خانه راهنمای خرید پیگیری سفارش پشتیبانی درباره ما تماس با ما
محصولات مرتبط
بررسی اثربخشی پرورش خلاقیت دانش آموزان و کاهش  مشکلات یادگیری در درس ریاضی و جدول  ضرب
بررسی اثربخشی پرورش خلاقیت دانش آموزان و کاهش مشکلات یادگیری در درس ریاضی و جدول ضرب
قیمت : 12,000 تومان
بهبود آموزش درس ریاضی به دانش آموزان                        پایه .......دوره  ابتدایی از راه تلفیق آن با هنر
بهبود آموزش درس ریاضی به دانش آموزان پایه .......دوره ابتدایی از راه تلفیق آن با هنر
قیمت : 12,000 تومان
بررسی اثربخشی پرورش خلاقیت دانش آموزان و کاهش  مشکلات یادگیری در درس ریاضی و جدول  ضرب
بررسی اثربخشی پرورش خلاقیت دانش آموزان و کاهش مشکلات یادگیری در درس ریاضی و جدول ضرب
قیمت : 12,000 تومان
بررسی اثربخشی پرورش خلاقیت دانش آموزان و کاهش  مشکلات یادگیری در درس ریاضی و جدول  ضرب
بررسی اثربخشی پرورش خلاقیت دانش آموزان و کاهش مشکلات یادگیری در درس ریاضی و جدول ضرب
قیمت : 12,000 تومان

چگونه توانستم دانش آموزان آموزشگاهم را به شرکت در مسابقات علمی و فرهنگی علاقه مند سازم؟

چگونه توانستم دانش آموزان آموزشگاهم را به شرکت در مسابقات علمی و فرهنگی علاقه مند سازم؟

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : اقدام پژوهی
نوع فایل : .doc( قابل ويرايش و آماده ارائه )
تعداد صفحه 30 صفحه
قسمتی از متن .doc :


باسمه تعالي
جمهوری اسلامی ایران
اداره كل آموزش و پرورش استان ...
اداره آموزش و پرورش شهرستان .....
عنوان اقدام پژوهی :
چگونه توانستم دانش آموزان آموزشگاهم را به شرکت در مسابقات علمی و فرهنگی علاقه مند سازم؟
نام و نام خانوادگي مولف اول/مجری اصلي :
پست سازمانی :
رشته تحصیلی :
آخرین مدرک تحصیلی :
دوره تحصیلی :‌
سمت فعلی :
شماره پرسنلی :
چکیده
رهبر معظم انقلاب در روز معلم سال 1385 فرمودند: «قرآن حقيقتا در آموزش و پرورش مهجور است. انتظار اين بود كه پس از انقلاب كار كارستاني در اين زمينه صورت پذيرد. كارهايي هم شده است، اما قرآن بايد در آموزش و پرورش نهادينه شود. ما در اين زمينه نيازمند تحول اساسي هستيم.آنچه مسلم مي باشد اين است كه زندگي انسانها در كنار يكديگر بدون تعامل و سازگاري مشكل آفرين خواهد بود.لذا جريان تربيت در پي آن است كه انسانها را با هر آنچه كه مايه يك حيات خوب و مناسب توأم با ثبات مي باشد آشنا گرداند و انسان ها را در مسير رشد و ارتقا قرار دهد كه در ژرتو آن بتوانند به حيات موثر خويش ادامه دهند.در گذشته اين كار به عهده نهاد خانواده بود و ساير نهادها نقش چنداني در اين خصوص ايفا نمي كردند.بر اثر دگرگوني هاي اجتماعي، اقتصادي، فرهنگي و حتي سياسي كه در جوامع بشري ايجاد گرديد نقش و بافت خانواده تغير گرديد و از آن به بعد بخش عظيمي از اين وظيفه [ تربيت نسلها ] بر عهده نهاد آموزش و پرورش قرار گرفت.آموزش و پرورش نيز جهت انجام آن در قالب برنامه درسي و محتواي كتب درسي سعي در تحقق اهداف خويش برآمد.اما به زودي متوجه گرديد كه اين بعدبه تنهايي قادر به تحقق بخشيدن به هدفهاي عالي انساني كه مورد نظر تربيت مي باشد نخواهد بود بر اين اساس مي باشد كه فعاليت هاي تربيتي

اجتماعي و فوق برنامه در كنار جريان رسمي آموزش و پرورش جايگاه خويش را باز مي نمايد به همين خاطر بوده است كه در دانشگاه ها براي برخي رشته هاي مرتبط با فعاليتهاي امورتربيتي دروسي جهت آشنايي آنان مورد نظر گرفته شده است. بر اساس اهمیت موضوع دانش آموز و ارتباط با مسابقات علمی و فرهنگی، راهکارهای مربوط به حیطه وظایف وزارت آموزش و پرورش، مهمترین راهکارهای گسترش فرهنگ مسابقات علمی و فرهنگی در میان دانش آموزان بوده است .
بر همین اساس اینجانب ............ تصمیم گرفتم هرچه بیشتر دانش آموزان آموزشگاهم را به مقوله مسابقات علمی و فرهنگی راغب سازم.
مقدمه
کودکی و نوجوانی ، بهار عمر و هنگام شكوفايى آن و آغاز فراز و نشيب‌هاى روحى و جسمى و رسيدن به رشد است. در اين دوره كم‏كم شخصيت انسان شكل مى‏گيرد و پرسش‌هاى فكرى و فرهنگى بسيارى در ذهن دانش آموز پيدا مى‏شود. (بلر، 137(ص)، ص (ص)3) روزهاى دانش آموزى لبريز از زيبايى، نشاط، احساسات، لذت‌هاى متنوع، تفريح و آراستگى است. از سوى ديگر، خداجويى و خدايابى و دين‏باورى از ويژگي‌هاى اين دوران است. با درك اين ويژگي‌ها و انرژى متراكمى كه در آن‌ها وجود دارد و با تبيين صحيح باورها و ارزش‌هاى دينى و مذهبى، مى‏توان روح ناآرام دانش آموز را آرامش و اطمينان بخشيده و او را به نجات و كمال رساند.
فعاليت هاي فوق برنامه مجمومه تلاشها و كوشش هايي است كه از ناحيه كودكان و نوجوانان با هدايت و برنامه ريزي مربيان مي گيرد تا استعداد هاي فردي افراد كه به شكل بالقوه در نهاد آنان پنهان است آشكار گرديده و بر توانمندي آنان افزوده شود و از طرف ديگر با كسب مهرت هاي زندگي جهت شركت فعال و پويا در زندگي اجتماعي جامعه آماده گرداند تا بتوانند ضمن ادامه حيات براي خود و ديگران مفيد بوده و اثرات مثبتي در زندگي جمعي داشته باشند.
امروزه و در.قرن 21 توجه جدي به امر مهم آموزش و پرورش از اهداف كليدي و مهم دولتها محسوب.مي شود. مخصوصاً افزايش كمي دانش آموزان با توجه به كمبود امكانات و منابع كيفيت.بخشي به امور آموزشي و پرورشي را در اولويت اول برنامه ها قرار داده است. به طوري.كه علماي تعليم و تربيت معتقدند كه محيط يادگيري مناسب از مهمترين پايه هاي كيفيت.بخشي محسوب مي شود و محيط يادگيري مناسب در گروي (فضاي فيزيكي، رواني، اجتماعي

.مطلوب در مدرسه توأم با مناسبات انساني مي باشد، يعني هر گاه فضاي مدرسه (باز، خلاق.و انساني) باشد يادگيري مداوم، لذت بخشي و عميق خواهد بود. در كيفيت بخشي به امور.مدرسه در ابعاد آموزشي و پرورشي بايد به بازسازي الگوي روابط درون مدرسه اي و.آموزشهاي لازم براي توانمندسازي دانش آموزان توجه جدي نمود تا با كمك الگوي مناسب.كيفيت بخشي دانش آموزان (توانمند، مستقل، خود رهبر، پژوهشگر و متدين) تربيت كرد.
بیان مسئله
به‌نظر مي‌رسد به‌سبب استناد به برخي آيات و روايات و نيز ادبيات اخلاقي و عرفاني، جملة يادشده به‌عنوان يکي از اصول محوري نظام تعليم‌و‌تربيت رسمي کشور تلقي شده ‌است. همين گزاره به‌عنوان اصل سوم از اصول آموزش‌و‌پرورش جمهوري اسلامي ايران آمده: «در نظام آموزش‌و‌پرورش بايد تزکيه بر تعليم تقدم داشته و از هيچ‌يک از شئون تعليم‌وتربيت منفک نباشد» همچنين در اصل ششم آمده: «تعليم‌و‌تربيت علاوه بر آموزش علوم و انتقال معلوماتي که سطح دانش و اطلاعات دانش‌آموزان را افزايش مي‌دهد، به‌جهت رشد ساير ابعاد وجودي و کشف و هدايت استعدادهاي متنوع دانش‌آموزان، بايد برنامه‌هاي متنوع، جاذب و سازنده تهيه و به مرحله اجرا گذاشته شود» در اين بخش تزکيه يا همان پرورش به‌عنوان رشد ساير ابعاد وجودي دانش‌آموزان يعني ابعاد عاطفي، اجتماعي، سياسي، مدني، اخلاقي و ديني، تعبير و آن ‌را از آموزش (انتقال معلومات) متفاوت تلقي کرده‌اند و در‌نهايت بر اساس همين اصول، متولي خاصي براي اين فعاليت‌ها در مدرسه و در سطوح بالاتر مديريت پيش‌بيني‌شده است که همان مربي تربيتي و ساختار معاونت پرورشي است (حسني، 1385).
تقدم رتبه‌اي تزکيه بر تعليم در مادة چهار اصول، مباني و خط‌مشي کلي وزارت آموزش‌و‌پرورش (مصوب 25/11/1366)، نيز تأکيد شده است (صفوي، 1387، ص

96).
بر همين اساس، بنده تصمیم گرفتم دانش آموزان آموزشگاه ....... را به علاقه مند شدن به مسابقات علمی و فرهنگی و همچنین فعالیت های پرورشی و فوق برنامه ترغیب نمایم.
توصيف وضعيت موجود :
برنامه‌های رسمی و متداول در کلاس‌ها و مدارس بیشتر متوجه پرورش حافظه و به کار انداختن قوای ذهنی شاگردان است و به رشد جنبه‌های عاطفی و اجتماعی افراد توجه چندانی ندارد.
اغلب دروس رسمی از واقعیت‌های زندگی فاصله زیادی دارد، بنابر این شاگردان را برای روبرو شدن با مسائل زندگی آماده نمی‌کند. معمولاً شاگردان بر مبنای سن، طبقه‌بندی شده و در کلاس‌ها سازماندهی می‌شوند و در نتیجه فرصت همکاری با شاگردان کوچک‌تر یا بزرگ‌تر از آنها سلب می‌شود.
علایق، و نیازهای خاص شاگردان علیرغم وجود تفاوت‌های فردی مورد توجه جدی قرار نمی‌گیرد و فرصت لازم برای تمرین آموخته‌های نظری و درک رابطه میان این آموخته‌ها با هم زیستی فراهم نمی‌شود. چگونه می‌توان این نقایص و نارسایی‌ها را برطرف کرد؟ از چه راه و به چه وسیله می‌توان موجبات تربیت کامل افراد را فراهم آورد؟ اوقات فراغت دانش‌آموزان را که در پرتو زندگی در عصر جدید روز به روز زیادتر می‌شود، چگونه می‌توان غنی‌سازی کرد؟
اندیشه در این زمینه و تلاش برای پاسخ به سؤالات بالا ضرورت پیدایش برنامه‌هایی تحت عنوان فعالیت‌های مکمل و فوق‌برنامه (پرورشی) در کنار برنامه‌های رسمی مدارس را مشهود ساخت، این برنامه‌ها مجموعه‌ای از تجربه‌ها، فعالیت‌ها و فرصت‌هایی است که در کلاس یا خارج از کلاس و مدرسه برای مقاصدی خاص نظیر رفع نارسایی برنامه‌های رسمی موجود و غنی سازی آنها در راستای تعمیق یادگیری، توجه به استعدادها، نیازها و علائق متفاوت فراگیران، کمک به آنان در پرورش قابلیت‌های خاص، دگرگون کردن محیط آموزش و آماده کردن فراگیران برای ایفای تکالیف و مسئولیت‌های شهروندی و مشارکت در توسعه توأم با موفقیت‌هایی در زندگی، پیش‌بینی و اجرا می‌شوند. البته شکل‌گیری شخصیت مستقل و احساس وجود در دانش‌آموزان از جمله کارهای مهم فوق برنامه است فوق برنامه بهترین فرصت برای شناخت بچه‌هاست. انسان‌ها هیچگاه در شرایط رسمی، خود را آن‌گونه که هستند، نشان نمی‌دهند، ولی در حوزه‌ای که آزادی وجود دارد، بهتر می‌توان آنها را شناخت. میدان فعالیت‌های فوق برنامه این فرصت را به معلمان می‌دهد که بدانند دانش‌آموز ما واقعاً کیست، توانایی‌هایش چیست و چه خواسته‌هایی دارد.
تمامی مسئولیت‌های اجرایی فوق برنامه به عهده خود بچه‌هاست. مثلاً در یک اردو، دانش‌آموز تمامی مسئولیت‌های اداره خود را به عهده می‌گیرد که به اصطلاح آن را زندگی خودگردان می‌نامیم و این، یکی از هدف‌های بسیار اساسی فعالیت‌های فوق برنامه است.
اينجانب .............. آموزشگاه ...... دارای .... سال خدمت در آموزش و پرورش می باشم. و به این ترتیب توانستم در این زمینه با فعالیت در راستای آموزش و پرورش در سند تحول بنیادین قدم بردارم. در سال تحصیلی اخیر متوجه شدم دانش آموزان علاقه و انگیزه ای جهت شرکت در فعالیت های علمی و فرهنگی ندارند و بیشتر به مسائل درسی و آموزشی بسنده می کنند. در این رابطه تصمیم گرفتم تغییراتی در برنامه های پرورشی آموزشگاه ایجاد کنم تا در جهت بهبود و پيشرفت بهتر برنامه ي اين مدرسه در سال تحصيلي جديد ، گام هاي موثرتري برداشته شود.
اهمیت موضوع :
...

فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

چگونه توانستم دانش آموزان آموزشگاهم را به شرکت در مسابقات علمی و فرهنگی علاقه مند سازم؟_1546524055_20199_5739_1948.zip0.06 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 12,000 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت