خانه راهنمای خرید پیگیری سفارش پشتیبانی درباره ما تماس با ما
محصولات مرتبط
بررسي عملكرد بيمه ايران با توجه به مدل كارت امتيازي متوازن (شاخص هاي چهارگانه BSC ) براي اجراي استراتژي
بررسي عملكرد بيمه ايران با توجه به مدل كارت امتيازي متوازن (شاخص هاي چهارگانه BSC ) براي اجراي استراتژي
قیمت : 15,000 تومان
استرس و فنون كاهش استرس
استرس و فنون كاهش استرس
قیمت : 15,000 تومان
امنيت در شبكه هاي محلي بي سيم
امنيت در شبكه هاي محلي بي سيم
قیمت : 15,000 تومان
بررسي جايگاه ايران در بازار جهاني نفت
بررسي جايگاه ايران در بازار جهاني نفت
قیمت : 15,000 تومان

پیشینه تحقیقات داخلی وخارجی هوش هیجانی و عزت نفس و مهارت های ارتباطی و کیفیت روابط اجتماعی

پیشینه تحقیقات داخلی وخارجی هوش هیجانی و عزت نفس و مهارت های ارتباطی و کیفیت روابط اجتماعی

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : مقاله وتحقیق
نوع فایل : .doc( قابل ويرايش و آماده ارائه )
تعداد صفحه 4 صفحه
قسمتی از متن .doc :


پیشینه
بشارت (1384) تاثير هوش هيجاني بر كيفيت روابط اجتماعي را مورد مطالعه قرار داد. هدف اصلي اين پژوهش،

بررسي تاثير هوش هيجاني بر کيفيت روابط اجتماعي در يک نمونه ي دانش جويي بود. سي صد

داوطلب (150 دختر و 150 پسر) از دانش جويان رشته هاي مختلف دانشگاه تهران در اين

پژوهش شرکت کردند. يافته ها نشان داد که بين هوش هيجاني و مشکلات بين شخصي دانش جويان هم بسته گي منفي

معنادار وجود دارد. هوش هيجاني، هم چنين با زمينه هاي مختلف مشکلات بين شخصي دانش

جويان، هم چون قاطعيت، مردم آميزي، صميميت، و مسئوليت پذيري، هم بسته گي منفي

معنادار دارد. هوش هيجاني، با تقويت سلامت رواني، عزت نفس توان هم دلي با ديگران، سازش

اجتماعي، بهزيستي هيجاني، و رضايت از زنده گي، مشکلات بين شخصي را کاهش مي دهد و

زمينه ي بهبود روابط اجتماعي را فراهم مي سازد.
یوسفی (1385) رابطه هوش هيجاني و مهارتهاي ارتباطي در دانشجويان را مورد مطالعه قرار داد. رابطه بين هوش هيجاني و مهارتهاي ارتباطي در گروهي از دانشجويان ايراني مورد بررسي قرار گرفت. 53 زن و 76 مرد دانشجو مقياس هوش هيجاني (شات و ديگران، 1998) و پرسشنامه مهارتهاي ارتباطي (جرابک، 2004) را تکميل کردند. داده ها نشان دادند که هوش هيجاني با مهارتهاي ارتباطي رابطه مثبت دارد. يافته هاي اين نکته را نيز آشکار کردند که تفاوتهاي جنسي در هوش هيجاني و مهارتهاي ارتباطي معنادار نيستند.
بشارت (1386) رابطه ابعاد شخصيت مانند عزت نفس و هوش هيجاني را مورد مطالعه قرار داد. هدف اصلي پژوهش حاضر مطالعه نوع رابطه ابعاد شخصيت شامل نوروزگرايي، برونگرايي، تجربه پذيري، همسازي و وظيفه شناسي با هوش هيجاني است. چهارصد و چهل وسه دانشجو (237 دختر و 206 پسر) از رشته‏هاي مختلف دانشگاه تهران در اين پژوهش شركت كردند. نتايج پژوهش نشان داد که بين هوش هيجاني و عزت نفس و ابعاد برون گرايي، تجربه پذيري، همسازي و وظيفه شناسي همبستگي مثبت معني دار و بين هوش هيجاني و نوروزگرايي همبستگي منفي معني دار وجود دارد. تحليل رگرسيون داده ها نشان داد که تنها دو بعد برون گرايي و نوروز گرايي مي توانند تغييرات مربوط به هوش هيجاني را به ترتيب در جهت مثبت و منفي پيش بيني کنند. مکانيسم هاي "تنظيم عواطف"، "آمادگي براي تجربه هاي مثبت" و "آمادگي براي تجربه هاي منفي" همبستگي هاي ابعاد شخصيت و هوش هيجاني را توجيه و تبيين مي کنند.
بیرامی (1387) اثربخشي آموزش هوش هيجاني بر ابراز وجود، خودکارآمدي، عزت نفس و سلامت رواني دانش آموزان را بررسی کرد . در اين پژوهش به روش نيمه آزمايشي همراه با گروه کنترل، به تعداد 20 نفر از دانش آموزان داراي معدل تحصيلي پايين تر از 12، طي 10 جلسه مهارت هاي هوش هيجاني آموزش داده شد. نتايج بيانگر تاثير معني دار اين آموزش ها بر خودکارآمدی، عزت نفس و سلامت روان بود.
...

فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

پیشینه تحقیقات داخلی وخارجی هوش هیجانی و عزت نفس و مهارت های ارتباطی و کیفیت روابط اجتماعی_1546945626_20772_5739_1907.zip0.01 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 15,000 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت