لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : اقدام پژوهی
نوع فایل : .doc( قابل ويرايش و آماده ارائه )
تعداد صفحه 26 صفحه
قسمتی از متن .doc :
وزارت آموزش و پرورش
اداره كل آموزش و پرورش استان ....
اداره آموزش و پرورش شهرستان ....
عنوان اقدام پژوهی :
چگونه توانستم دانش آموزان افغانی را به اجرای طرح مدیریت بازیافتها تشویق و ترغیب نمایم ؟
نام و نام خانوادگي مولف اول/مجری اصلي :
پست سازمانی :
رشته تحصیلی :
آخرین مدرک تحصیلی :
دوره تحصیلی :
سمت فعلی :
شماره پرسنلی :
عنوان اقدام پژوهی :
چگونه توانستم دانش آموزان افغانی را به اجرای طرح مدیریت بازیافتها تشویق و ترغیب نمایم ؟
اين كه من روى مسائل مربوط به دانشآموز و آموزش و پرورش و مسائل تحصيل و تربيت، اين همه تكيه مىكنم و هرجا و با هر كسى كه احساس بكنم به نحوى با مسائل تعليم و تربيت ربط دارد ارتباط برقرار مىكنم و نظرم را مىگويم، دنبال كار را مىگيرم، به خاطر اين است که من از آينده مىترسم
.
تقدیم به :
همه ی معلمان که ایثار کارشان و صبر مرامشان است ، آنانی که افق دیدگانشان عزت ایران و اقیانوس دل هاشان آکنده از عشق به فرزندان معصوم این مرز و بوم است . بی آن که از ایشان نامی باشد ، نام و نشان این مرز و بوم ثمره ی مجاهدت های آنان است ،آخرتشان مملو از اجر و الطاف الهی باد .
تشكر و قدرداني:
اينك كه اين اقدام پژوهی به لطف ايزد منان به اتمام رسيده بر خود لازم مي دانيم كه از همه كساني كه طي اين پژوهش با راهنمايي و مساعدت خويش مارا ياري كرده اند تشكر نماييم. و جهت ارائه نظرات مفيد و ارزنده شان و وقتي كه در روند هدايت پژوهش داشته اند متشكريم.
چکیده
آموزش و تشويق دانش آموزان و ارتقاي فرهنگ دانش آموزي به منظور جداسازي زباله از مبداء ، يکي از گامهاي اوليه در مديريت پسماند مدارس است و با توجه به اهميت موضوع ، لازم است همه دست به دست دهيم تا نسبت به ساماندهي اين مسئله مهم اقدامات لازم انجام پذيرد .
هدف از انتخاب دانشآموزان براي آموزش تفکيک پسماندهاي خشک استفاده از ظرفيتهاي يادگيري دانشآموزان و اثرگذاري آنها بر روي والدين در راستاي نهادينه کردن فرهنگ حفظ محيط زيست بوده است .
اینجانب ..... آموزشگاه .........تصمیم گرفتم طرحی را اجرا کنم که در آن دانش آموزان افغانی به تفکیک وجداسازی بازیافتها درخانه و مدرسه ترغیب و تشویق شوند . طي اجراي طرح تفکيک زباله ، آموزشگران با اهداي سطل هاي تفکيک زباله و بروشورهايي در رابطه با فرهنگ بازيافت زباله از مبداء به دانش آموزان و دانش آموز ان در خصوص انجام طرح فوق توضيحات لازم را به آنها ارائه داده شد.در این اقدام پژوهی سعي من بر اين بود که از تمام امکانات و ظرفيتهاي موجود در راستاي اجراي هر چه بهتر طرح آسمان آبي، زمين پاک بهره گيرم که آموزش چهره به چهره از تاثيرگذارترين بخش هاي اجراي اين طرح بهشمار ميآمد .بنا بر این چون بازيافت پسماندها به کاهش توليد زباله ، حفظ منابع زيست محيطي ، کاهش مصرف انرژي ، کاهش گازهاي گلخانهاي و تغييرات آب و هوايي و کاهش هزينهها کمک ميکند ، اذعان داشت : با توجه به نزديک شدن به ايام محرم که مصرف ظروف يکبارمصرف در اين روزها بيشتر مي شود ، ضروري است کليه دانش آموز ان نسبت به جمع آوري به موقع اين ظروف اقدام و به چهره بصري کمک کنند .
کلید واژه :
دانش آموزان- افغانی - تفکیک -جداسازی بازیافت- خانه - مدرسه
مقدمه
هیچ ماده ای در طبیعت بی فایده و دور ریختنی نیست .بازیافت به معنای استفاده دوباره از کالاهای دور ریختنی است . بسیاری از چیزهایی را که هرروز به اسم زباله دور می ریزیم دور ریختنی نیستند . این مواد کاملا" با ارزشند که از محیط اطرافمان بدست آمده اند و می توان دوباره از آن ها استفاده کرد . مثل کاغذ ، شیشه ، فلز و پلاستیک که دوباره بازیافت می شوند . ساخت کاغذ از کاغذ کهنه ، می تواند بدون راحتی و بدون اینکه کیفیت خود را از دست بدهد جانشین کاغذ تازه ای که از درختان تهیه می شود گردد .متأسفانه در ایران فقط 10 درصد کاغذها بازیافت می شوند ، بنابراین قسمت زیادی از کاغذهای مصرفی ما با قطع درختان تأمین می شود و این را هم بدانیم که برای تهیه یک تن کاغذ 17 اصله درخت 50 ساله قطع می شود .
زباله به موادی گفته می شود که عمر مفید آن تمام شده مثل پلاستیک یا باقی مانده های مواد غذایی که امکان استفاده دوباره از آن وجود دارد.وجود رطوبت و گرما در زباله ها باعث جمع شدن موجوداتی مثل موش ، مگس و ... می شود که بیماری های مختلف را به انسان انتقال می دهند.
زباله ها به سه دسته ی خانگی ، صنعتی و بیمارستانی تقسیم می شوند.
الف ــ زباله خانگی که خود نیز به سه دسته تقسیم میشود :
ــ زباله تر : به پسماندهای مواد غذایی ، پوست انواع میوه و سبزیجات گفته می شود که می توان آنها را به کود تبدیل کرد.
...
چگونه توانستم دانش آموزان افغانی را به اجرای طرح مدیریت بازیافتها تشویق و ترغیب نمایم ؟_1546533869_20200_5739_1826.zip3.25 MB |