فصل دوم پایان نامه،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،مبانی نظری وپیشینه تحقیق ادبیات نظری تحقیق اقامه، عدل، قسط، امام علی، اعتدال، انصاف، عدالت قضایی، سیاسی، اقتصادی، اجتماع دارای 25 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .docx
بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::
1-1. معناي اقامه
2-1. معناي لغوي عدل
3-1. معناي اصطلاحي عدل
1-3-1. اعتدال
2-3-1. رعایت استحقاق ها (اعطاء کل ذی حق حقه)
3-3-1. تساوي و رفع تبعيض
4-1. مفهوم عدالت از منظر امام علي عليهالسلام
1-4-1. قرار دادن و استقرار يافتن هرچيز در جاي خودش
2-4-1. انصاف و داد
3-4-1. مساوات
4-4-1. رعايت حقوق و رساندن هر ذي حقي به حقش
5-4-1. اعتدال و ميانه روي
6-4-1. فهم عميق، نيكو داورى كردن و...
7-4-1. عدم اتهام به خداوند
5-1. معناي لغوي قسط
6-1. معناي اصطلاحي قسط
7-1. تفاوت عدل و قسط
8-1. انواع عدالت
1-8-1. تعريف عدالت فردي
2-8-1. تعريف عدالت اجتماعي
9-1. انواع عدالت اجتماعي
1-9-1. تعريف عدالت سياسي
2-9-1. تعريف عدالت اقتصادي
3-9-1. تعريف عدالت قضايي
فهرست منابع و مآخذ
1-1. معناي اقامه
اقامة را بر پا كردن و نيز ادامه شىء گفتهاند در قاموس گفته شده: «اقام الشّىء اقامة: ادامه و اقام فلانا: ضدّ اجلسه» (قرشي، 1412ق: ج6، 48)
منظور از اقامه قسط و عدل، برپايي، برقراري و يا اجراي قسط و عدل ميباشد.
2-1. معناي لغوي عدل
عدل در لغت به معناي راستي، درستي، دادگري، ميانهروي، مساوات، استقامت، حكم به حق، برابري و قرار دادن هر چيز در جاي خود آمده است. (فراهيدي، 1410ق: ج2، 39)
در نگاه راغب، عدل به معناي تساوي و برابري است؛ «عدل: العداله و المعادله يقتضي معني المساواه: عدل، عدالت و معادله، الفاظي هستند كه مفهوم مساوات را اقتضا دارند.» اين كلمات به اعتبار برابري دو چيز به كار برده مي شود. و عدل- به فتحه عين-، و عدل- به كسره عين- از نظر معنا نزديك به هم هستند، چيزى كه هست عدل- به فتحه عين- در جايى استعمال مىشود كه با بصر و حس ديده مىشود، مانند عدل شدن اين كفه ترازو با آن كفهاش يا اين لنگه بار با آن لنگهاش، يا اين عدد از گردو با آن عددش، يا اين مقدار گندم با مقدارى ديگر از آن، پس بنا بر اين مىتوان گفت عدل به معناى تقسيط و تقسيم به طور مساوى است. (راغب اصفهاني، 1412ق: 551)
در معجم الوسيط در رابطه با معناي عدل اينچنين آمده: «العدل: الانصاف و هو اعطاء المرء ماله و اخذ ما علیه»،عدل یعنی انصاف و اینکه به هر فرد آنچه اختصاص به او دارد بدهی و ازاو هر آنچه که باید گرفت بگیری. (مصطفی ابراهیم، 1400ق: ج2، 594)
عدل حالتی است بین افراط و تفریط، به گونهای که در این حد وسط، زیادت یا نقصانی قرار نداشته و اعتدال
کامل مراعات شده و به خاطر همین مفهوم است که از میانهروی، مساوات، سازوارگی، و استقامت به «عدل» تعبیر گردیده. (مصطفوی، 1360ش: ج8، 55)
ابن منظور در كتاب خود در باب مفهوم عدل بيان مي دارد «العدلُ ما قام فی النّفوس،انّه مستقیم و هو ضدّ الجور؛ و العدلُ الحکمُ بالحق» يعني آنچه در نفوس انساني مايهي اعتدال و استقامت و انتظام ميشود عدالت است و چنين انساني مستقيم و راست و درست است. (ابن منظور، 1414ق، ج11، 433)
ابنفارس نيز در رابطه با معناي عدل میگوید: «ع ـ د ـ ل» دو معناي متضاد با هم دارد: 1. عدل به معنای برابری؛ 2. عدل که بر انحراف و کجی دلالت میکند؛ العدل من الناس: شخصی که روش مستقیم او مورد خشنودی مردم است و جمع آن، «عدول» است. عَدل، ضد جور و ستم است. (ابن فارس قزويني،
...
ادبیات نظری تحقیق اقامه، عدل، قسط، امام علی، اعتدال، انصاف، عدالت قضایی، سیاسی، اقتصادی، اجتماع_1548189350_21223_5739_1345.zip0.06 MB |