لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : اقدام پژوهی
نوع فایل : .doc( قابل ويرايش و آماده ارائه )
تعداد صفحه 32 صفحه
قسمتی از متن .doc :
وزارت آموزش و پرورش
اداره كل آموزش و پرورش استان ....
اداره آموزش و پرورش شهرستان .....
عنوان اقدام پژوهی :
چگونه توانستم برنامه پیشگیری از جنگ نرم و آسیب های اجتماعی را با افزایش سطح تفکر معنوی در خوابگاه اجرا کنم
؟
نام و نام خانوادگي مولف اول/مجری اصلي :
پست سازمانی :
رشته تحصیلی :
آخرین مدرک تحصیلی :
دوره تحصیلی :
سمت فعلی :
شماره پرسنلی :
عنوان اقدام پژوهی :
چگونه توانستم برنامه پیشگیری از جنگ نرم و آسیب های اجتماعی را با افزایش سطح تفکر معنوی در خوابگاه اجرا کنم
؟
اين كه من روى مسائل مربوط به دانشآموز و آموزش و پرورش و مسائل تحصيل و تربيت، اين همه تكيه مىكنم و هرجا و با هر كسى كه احساس بكنم به نحوى با مسائل تعليم و تربيت ربط دارد ارتباط برقرار مىكنم و نظرم را مىگويم، دنبال كار را مىگيرم، به خاطر اين است که من از آينده مىترسم
.
تقدیم به :
همه ی معلمان که ایثار کارشان و صبر مرامشان است ، آنانی که افق دیدگانشان عزت ایران و اقیانوس دل هاشان آکنده از عشق به فرزندان معصوم این مرز و بوم است . بی آن که از ایشان نامی باشد ، نام و نشان این مرز و بوم ثمره ی مجاهدت های آنان است ،آخرتشان مملو از اجر و الطاف الهی باد .
تشكر و قدرداني:
اينك كه اين اقدام پژوهی به لطف ايزد منان به اتمام رسيده بر خود لازم مي دانيم كه از همه كساني كه طي اين پژوهش با راهنمايي و مساعدت خويش مارا ياري كرده اند تشكر نماييم. و جهت ارائه نظرات مفيد و ارزنده شان و وقتي كه در روند هدايت پژوهش داشته اند متشكريم.
چکیده :
مقام معظّم رهبری: « ما باید جنگ نرم را بشناسیم و آنرا بشناسانیم.»
دانش آموزان نخبه در ایران نقش به سزایی داند و از قبل نیز داشتند چرا که از این افراد به عنوان نخبه یا تیزهوش یاد می شود. و این نیز امری مسلّم است که یک فرد تیزهوش یا نخبه می تواند در افکار جامعه و اهداف آن تأثیر گذار مثبت یا منفی باشد. تأثیر گذار مثبت این است که وی بدون این که تحت تأثیر عوامل داخلی یا خارجی باشد، با افکار مثبت خود در جهت بهبود اوضاع مملکت از لحاظ های مختلف مثل سیاسی – اجتماعی – اقتصادی- فرهنگی و... گام بردارد و نتایج خوبی نیز بگیرد. ولی تأثیر گذار منفی آن است که وی تحت تأثیر عوامل یا احزاب داخلی و خارجی باشد و از افکار منفی و مخرب خویش در جهت سوء استفاده از فرصت به نفع خویش یا آن حزب و گروه قدم بردارد . افراد نخبه ی یک کشور، به دیگران اثبات کرده اند که هوش و توانایی فکری و استدلالی زیادی نسبت به افراد عادی دارند . پس می توان گفت اکثر اهداف و افکار مثبت آنها می تواند در جهت اهداف و افکار مثبت مملکت مفید باشد. و به آن کشور در جهت رسیدن به اهدافش کمک کند . مردم نیز با قبول این امر به آن ها اعتماد می کنند و از افکار و اهداف آن ها پیروی کامل و لازم را به عمل می آورند. از آن جایی که درجنگ نرم یک فرهنگ می خواهد به زور بر دیگری غالب شود. افکار آن را به سوی خود برای استفاده و منفعت خود سوق دهد. دانش آموزان نخبه خیلی بهتر می توانند با آن مقابله نمایند. اینجانب ... ...... آموزشگاه .... با توجه به اینکه با دانش آموزانی نسبتا درس خوان و نخبه سر و کار داشتم در اقدام پژوهی فوق الذکر تصمیم گرفتم برنامه پیشگیری از جنگ نرم و آسیب های اجتماعی را با افزایش سطح تفکر معنوی در خوابگاه اجرا کنم . تا دانش آموزان بتوانند خودشان در جلوگیری از نفوذ فرهنگ بیگانه فرد قابلی باشند.
مقدمه
نوجوانی دوران پر تلاطم زندگي است؛ زيرا نوجواني بهترين دوران زندگي انسان و بهار زندگاني آدمي است. اين دوره، سرشار از شور و شوق، توانايي جسمي و اوافي و فعاليّت و نوآوري است. دور نماي زندگي آينده انسان را ميتوان بر اساس عملكرد او در دوره نوجواني پيشبيني كرد. در روايتهاي امامان معصوم(ع) و در گفتار بزرگان انديشه، اين دوره از حيات انسان بسيار مورد توجّه و سفارش و تأكيد قرار گرفته است. اگر نوجوانان و جوانان كشوري در مسير سازندگي و آباداني آن جامعه گام بردارند، و استعدادهاي بالقوه خود را به فعاليّت برسانند و از تهاجم دشمنان در امان باشند، آن كشور به سمت پيشرفت و بالندگي خواهد رفت و افقهاي رشد و كمالي را در پيش خواهد گرفت.
دشمنان فرهنگ و تمدن اسلامي نوجوانان و جوان كشور را هدف گرفتهاند و براي انحراف آنان سرمايه گذاري كردهاند تا اگر بتوانند با منحرف كردن اين قشر تواناي جامعه، به آساني به ديگر اهداف برسند. اين حساسيت و دغدغه در مورد ايران اسلامي و چندين برابر است؛ زيرا 1. نزديك به بيست ميليون نفر از جمعيّت كشور، نوجوان و جوان هستند. 2. ايران كشوري است كه با سياستها و تجاوزگريهاي استكبار جهاني و جهانخواران مخالف است. براي بر حذر داشتن جوانان از شبيخون فرهنگي دشمن و براي تربيت جواناني برومند، توانا، نوآور، با فكر و انديشه و با غيرت، بايد آنان را هدايت كرد و بر اين منظور بايد با روحيه جوان و نيازهاي عاطفي و رواني او آشنا شد و زبان ارتباطي مناسب با او را جست و جو كرد.
اميد كه اين اقدام پژوهی بتواند دور نمايي از رمز و رازهاي دوران نوجواني و جواني را ترسيم كند و شمهاي از خلق و خوي آنان را بشناساند.
بيان مسئله
روحي و رواني جوانان نقش ويژهاي دارد، لذا ضروري است كه نظام تربيتي كشور، با در اختيار گذاشتن الگوهاي سازنده و متناسب با روحيه نوجوانان و جوانان، آنان را از گرايش به الگوهاي دروغين و ويرانگر بازدارند. نوجوانان و جوانان نيروهاي سازنده هر جامعهاي هستند؛ جامعهاي سالم و پويا است كه قشر نوجوان و جوان آن، از تربيت درست برخوردار باشد. دشمنان جامعه اسلامي، با فهم اين واقعيت، از سالها پيش براي انحراف نسل جوان و در نهايت فلج كردن بنيانهاي اصلي جامعه برنامهريزي كرده است. لذا بايد برنامهسازان فرهنگي كشور، با تمام توان اين معضل بزرگ كه آينده كشور را هدف تير زهرآگين خود قرار داده است، مقابله كنند. گرايش نوجوانان و جوانان به فرهنگ غرب، ميتواند عواقب و پيش آمدهايي مانند تأثيرگذاري بر بينشها، نگرشها، منشها، رفتارهاي سياسي، اقتصادي و ديني به همراه داشته باشد.
تعريف واژهها
مجموعه آداب و رسوم و آثار علمي و ادبي يك ملت.
"فرهنگ: عبارت است از نيكويي پرورش، بزرگي فضيلت، شكوهمندي و هنر" در لغت نامه دهخدا در شرح واژه فرهنگ آمده است:
...
چگونه توانستم برنامه پیشگیری از جنگ نرم و آسیب های اجتماعی را با افزایش سطح تفکر معنوی در خوابگاه اجرا کنم ؟_1546540164_20102_5739_1014.zip3.27 MB |