خانه راهنمای خرید پیگیری سفارش پشتیبانی درباره ما تماس با ما
محصولات مرتبط
بررسي عملكرد بيمه ايران با توجه به مدل كارت امتيازي متوازن (شاخص هاي چهارگانه BSC ) براي اجراي استراتژي
بررسي عملكرد بيمه ايران با توجه به مدل كارت امتيازي متوازن (شاخص هاي چهارگانه BSC ) براي اجراي استراتژي
قیمت : 15,000 تومان
استرس و فنون كاهش استرس
استرس و فنون كاهش استرس
قیمت : 15,000 تومان
امنيت در شبكه هاي محلي بي سيم
امنيت در شبكه هاي محلي بي سيم
قیمت : 15,000 تومان
بررسي جايگاه ايران در بازار جهاني نفت
بررسي جايگاه ايران در بازار جهاني نفت
قیمت : 15,000 تومان

پیشینه تحقیقات داخلی وخارجی مهارت های مدیران آموزشی

پیشینه تحقیقات داخلی وخارجی مهارت های مدیران آموزشی

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : مقاله وتحقیق
نوع فایل : .docx( قابل ويرايش و آماده ارائه )
تعداد صفحه 10 صفحه
قسمتی از متن .docx :


بخش دوم: پیشینه
ی تحقیقاتی
تحقيقات داخلي:
انصاري پور (1373) در بررسي نظرات مديران و معلمان شهر اصفهان در باره
ی عوامل مؤثر بر افزايش اثربخشي مديران ابتدائي در سال تحصيلي 73 ـ 72» به نتايج زير دست يافته است:
ويژگي هاي شغلي و حرفه اي و روابط انساني مطلوب و نظارت بر كاركنان بر افزايش اثربخشي مؤثر است.
بين نظرات مديران و معلمان در مورد ويژگي هاي شغلي و حرفه اي مؤثر بر افزايش اثربخشي تفاوت معني داري وجود دارد.
مهم ترين عامل مؤثر بر افزايش اثربخشي به نظر مديران و معلمان خوش روئي بوده است.
در سال( 1373) مهاجران تحقيقي تحت عنوان: «بررسي سبك رهبري و اثربخشي رفتار مديران مدارس متوسطه شهرستان اروميه» انجام داده است؛ نتايج اين تحقيق نشان داد كه:
بين سن مديران و ميزان اثربخشي رفتار آنان رابطه
ی معني داري وجود دارد. بدين معني كه با افزايش سن مديران اثربخشي رفتار آنها نيز افزايش مي يابد.
بين سوابق خدمتي و مديريتي مديران و اثربخشي رفتار آنها رابطه
ی معني داري وجود دارد. بدين معني كه با بالا رفتن سابقه خــدمت و مديريت ميزان اثربخشي رفتار آنها افزايش مي يابد.
پژوهش بیگدلی(1380) و سید شجاع (1385)، مؤید آن است که نیازمندی مدیران در زمینه
ی مهارت های سه گانه مدیریتی به ترتیب مهارت فنی، اداراکی و انسانی است. این در حالی است که فرتاش(1383) عنوان می کند که نیازسنجی آموزشی مدیران سازمان بازرگانی استان آذربایجان شرقی به ترتیب شامل مهارت های ادراکی، انسانی و فنی است. گودرزی (1381) نیز گزارش داده است که بین مهارت های سه گانه مدیران سطوح مختلف سازمان تربیت بدنی رابطه معنی داری وجود دارد. امینیان (1382) در پژوهشی با عنوان بررسی میزان آگاهی مدیران زن از مهارت های مدیریتی و رابطه
ی آن با عملکرد مدیریتی آنان، رابطه
ی معنی داری بین مهارت های مدیریتی (فنی- انسانی- ادراکی) و عملکرد آنان مشاهده کرد.
نتایج بیشتر تحقیقات انجام شده در زمینه
ی بررسی ارتباط بین مهارت های مدیریتی و اثربخشی مدیران حاکی از این است که ارتباط مثبت و معنی داری بین این دو متغیر وجود دارد. موسوی(1377) در پژوهشی در زمینه بررسی تاثیرات مهارت های مدیریتی در مراکز آموزشی در دانشگاه شهید بهشتی به این نتیجه رسید که اطلاعات عملی بیشتر مدیران مورد پژوهش در زمینه ی مهارت های مدیریتی بر اساس اصوب علمی بسیار اندک است. اما انتصاری (1380) و ستاری(1382) در تحقیقات خود به این نتیجه رسیدند که مدیران مدارس راهنمایی و دبیرستان مورد تحقیق آنان ، از مهارت های سه گانه مدیریت در حد معقول برخوردار بوده اند.
رنجبري (1376) در پايان نامه كارشناسي ارشد خود تحت عنوان: «بررسي نگرش مديران و رؤساي ادارات آموزش و پرورش استان هرمزگان در مورد عوامل مؤثر در بالا بردن كارائي ادارات مربوطه» تحقيقي انجام داده كه نتايج آن چنين است:
برخورداري مديران اجرائي ادارات آموزش و پرورش از مهارت هاي انساني، فني، ادراكي و طراحي موجب بالا رفتن كارائي ادارات مذكور مي شود.
...

فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

پیشینه تحقیقات داخلی وخارجی مهارت های مدیران آموزشی_1546945087_20755_5739_1061.zip0.03 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 15,000 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت