خانه راهنمای خرید پیگیری سفارش پشتیبانی درباره ما تماس با ما
محصولات مرتبط
بررسي عملكرد بيمه ايران با توجه به مدل كارت امتيازي متوازن (شاخص هاي چهارگانه BSC ) براي اجراي استراتژي
بررسي عملكرد بيمه ايران با توجه به مدل كارت امتيازي متوازن (شاخص هاي چهارگانه BSC ) براي اجراي استراتژي
قیمت : 15,000 تومان
استرس و فنون كاهش استرس
استرس و فنون كاهش استرس
قیمت : 15,000 تومان
امنيت در شبكه هاي محلي بي سيم
امنيت در شبكه هاي محلي بي سيم
قیمت : 15,000 تومان
بررسي جايگاه ايران در بازار جهاني نفت
بررسي جايگاه ايران در بازار جهاني نفت
قیمت : 15,000 تومان

پیشینه تحقیقات داخلی وخارجی استراتژی رقابتی و سهم بازار شرکت ها

پیشینه تحقیقات داخلی وخارجی استراتژی رقابتی و سهم بازار شرکت ها

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : مقاله وتحقیق
نوع فایل : .doc( قابل ويرايش و آماده ارائه )
تعداد صفحه 4 صفحه
قسمتی از متن .doc :


مروري بر پيشينه پژوهش:
مطالعات انجام شده در سایر کشورها:
1- بسیاری از نوشته های مربوط به کسب و کار به استراتژی های بازاریابی و استراتژی های رقابتی بیشتر از سایر موارد توجه کرده اند. ویند و رابرت سون با مطالعه بر روی استراتژی رقابت بیان کردند که در سطح کسب و کار ،هدف استراتژی های رقابتی بهبود موقعیت رقابتی و نحوه رقابت در بازار و در سطح محصول هدفشان ارایه تاکتیک هایی جهت دستیابی به اهداف کسب و کار و رقابت می باشد، بنابراین استراتژی های رقابت به دنبال ارتقای موقعیت رقابتی هستند.
2- اولین کسی که به طور خاص به مفهوم استراتژی رقابتی پرداخت ، کسی نبود جز مایکل پورتر. او در سال 1980 کتاب استراتژی رقابتی خود را به بازار عرضه کرد. از دیدگاه پورتر، برای غلبه بر حریفان قدرتمند در بازار رقابت باید به سلاحی مجهز شد که احتمال شکست را به حداقل برساند. او اضافه می کند که استراتژی های رقابتی به سازمان این امکان را می دهد که از سه زاویه متفاوت از مزیت های رقابتی خود بهره گیرند. این زوایا عبارتند از : رهبری هزینه ها، متمایز ساختن محصولات یا خدمات، تمرکز بر محصول یا خدمت خاص. وی پیشنهاد می کند که استراتژی رقابتی یک استراتژی کسب و کار است که نیروهای اصلی و اساسی را تعیین می کند که بر موقعیت رقابتی اثر گذار هستند.
3- اکر(2001) اشاره می کند که استراتژی های کسب و کار که گاهی اوقات استراتژی های رقابت نامیده می شوند، می تواند با شش بعد تعریف شوند که شامل: بازارها و محصولاتی که در آن یک کسب و کار می خواهد رقابت کند، سطح سرمایه گذاری، استراتژی های حوزه وظیفه ای که برای رقابت در آن بازار لازم است، دارایی های استراتژیک و مهارت های استراتژیک، تخصیص منابع به واحدهای تجاری و توسعه اثرات هم افزایی بین کسب و کارها می باشد.
ویلن و هانگر (2004) جنبه های رقابتی استراتژی های کسب و کار را در تعریفشان اینگونه ارایه کردند: استراتژی کسب و کار که اغلب استراتژی رقابت نامیده می شوند بر بهبود موقعیت رقابتی محصولات و خدمات شرکت در درون صنعت یا یک بخش از بازار که شرکت در آن فعال است، تمرکر می کنند.
4- پرایس(1996) و رولند(2006) در مطالعات خود نشان دادند که فناوری و استراتژی رقابتی جدایی ناپذیر هستند و تصمیمات مربوط به تکنولوژی برای یک کسب و کار به عنوان یک منبع مهم برای کسب مزیت رقابتی به شمار می رود.
5-والترز و سامی (2003) در مطالعات خود بیان کردند که توسعه استراتژی های رقابت ، چهار عامل کلیدی را شامل می شود: تعیین بیانیه ماموریت، ارزیابی و انتخاب استراتژی های عمومی، وضع اهداف و خط مشی گذاری.
6-ابهی (1991) و منان(1997) با تحقیقات خود به این نتیجه رسیدند که در بعد استراتژی رقابت که جنبه بازاریابی دارد، بازاریابی نقش بسیار حیاتی و مهمی را در ارتباط بین محیط و سازمان بازی می کند، به خاطر اینکه موقعیت بازاریابی طوری است که مرز بین سازمان و مشتری، کانال توزیع و نیروهای رقابتی است، از این رو برای برنامه ریزی های استراتژی های رقابتی، کسب و کار مهم به نظر می رسد و این برنامه ریزی استراتژی رقابتی، مسئولیت کل سازمان است تا این که مسئولیت یک واحد وظیفه ای باشد.
7-ساکی و همکاران (2007) با انجام آزمایشات گسترده اظهار کردند که بکارگیری استراتژی مناسب در بازار رقابتی می تواند احتمال بقا را در شرایط رقابتی سنگین افزایش دهد و بر احتمال بهبود موقعیت تجاری سازمان بیفزاید. به نظر آنها این استراتژی ها تعیین کننده بعد های اصلی کسب و کار می باشند.
مطالعات انجام شده در ایران :
8-غریب نواز و بابایی(1387) تحلیل استراتژی بازاریابی رقابتی را از دیدگاه بازاریابی و رقابت مورد مطالعه قرار دادند. میزان کمک هر یک از استراتژی های رقابتی و بازاریابی به نحوه رقابت، از اهدافی بود که این مطالعه دنبال می کرد. آنها در یک روش توصیفی تحلیلی و با بهره گیری از نظرات دیگر محققان نتایج خود را جمع بندی کردند. نتیجه بدست آمده از این مطالعه حاکی از آن است که استراتژی بازاریابی رقابتی یک استراتژی رقابتی است که جنبه بازاریابی دارد و هدف آن خلق و کسب مزیت رقابتی در طول زنجیره ارزش صنعت می باشد. همچنین آنها دریافتند که استراتژی رقابتی باید به عنوان استراتژی کسب و کار با گرایش بازاریابی نگریسته شود. این نگرش اهمیت بازاریابی را به عنوان فلسفه کسب و کار ارتقا می دهد.
9-مرادی و شفایی (1384) استراتژی رقابتی از دیدگاه "مدل الماس" پورتر را مورد مطالعه قرار دادند. در این مقاله مفاهیم اصلی و اساسی استراتژی رقابتی معرفی شده و همچنین مدل الماس گون پورتر که یکی از مهمترین نظریه های ارائه شده در زمینه رقابت پذیری است و در آن عوامل مختلف مؤثر بر رقابت پذیری دسته بندی و تفسیر شده است، نیز مورد مطالعه قرار گرفت. همچنین در این بررسی آنها، برخی از انتقادات مطرح شده درباره این مدل را نیز مورد توجه قرار دادند. نتیجه مطالعه آنها نشان داد که استراتژی رقابتی، قابلیت ها و توانمندیهایی است که یک کسب و کار، صنعت، منطقه یا کشور داراست و می تواند آنها را حفظ کند تا در عرصه رقابت نرخ بازگشت بالایی را در فاکتورهای تولید ایجاد کند و نیروی انسانی خود را در وضعیت نسبتا بالایی قرار دهد. آنها در ادامه نتیجه گیری افزودند: بر

اساس

مدل الماس پورتر،

چهار

عامل
...

فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

پیشینه تحقیقات داخلی وخارجی استراتژی رقابتی و سهم بازار شرکت ها_1546942825_20679_5739_1704.zip0.02 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 15,000 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت