خانه راهنمای خرید پیگیری سفارش پشتیبانی درباره ما تماس با ما
محصولات مرتبط
بررسي عملكرد بيمه ايران با توجه به مدل كارت امتيازي متوازن (شاخص هاي چهارگانه BSC ) براي اجراي استراتژي
بررسي عملكرد بيمه ايران با توجه به مدل كارت امتيازي متوازن (شاخص هاي چهارگانه BSC ) براي اجراي استراتژي
قیمت : 15,000 تومان
استرس و فنون كاهش استرس
استرس و فنون كاهش استرس
قیمت : 15,000 تومان
امنيت در شبكه هاي محلي بي سيم
امنيت در شبكه هاي محلي بي سيم
قیمت : 15,000 تومان
بررسي جايگاه ايران در بازار جهاني نفت
بررسي جايگاه ايران در بازار جهاني نفت
قیمت : 15,000 تومان

پیشینه تحقیقات داخلی وخارجی مهارتهای زندگی

پیشینه تحقیقات داخلی وخارجی مهارتهای زندگی

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : مقاله وتحقیق
نوع فایل : .docx( قابل ويرايش و آماده ارائه )
تعداد صفحه 7 صفحه
قسمتی از متن .docx :


2-17 تحقیقات انجام شده داخلی وخارجی
2-17-1 تحقیقات داخلی
-آزادی ومحمد طهرانی (1392)در پژوهشی که به منظور آموزش مهارتهای زندگی برهوش هیجانی با سبک مقابله ای بر 266 دانششجوی زن (با میانگین سنی 21سال)و238 دانشجوی مرد(با میانگین سنی22 سال)که به روش تصادفی انتخاب شدندپرداخته شد.نتایج نشان دادکه هردر دو جنس،آموزش مهارت های زندگی برهوش هیجانی تاثیر معنا داری داشته است.
-در پژوهشی مشابه که توسط(حیدری وهمکاران1392)باعنوان فراتحلیل مطالعات اثر بخشی آموزش مهارتهای زندگی برسلامت روانی انجام شد به تنیجه دست یافتند که بین اندازه اثر مطالعات مورد بررسی با توجه به طرح پژوهش وجنس شرکت کنندگان ،تفاوت معنا داری وجود ندارد اما بین اندازه اثر مطالعات مورد بررسی با توجه به سن شرگت کنندگان وتعداد جلسه های آموزش مهارت های زندگی تفاوت معنا داری وجود دارد.
-شهلا پاکدامن وخانجانی(1391)پژوهشی با عنوان آموزش مهارتهای زندگی بر فرزندپروری ادراک شده وجمع گرایی در دانشجویان پرداختند.نتایج پژوهش نشان دادآموزش مهارتهای زندگی بر شیوه های فرززند پروری تاثیر معنا داری دارد به طوری که نزدیک به 50 درصد ازمودنی ها با شیوه فرزند پروری مقتدرانه ،دارای جمع گرایی خوبی بودند.
-درپژوهشی دیگرنجفی وهمکاران(1391)به بررسی نقش مهارتهای زندگی در پیش بینی سلامت روان دانش آموزان پرداختند.نتایج نشان داد که بین آگاهی از مهارتهای زندگی وسلامت روان(نشانگان مرضی کمتر) رابطه منفی معنی دار وجود دارد.
-پژوهش دیگری که توسط (بقایی مقدم،وهمکاران1390)در مورد اثر بخشی آموزش مهارتهای زندگی بر میزان اضطراب ،شادی وکنترل خشم نوجوانان با ناتوانی جسمی وحرکتی صورت گرفت حاکی از آن بود پس ازآموزش مهارتهای زندگی بین میانگین نمرات اضطراب ،شادی وکنترل خشم دو گروه آزمایشی وکنترل تفاوت معنا داری وجود دارد.
-در موردی دیگر(گاطع زاده1390)به بررسی تاثیر آموزش مهارتهای زندگی بر سلامت روانی دانشجویان دختر پرداخت که یافته ها گویای این مطلب بودند که آموزش مهارتهای زندگی منجر به افزایش سلامت روان دانشجویان شده است.
-رمضانی وطهماسبی(1390)در پژوهشی باعنوان اثر بخشی اموزش مهارتهای زندگی بر هوش هیجانی وسبک های دلبستگی پرداختند.نتایج این مطالعه نشان داد که اموزش مهارتهای زندگی بر دلبستگی ایمن با تمایز وبازسازی با مدیریت هیجانی رابطه مستقیم وسبک های دلبستگی نا ایمن-اجتنابی ودو سو گرا با هر دو مولفه ،تمایز وبازسازی هیجانی رابطه معکوس دارند.
-درپژوهش مشابهی که توسط (گودرزی وهمکاران1389)صورت گرفت دریافتند که هوش معنوی ومهارتهای زندگی هریک بطور جداگانه تاثیر معنی داری بر سلامت روان دانشجویان داشته اما در تعامل باهم تاثیر معنی داری بر سلامت روانی دانشجویان نمی گذارند.
-تحقیقات زیادی جلسات آموزش مهارت حل مسئله را بر سازگاری وپرخاشگری موثر دانسته اند.برای مثال در تحقیقی که توسط قربان شیرودی وهمکاران(1390)بر روی نمونه آماری 45 نفری از دانش آموزان دختر سال اول شهر رامسر انجام شد،نشان دادکه اثر بخشی آموزش حل مسئله بر سازگاری وپرخاشگری دانش آموزان موثر بوده است.
-درباره موضوع حل مسئله ،تحقیقات نشان داده است که مهارت حل مسئله با بسیاری از مفاهیم بهداشت روان ارتباط دارد؛چرا که موجب تقویت اعتماد به نفس در افراد می گردد واحساس شایستگی وتسلط را در آنها تقویت می کند(محمد خانی،1386).
-همچنین در پژوهش با نمونه های دانشجویی آموزش مهارت حل مسئله رابطه معنا داری با سلامت روان شناختی دارد.یافته های بدست آمده بر روی نمونه 420 نفری(148مرد و272 زن)از دانشجویان نشان می دهد که شیوه های حل مسئله وسلامت روان شناختی با یکدیگر در ارتباط هستند(بابا پور خیرالدین،1382).
-در پژوهشی که توسط (باباپوروهمکاران1382)انجام گرفت رابطه معنی داری بین شیو های حل مسئله وسلامت روانشناختی بدست آمد.
-در پژوهشی که توسط صولتی وهمکاران(1390)باعنوان رابطه جهت گیری مذهبی وسلامت روان انجام دادند.نتایج نشان داد بین جهت گیری مذهبی وسلامت روان همبستگی معنی داری وجود دارد.همچنین طبق نتایج هرچه میزان جهت گیری مذهبی بالاتر رود ،همبستگی آن با سلامت روان در آزمودنی ها بیشتر می شود،اما این همبستگی تا سطح معینی(75/3-51/2) پایدار است واز این سطخ به بالا (67/3-)نتیجه معکوس می شود که نشان از عدم همبستگی بین نگرش مذهبی وسلامت روان دارد.
-پژوهشی که توسط امینی خویی وهمکاران (1390)با عنوان رابطه مهارت های مقابله ای با سلامت روان در میان دانشجومعلمان زن انجام شد بیانگر رابطه منفی معنی دار بین مهارتهای مقابله ای بیش فعال،عقلانی،پیشگیرانه،هیجانی واجتنابی با سلامت روانی آزمودنی هاست.
- از دیگر پژوهش ها می توان به پژوهش مشکی وهمکاران(1378) با موضوع تاثیر برنامه آموزشی با به کارگیری عزت نفس وباورهای کنترل سلامت بر ارتقای سلامت روان دانشجویان اشاره کرد.نتایج نشان دادبین متغیرهای مورد نظر در گروه آزمون نسبت به گروه گواه ،قبل وبعد از مداخله تفاوت معنی داری وجود دارد.
-پژوهشی توسط پیرخائفی(1391)با عنوان ارتباط مولفه های فراشناختی خلاقیت با سلامت روان انجام شد.یافته ها نشان داد که در حوزه سلامت روان خلاقیت متغیر ی تاثیر گذار است.بنابراین با تحریک وارتقای ان می توان به ارتقای سلامت روان کمک کرد.
2-17-2 تحقیقات خارجی
-ادوارد
1-Edward
...

فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

پیشینه تحقیقات داخلی وخارجی مهارتهای زندگی_1546945116_20757_5739_1295.zip0.03 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 15,000 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت