خانه راهنمای خرید پیگیری سفارش پشتیبانی درباره ما تماس با ما
محصولات مرتبط
بررسي عملكرد بيمه ايران با توجه به مدل كارت امتيازي متوازن (شاخص هاي چهارگانه BSC ) براي اجراي استراتژي
بررسي عملكرد بيمه ايران با توجه به مدل كارت امتيازي متوازن (شاخص هاي چهارگانه BSC ) براي اجراي استراتژي
قیمت : 15,000 تومان
استرس و فنون كاهش استرس
استرس و فنون كاهش استرس
قیمت : 15,000 تومان
امنيت در شبكه هاي محلي بي سيم
امنيت در شبكه هاي محلي بي سيم
قیمت : 15,000 تومان
بررسي جايگاه ايران در بازار جهاني نفت
بررسي جايگاه ايران در بازار جهاني نفت
قیمت : 15,000 تومان

پیشینه تحقیقات داخلی وخارجی استعداد درخشان

پیشینه تحقیقات داخلی وخارجی استعداد درخشان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : مقاله وتحقیق
نوع فایل : .doc( قابل ويرايش و آماده ارائه )
تعداد صفحه 13 صفحه
قسمتی از متن .doc :


پیشینه تحقیق
پیشینه داخلی
عصاره و همکاران(1384)، پژوهشی با عنوان بررسی نیازهای آموزشی و تربیتی والدین و دانش آموزان مقطع متوسطه کشور در خرده فرهنگ های مختلف ایران انجام دادند. نتایج حاصل نشان داد که: 1- میان نیازهای آموزشی و تربیتی والدین دبیرستانی در خرده فرهنگ های گوناگون از نظر اولویت بندی تفاوت هایی مشاهده شده است. 2- میان نیازهای آموزشی و تربیتی پدران و مادران شباهت های بسیار وجود دارد.3- روابط گرم و صمیمی در میان اعضای خانواده، ضرورت رفتن به مدرسه، اعتماد والدین به نوجوان، آشنایی دختران و پسران با یکدیگر قبل از ازدواج و مواردی مانند آن‌ها از اهمیت ویژه برخوردارند.4- میان نیازهای آموزشی دانش آموزان متوسطه و والدین آن‌ها تفاوت کامل مشاهده شد.5- مهمترین نیازهای آموزشی و تربیتی والدین در زمینه فرزندانشان در ابعاد جسمی، بهداشتی، اجتماعی، روان شناختی و تحصیلی و اخلاقی– مذهبی است.
محبی آشتیانی(1386)، در پژوهشی تحت عنوان «بررسی وضع مطلوب و موجود عملکرد یادگیری در نظام استعدادهای درخشان و تبیین آن با توجه به عوامل درون دادی و فرایندی» سعی داشته است تا در حد امکاناتی که در اختیار پژوهشگر قرار داشته، اطلاعات مقدماتی لازم برای ایجاد امکان برنامه ریزی استراتژیک برای نظام آموزش استعدادهای درخشان را فراهم آورد. این پژوهش در کمیته مولفه های اصلی آموزش و پرورش طرح تدوین سند ملی آموزش و پرورش انجام گرفته است. در این پژوهش در بحث های تئوریک علمی پس از منبع یابی و گزینش از منابع داخلی و خارجی علاوه بر اسناد و اطلاعات کتابخانه ای با اتکا به تجربه و دانش متخصصین به تحلیل و استنتاج پرداخته و با مصاحبه و نظرخواهی از مجربین و صاحب نظران، خلل موجود در عدم امکان مطالعات میدانی را جبران نموده است
.
جعفرزاده و همکارن(1388)، پژوهشی با عنوان ديدگاه دانشجويان ممتاز و استعدادهاي درخشان دانشگاه علوم پزشكي رفسنجان در مورد عوامل انگيزشي موثر بر موفقيت و پيشرفت تحصيلي ايشان انجام دادند. نتایج حاصل نشان داد که:از نظر افراد مورد مطالعه ، مهمترين عوامل موثر بر موفقيت و پيشرفت تحصيلي كه داراي تاثير زياد و يا بسيار زياد هستند، حضور منظم و مرتب در كلاس ، تمايل براي ادامه تحصيل ، علاقه به رشته تحصيلي ،تشويق خانواده و دوستان ، و توانايي برقراري ارتباط با اساتيد بودند. در نتیجه از ديدگاه دانشجويان ممتاز و استعداد درخشان دانشگاه علوم پزشكي رفسنجان عوامل متعددي بخصوص عوامل فردي، بر موفقيت و پيشرفت تحصيلي ايشان موثر هستند؛ بنابراين ضروري است اين عوامل به منظور ارتقاي كيفيت آموزشي همواره مد نظر قرار گيرند.

به پژوه و همکاران(1388)، پژوهشی تحت عنوان «رابطه ابعاد جهت گیری هدفی با خلاقیت در دانش‌آموزان دبیرستانی مدارس استعدادهای درخشان» انجام داد و در آن 203 نفر از دانش آموزان پایه سوم دبیرستانی شاغل به تحصیل در مدارس استعداد درخشان شهر شیراز(100 دانش آموز دختر و 103 دانش آموز پسر) شرکت داشتند؛ به این نتیجه رسیدند که با توجه به شیوع رقابت جویی در بین دانش آموزان به ویژه مدارس استعدادهای درخشان، داشتن جهت گیری نامناسب باعث ایجاد رفتارهای اختلال آمیز و اضطراب گونه در بین دانش آموزان شده و در نهایت سبب کاهش خلاقیت و نوآوری می‌گردد.
نژادحسینی(1388)، در پژوهش خود تحت عنوان«آموزش
TRIZ
به دانش آموزان در قالب پروژه های علمی درسی» به نقش و تأثیر فعالیت های علمی پروژه محور
. science.project
در آموزش
TRIZ
به دانش آموزان پرداخته و به این نتیجه رسید که پروژه علمی به علت ماهیت جست و جوگری و کنجکاوی و هم چنین امکان پرداختن به حوزه مورد علاقه به دانش آموز، می تواند زمینه بهره برداری از استعدادهای خلاق را ایجاد کنند. در واقع الگوریتم نوآوری
TRIZ
و پروژه های علمی دو فرآیند در هم تنیده اند که با منطق علمی خویش به شکل معنادار و معتبر به فرآیندهای عالی تفکر دانش آموزان اعتبار می بخشند. استفاده از این روش سبب می شود تا دانش آموزان با شناخت قابلیت های ذهنی خویش، عمیقاً سعی نمایند جوهره خلاقیت نهفته در وجود خود را آشکار و با مدیریت و بهره گیری از ذهن مولد خویش به ابداع و آغازگری بپردازند. بدین ترتیب تغییرات مطلوبی در فرآیندهای عالی ذهن دانش آموزان(یعنی تفکر، استدلال، فرآیندهای پردازش اطلاعات و...) و هم چنین عملکرد، کیفیت ایده هاو ایده سازی آنان ایجاد نماید.

قدرتی و همکاران(1389)، پژوهشی با عنوان بررسی خلاقیت دانش آموزان دختر تیز هوش مدارس استعداد های درخشان ،غیر انتفاعی و دولتی انجام دادند. نتایج حاصل نشان داد که: بین دانش آموزان تیز هوش در سه موقعیت آماری از نظر خلاقیت تفاوت معناداری وجود دارد این یافته ها بیانگر این است که دانش آموزان دختر تیز هوش در مدارس استعداد های درخشان در خلاقیت و برخی از مولفه های آن به طور معناداری بالاتر از دانش آموزان مدارس غیر انتفاعی و دولتی هستند.
کمالی راد و عرفانیان خانزاده(1389)، به «بررسی راه‌های افزایش روحیه علمی پژوهشی در بین مدیران»، پرداخته و اظهار می دارند که تحقیق و توسعه و داشتن روحیه علمی پژوهشی و حاکم شدن فرهنگ تحقیق و توسعه در هر جامعه ای در گروه داشتن انسان های دانش محور، محقق و پژوهنده است. استفاده از شبکه های اطلاع رسانی داخلی و خارجی، ایجاد مراکز پژوهشی برای مدیران، تخصیص اعتبارات و امکانات و بودجه کافی، بسط و توسعه روحیه علمی و پژوهشی در بین مدیران، نهادینه سازی فرهنگ پژوهش، اولویت بندی و تبیین و حمایت از پژوهش های مدیریتی، استفاده از مطالعات تطبیقی و هم چنین به شناسایی ارتباط بین عوامل اقتصادی، رفاهی، فردی، اجتماعی بر روحیه علمی پژوهشی می پردازند.
صديق سروستاني و همکاران(1389)، پژوهشی با عنوان بررسي نيازهاي اجتماعي، فرهنگي و آموزشي دختران دانش آموز سراسر کشور انجام دادند.نتایج حاصل نشان داد که: در مقطع راهنمايي، مهم ترين نيازهاي اجتماعي و فرهنگي دانش آموزان دختر به ترتيب: نيازهاي امنيت هستي شناختي، فلسفه رضايت بخش زندگي، برابري و عدالت جنسيتي است و مهم ترين نياز آموزشي آن ها نيز شامل ادامه تحصيل، پيامي و تکنولوژي آموزشي مي باشد. در مقطع متوسطه، مهم ترين نيازهاي اجتماعي و فرهنگي دانش آموزان شامل نيازهاي امنيت هستي شناختي، برابري و عدالت جنسيتي، و نياز به فلسفه رضايت بخش از زندگي، و مهم ترين نيازهاي آموزشي آن ها ادامه تحصيل، پيامي و تکنولوژي آموزشي بوده اند. مهم‌ترين نيازهاي آموزشي، اجتماعي و فرهنگي دختران با آنچه در مورد دختران مقطع راهنمايي بدست آمده، يکي بوده، جز آن که در ترتيب نيازهاي اجتماعي و فرهنگي در مقطع متوسطه، جاي فلسفه رضايت بخش زندگي و امنيت هستي شناختي عوض شده است.
...

فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

پیشینه تحقیقات داخلی وخارجی استعداد درخشان_1546942858_20681_5739_1965.zip0.03 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 15,000 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت