اروپا... ..20
2-2-1-9-مدل دمينگ.. . 21
2-2-1-10. مدل مالكولم بالدريج.. 21
2-2-1-11. مدل تعالي در كسب وكار.. 21 2-3. بررسي سيستم ارزيابي عملكرد وانتخاب مناسب ترين سيستم. 22
2-3-1. دلايل انتخاب كارت امتيازي متوازن... 23
2-4. معرفي مدل كارت امتيازي متوازن 25
2-4-1. روش امتيازي متوازن به عنوان يك سيستم ارزيابي عملكرد 28
2-4-2.منظرهاي روش امتيازي متوازن. 28
2-4-2-1. منظر مالي .. 29
2-4-2-2. منظر مشتري... 29
2-4-2-3. منظر فرايندهاي داخلي كسب و كار. 29
2-4-2-4.منظر يادگيري و رشد. 30
2-4-3. روش ارزيابي متوازن به عنوان يك سيستم ارزيابي عملكرد... 30
2-4-4. چرا استراتژي ها در عمل پياده نمي شوند؟... 31
2-4-4-1.مانع مربوط به عدم انتقال استراتژي... 32
2-4-4-2. مانع مربوط به عدم هم سويي كاركنان با استراتژي.. 32
2-4-4-3. مانع مربوط به عدم تعهد مديريت ارشد... 33
2-4-4-4.مانع مربوط به عدم تخصيص منابع لازم 33
2-4-5.بر طرف كردن موانع اجراي استراتژي به كمك روش ارزيابي متوازن 33
2-4-5-1. بر طرف كردن مانع مربوط به انتقال استراتژي. 33
2-4-5-2. برطرف كردن مانع مربوط به عدم هم سويي كاركنان.. . 34
2-4-5-3 . بر طرف كردن مانع مربوط به عدم تخصيص منابع لازم.. 34
2-4-5-4. برطرف كردن مانع مربوط به عدم تعهد مديريت ارشد. 35
2-4-6. توازن در ارزيابي متوازن. 35
2-4-6-1. توازن بين سنجه هاي مالي و غير مالي.. 35
2-4-6-2. توازن بين ذي نفعان داخلي و خارجي.. 35
2-4-6-3. توازن بين اهداف بلند مدت و كوتاه مدت.. 36
2-4-6-4. توازن بين شاخص هاي هادي و توابع عملكرد 36
2-4-7. نقشه استراتژي... 36
2-4-7-1. وجوه نقشه استراتژي. 38
2-5.سيستم جامع مديريتي كارت امتيازي متوازن... 39
2=5=1. سيستم جامع مديريت كارت امتيازي متوازن براي متصل ساختن استراتژي به عمليات. 39
2-5-1-1. مرحله نخست : تنظيم استراتژي. 39
2-5-1-2. مرحله دوم :برنامه ريزي استراتژيك.. 41
2-5-1-3. مرحله سوم : هم سويي سازمان با استراتژي 42
2-5-1-4. مرحله چهارم:برنامه ريزي عمليات 42
2-5-1-5. مرحله پنجم:كنترل،نظارت و يادگيري. 43
2-5-4-6. مرحله ششم :سنجش و ساز گار كردن استراتژي... 43
2-5-2. سنگ بناي موفقيت.. 43
2-5-3. حمايت مديريت ارشد.. 43
2-5-3. مديريت پروژه.. 44

فصل سوم: روش تحقيق
1-3. بيان مسئله و هدف پژوهش .. ..48
3-3. تاريخچه بيمه ايران. . ...49
3-4. وظايف و اختيارات. . 52
3-5.جمعيت آماري ... . 52
3-6. شيوه نمونه گيري. .. 52
3-7. روش محاسبه حجم نمونه. .. . ... 52
3-8. محاسبات مربوط به پژوهش ... 53
3-9.فرضيه ها ... 58
3-9-1. آزمون فرض وجه مالي 58
3-9-2.آزمون فرض وجه مشتري... 59
3-9-3.آزمون فرض وجه فرايندهاي داخلي ... 60
3-9-4. آزمون فرض وجه رشد ويادگيري. ... 60
3-10. نتايج آزمون مربوط به چهار وجه كارت امتيازي متوازن... . . 61
3-11. نتايج پس از فرضيه ها... 61
3-12. ويژگي هاي فردي و اجتماعي نمونه. 63
3-12-1. جنسيت افراد جامعه... 63
3-12-2. سطح تحصيلات... 64
3-12-3.ميزان سن. 64
3-12-4. سابقه كاري ... 66

فصل چهارم: نتيجه گيري و پيشنهادات
4-1. مقدمه... .. 68
4-2. برنامه پياده سازي اهداف استراتژيك.. 68
4-3. پيشنهادات .. 70
4-4. پيشنهادات كاربردي 71
5-4. نتيجه گيري 71
5-4. منابع. 73

فهرست جداول
عنوان صفحه

جدول3-1. سوالات وجه مالي 54 جدول3-2. محاسبات وجه مالي 55
جدول 3-3.انحراف معيار و ميانگين وجه مالي 55
جدول 3-4. سوالات وجه مشتري 55
جدول 3-5. محاسبات وجه مشتري 56
جدول 3-6 . انحراف معيار و ميانگين وجه مالي 56
جدول 3-7. سوالات وجه فرايندهاي داخلي 56
جدول 3-8. محاسبات وجه فرايندهاي داخلي 57
جدول 3-9 . انحراف معيار و ميانگين فرايندهاي داخلي 57
جدول 3-10 .سوالات وجه رشد و يادگيري 57
جدول 3-11 .محاسبات وجه رشد و يادگيري 58
جدول 3-12 . انحراف معيار و ميانگين وجه رشد و ياد گيري .. .. 58
جدول 3-13 .نتايج آزمون فرض 61
جدول 3-14 .توزيع فراواني ارزيابي پاسخ گويان نسبت به متغير جنسيت .. 63
جدول 3-15 . توزيع فراواني ارزيابي پاسخ گويان نسبت به سطح تحصيلات ... 64
جدول 3-16 . توزيع فراواني ارزيابي پاسخ گويان نسبت به ميزان سن. 65
جدول 3-17. توزيع فراواني ارزيابي پاسخ گويان نسبت به ميزان سابقه كاري. 66

فهرست اشکال

عنوان صفحه

شکل 2-1هفت شاخص عملكرد .. 15
شکل 2-2 . ماتريس ارزيابي عملكرد . 16
شکل 2-3 .هرم عملكرد . 17
شکل 2-4 . مدل تحليل ذي نفعان.. 18
شکل 2-5 .متد مميزي و ارتقاءسيستم عملكرد . .19
شکل 2-6 . نماي كلي معيارها . 21
شکل 2-7 .هرم تعديل يافته كانجي 22
شکل 2-8 . مقايسه سيستم هاي اندازه گيري عملكرد 25
شکل 2-9 .رابطه علت و معلولي درارزيابي متوازن. 27
شکل 2-10 . مدل عمومي روش امتيازي متوازن .. 25
شکل 2-11 .موانع اساسي در سر راه پياده سازي استراتژي... 32
شکل 2-12. نقشه استراتژي 37
شکل2-13. سيستم مديريتي جامع:متصل ساختن استراتژي به عمليات. 40
شکل 3-1. نمودار ستوني پاسخ گويان نسبت به متغير جنسيت 63
شکل 3-2. نمودار ستوني پاسخ گويان نسبتبه سطح تحصيلات .. 64
شكل3-3. نمودار ستوني پاسخ گويان نسبت به ميزان سن ... 65
شکل 3-4. نمودار ستوني پاسخ گويان نسبت به ميزان سابق كاري .. 66

چکیده :

شرکت های بیمه باید عملکرد موففیت امیزی در انجام اهداف خود داشته باشند آگاهی از اینکه عملکرد سازمان تاچه حد در جهت رسیدن به این اهداف و موقعیت سازمان در محیط پیچیده و پویای امروز کجاست ،برای مدیران و سازمان ها اهمیت فراوانی دارد.ادامه حیات وفعالیت سازمان را ،توانایی رقابت واتخاذ مناسب ترین سیاست در مقابل تغییرات محیطی تعیین می کند یکی از موثرترین روش های مورد استفاده سازمان ها در این خصوص ،استفاده از ارزیابی عملکرد برای تعیین نقاط ضعف وقوت سازمان جهت رفع انها و نقاط قوت انها جهت بهبود می باشد ارزیابی و مدیریت عملکرد علاوه بر کمک به سازمان برای افزایش توانایی رقابت ،در تعیین وپیاده سازی استراتژی ها نیز نقش بر جسته ای را ایفا می کند در این راستا،داشتن الگویی جهت ارزیابی عمکرد استراتژی سازمان ضروری است ویکی از این روش ها کارت امتیازی متوازن است که برای اولین بار برای ارزیابی عملکرد سازمان ها معرفی شد به عنوان یکی از روش های برای برنامه ریزی استراتژیک به گونه ای که قابل پیاده سازی باشد مطرح است وکارت امتیازی متوازن یک مفهوم مدیریتی میباشد که به همه مدیران در همه سطوح کمک میکند تا بتوانند فعالیت های کلیدی خود را کنترل کنند این پروژه به دنبال ارایه یک مدل مناسب برای ارزیابی عملکرد در سازمان هایی ،مثل سازمان بیمه می باشد



فصل اول:

كليات تحقيق


كليات تحقيق
1-1. مقدمه
امروزه مدیران ارشد بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها وقت و انرژی و منابع مالی قابل توجهی را صرف تدوین استراتژی‌های اساسی سازمان‌های خود می‌کنند ولی اکثر آن‌ها از عدم اجرای مطلوب استراتژی‌های خود سخن می‌گویند. چشم اندازی که این مدیران برای سازمان خود تصور می‌کنند برای خود آن‌ها کاملاً روشن است ولی آگاهی و درک کارکنان از این چشم انداز بسیار کم و هم‌سویی و همدلی آن‌ها برای تحقق اهداف منبعث از این چشم انداز بسیار کمتر است. بنابراین مدیران ارشد همواره در جست و جوی راه حلی برای حصول از اطمینان از اجرای استراتژی‌های خود بوده‌اند و در این میان روش‌های ارزیابی به عنوان ابزاری جهت کنترل اجرای استراتژی‌های خود برگزیده‌انددر عصر اقتصاد مبتنی بر دانش فعالیت ارزش آفرین سازمان‌ها متکی به دارایی‌های مشهود آن‌ها نیست. امروزه دانش و قابلیت کارکنان روابط با مشتریان و تأمین کنندگان کیفیت محصولات و خدمات فناوری اطلاعات و فرهنگ سازمانی دارایی‌هایی به مراتب ارزشمندتر از دارایی‌های فیزیکی‌اند و توانمندی سازمان‌ها در به کار گیری این دارایی‌های نامشهود قدرت اصلی ارزش آفرینی آن‌ها را رقم می‌زند و ارزیابی‌های مبتنی بر سنجه‌های مالی توانایی ارزیابی این دارایی‌های نامشهود و انعکاس تأثیر آن‌ها بر موفقیت سازمان‌ها را ندارند. در اوایل دهه 1990 روش ارزیابی متوازن توسط چند تن از محققین به دنیا معرفی شد. این روش معتقد بود که ارزیابی عملکرد نبایستی تنها به سنجه‌های (مالی) متکی باشد بلکه عملکرد را باید از منظر‌های مهم دیگری همچون منظر (مشتری) (فرایندهای داخلی) و (یادگیری و رشد) نیز مورد ارزیابی قرار داد. [1]
1-2.تعریف مسئله و بیان موضوع اصلی تحقیق
يکي از چالش‌هاي مديران ارشد در سراسر جهان، نحوه اجرا و پياده سازي استراتژي در سازمان متبوعشان مي‌باشد؛ و هر يک از مديران تلاش مي‌کنند با توجه به موقعيت سازمان، روش‌هاي کارا و اثربخش را جهت رسيدن به چشم انداز مورد نظر، به کار گيرند. با وجود اينکه روش‌هاي مختلفي، جهت پياده سازي استراتژي وجود دارد، رسيدن به پاسخ سوال‌هايي از قبيل: چه روشي براي پياده سازي استراتژي انتخاب گردد؟ و اينکه آيا روش انتخاب شده اثر بخش خواهد بود؟ از اهميت قابل ملاحظه‌اي برخوردار است.
مدل ارزيابي متوازن تکنيکي جهت تبديل استراتژي به عمل مي‌باشد، كارت امتيازي متوازن، شاخص‌های مالي سنتي را حفظ می‌کند، اما شاخص‌های مالي به تنهايي ناكافي هستند، كارت امتيازي متوازن، شاخص‌های مالي از عملكرد گذشته را با شاخص‌هایی از تعيين کننده‌های عملكرد آينده تكميل می‌کند. اهداف و شاخص‌های كارت امتيازي از استراتژي و چشم انداز سازمان تعيين شده‌اند. اين اهداف و شاخص‌ها به عملكرد سازمان در چهار منظر می‌نگرند: مالي، مشتري، فرآيندهاي داخلي، و رشد و يادگيري.كارت امتيازي متوازن علاوه بر این که یک ابزار سنجش عملکرد می‌باشد مدلی برای عملیاتی کردن استراتژی و تبدیل برنامه‌های عملیاتی و کنترل و پیشرفت آن در جهت تحقق استراتژی می‌باشد؛ و از آن‌جا که ارزیابی عملکرد مناسب‌ترین ابزار برای هر سازمان جهت اطمینان از صحیح بودن گام‌هایش به سوی اهداف بلند مدت و استراتژیک می‌باشد، این مدل می‌تواند به سازمان‌ها در جهت پیاده سازی استراتژی و اطمینان از اجرای بدون انحراف آن کمک شایانی نماید.بيمه ايران نيز، در جهت نیل به اهداف عالی خویش و رسیدن نیاز به پیاده سازی دقیق استراتژی دارد و به همین جهت نیاز به یک مدل جهت پیاده سازی استراتژی خویش دارد و به این علت که سازمان بيمه از لحاظ مأموریت، ، هدفش تنها جنبه اقتصادی صرف نمی‌باشد لذا با در نظر گرفتن موارد فوق سازمان بيمه چاره‌ای جز این ندارد که برای تحقق الزامات و موارد ذکر شده فوق، مدلی را پیاده سازی نماید که متناسب با ساختار، مأموریت، اهداف و چشم‌انداز آن باشد. پیاده سازی کارت امتیازی متوازن همراه با توسعه می‌تواند به سازمان بيمه کمک نماید تا هم استراتژی‌های خود را عملیاتی نموده، عملکرد مجموعه خود را جهت حصول اطمینان از کاهش انحراف در مسیر ارزیابی نماید و هم در رسیدن به نتایج مورد خواست خود توازن ایجاد نماید. به همین منظور در این تحقیق، پیاده سازی و عملیاتی نمودن استراتژی‌های بيمه ايران با استفاده از کارت ارزیابی متوازن (شاخص هاي چهارگانه مدل BSC ) مورد بررسی قرار می‌گیرد. [2]
1-3. تعاریف کلیدی
ارزیابی عملکرد:دستیابی به اهداف مطلوب که مشروط برمعیارهای مناسب با بهترین شاخص های عملکردی است.
کارت امتیازی متوازن : ارزیابی از چهار منظر مالی –مشتری –فرایندهای داخلی و یادگیری و رشد.
نقشه استراتژي: یک ساختار منطقی و جامع برای تشریح استراتژی.
1-4. ضرورت انجام تحقیق
آگاهي از عملكرد بيمه ايران از جمله عوامل مهمي است كه مي تواند بر فرآيند اجراي استراتژي و تصميم گيري در سنوات آتي تأثير گذار باشد. نظر به اين موضوع مهم در اين مطالعه تلاش مي گردد با استفاده از مدلBSC با مشخص شدن عملكرد سازمان بيمه ، نقاط قوت وضعف درحوزه هاي مختلف كاملا مشخص بستر مناسبي در جهت اصلاح روش هاي كاري به منظور بهبود عملكرد اين سازمان متناسب با اهداف واستراتژي هاي آن فراهم خواهد شد.
1- 5. سؤالات تحقیق
- آيا در اجراي مدل BSC (بيمه ايران) رضايتمندي مشتري با عملكرد سازمان رابطه دارد؟
- آيا در اجراي مدل BSC (بيمه ايران) به دست آوردن مشتري جديد با عملكرد سازمان رابطه دارد؟
- آيا در اجراي مدل BSC (بيمه ايران) افزايش و توسعه امكانات و خدمات جديد با عملكرد سازمان رابطه دارد؟
- آيا در اجراي مدل BSC (بيمه ايران) كارايي وراندمان وكيفيت فرايندهاي داخلي با عملكرد سازمان رابطه دارد؟
- آيا در اجراي مدل BSC (بيمه ايران) توسعه شايستگي ها از طريق آموزش با عملكرد سازمان رابطه دارد؟
- آيادر اجراي مدل BSC (بيمه ايران) زير ساختها ومنابع سازمان باعملكرد سازمان رابطه دارد؟
- آيا در اجراي مدل BSC(بيمه ايران) كاهش هزينه هاي غير ضروري باعملكرد سازمان رابطه دارد؟
1 - 6. فرضيات تحقیق
- در اجراي مدل BSC (بيمه ايران)رضايتمندي مشتري با عملكرد سازمان رابطه دارد.
- در اجراي مدل BSC (بيمه ايران) به دست آوردن مشتري جديد با عملكرد سازمان رابطه دارد.
- در اجراي مدل BSC (بيمه ايران) افزايش وتوسعه امكانات جديد با عملكرد سازمان رابطه دارد.
- در اجراي مدل BSC (بيمه ايران)كارايي وراندمان وكيفيت فرايندهاي داخلي با عملكرد سازمان رابطه دارد.
- در اجراي مدل BSC(بيمه ايران)توسعه شايستگيها از طريق آموزش با عملكرد سازمان رابطه دارد.
- در اجراي مدلBSC (بيمه ايران) زيرساختها ومنابع سازماني با عملكرد سازمان رابطه دارد.
- در اجراي مدلBSC(بيمه ايران) كاهش هزينه هاي غيرضروري با عملكرد سازمان رابطه دارد.

فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

بررسي عملكرد بيمه ايران با توجه به مدل كارت امتيازي متوازن (شاخص هاي چهارگانه bsc ) براي اجراي استراتژي_1551120072_22864_5739_1450.zip0.61 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 0 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت