خانه راهنمای خرید پیگیری سفارش پشتیبانی درباره ما تماس با ما
محصولات مرتبط
بررسی اثربخشی پرورش خلاقیت دانش آموزان و کاهش  مشکلات یادگیری در درس ریاضی و جدول  ضرب
بررسی اثربخشی پرورش خلاقیت دانش آموزان و کاهش مشکلات یادگیری در درس ریاضی و جدول ضرب
قیمت : 12,000 تومان
بهبود آموزش درس ریاضی به دانش آموزان                        پایه .......دوره  ابتدایی از راه تلفیق آن با هنر
بهبود آموزش درس ریاضی به دانش آموزان پایه .......دوره ابتدایی از راه تلفیق آن با هنر
قیمت : 12,000 تومان
بررسی اثربخشی پرورش خلاقیت دانش آموزان و کاهش  مشکلات یادگیری در درس ریاضی و جدول  ضرب
بررسی اثربخشی پرورش خلاقیت دانش آموزان و کاهش مشکلات یادگیری در درس ریاضی و جدول ضرب
قیمت : 12,000 تومان
بررسی اثربخشی پرورش خلاقیت دانش آموزان و کاهش  مشکلات یادگیری در درس ریاضی و جدول  ضرب
بررسی اثربخشی پرورش خلاقیت دانش آموزان و کاهش مشکلات یادگیری در درس ریاضی و جدول ضرب
قیمت : 12,000 تومان

چگونه توانستم اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل را در راستای مصرف بهینه و صرفه جریی و عدم اسراف به دانش آموزان پایه سوم بیاموزم؟

چگونه توانستم  اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل را در راستای مصرف بهینه و صرفه جریی و عدم اسراف به دانش آموزان پایه سوم  بیاموزم؟

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : اقدام پژوهی
نوع فایل : .doc( قابل ويرايش و آماده ارائه )
تعداد صفحه 28 صفحه
قسمتی از متن .doc :


وزارت آموزش و پرورش
اداره كل آموزش و پرورش استان ....
اداره آموزش و پرورش شهرستان ......
عنوان اقدام پژوهی :
چگونه توانستم اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل را در راستای مصرف بهینه و صرفه جریی و عدم اسراف به دانش آموزان پایه سوم بیاموزم؟
نام و نام خانوادگي مولف اول/مجری اصلي :
پست سازمانی :
رشته تحصیلی :
آخرین مدرک تحصیلی :
دوره تحصیلی :‌
سمت فعلی :
شماره پرسنلی :
عنوان اقدام پژوهی :
چگونه توانستم اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل را در راستای مصرف بهینه و صرفه جریی و عدم اسراف به دانش آموزان پایه سوم بیاموزم؟

اين ‏كه من روى مسائل مربوط به دانش‏آموز و آموزش و پرورش و مسائل تحصيل و تربيت، اين همه تكيه مى‏كنم و هرجا و با هر كسى كه احساس بكنم به نحوى با مسائل تعليم و تربيت ربط دارد ارتباط برقرار مى‏كنم و نظرم را مى‏گويم، دنبال كار را مى‏گيرم، به خاطر اين است که من از آينده مى‏ترسم
.
چکیده
اسراف نکردن یک موضوع بسیار جامع می باشد که تمام ابعاد جامعه را شامل می شود. از نظر جامعه شناسی کار اصلی آموزش و پرورش در بحث اسراف نکردن،فرهنگ سازی و آموزش درست مصرف کردن به معلمان ، دانش آموزان و اولیای آن ها است.
اگر ما راههای درست مصرف کردن رابدانیم و بدان ها عمل کنیم مطمئنأ هیچ گاه با کمبود مواجه نمی شویم،اگر مردم کشورمان هم کاری کنند وهمه با هم در این جهت گام بردارند حتمأ موفق می شوند .همیشه به یاد داشته باشیم که اسراف نکنیم زیراخداوند نیز در قرآن مجید فرموده است:«ان الله لا یحب المسرفین» بنابراین ما نباید درمصرف نعمت های الهی زیاده روی کنیم بلکه باید برای آن الگو داشته باشیم. در این جهان خداوند نعمت هایش را درسرتا سر گیتی گسترانیده از خاک وآب و باد وباران و برف و...گرفته تا جنگل های وسیع ودرختان سرسبز و میوه های رنگارنگ که همه در تمام جهان و در هر کشوری وجود دارند. خداوند با تمام عظمت خود همه ی این نعمت ها را بدون هیچ چشم داشتی در اختیار ما قرار داده اما آیا واقعأ ما آن طور که شایسته است از این نعمت ها استفاده می کنیم؟و قدر آنان را می دانیم؟ قدر آب را که مایه ی حیات است چیزی که اگر نباشد دیگر من وشمایی وجود نداریم،قدر هوای پاکی که هر روز صبح با کشیدن یک نفس عمیق چنان روح تازه ای در وجودمان دمیده می شود و قابل توصیف نیست را می دانیم؟ چون مبنای کار در آموزش و پرورش بر اساس فرهنگ سازی و آموزش می باشد .و با این روش می توان نگرش افراد را تغییر داد لذا وقتی نگرش افراد نسبت به مصرف کردن تغییر یافت و اصلاح شد منجر به تغییر رفتار آن ها می شود. بنا بر این اینجانب در این اقدام پژوهی تصمیم دارم به بررسی روش ها و راهکار هایی در جهت فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی در پایه سوم ابتدایی بپردازم. امید است پژوهش فوق مورد قبول اصحاب علم و دانش قرار بگیرد.
کلیدواژه :
فرهنگ سازی-اسراف

صرفه جویی-اصلاح الگوی مصرف-دانش آموزان-اقتصاد مقاومتی
مقدمه
پديده مصرف گرايي و اسراف در نقطه مقابل مصرف بهينه قرار گرفته است. «مصرف گرايي» يا به عبارت ساده تري اسراف كه يكي از بزرگترين آفت ها و آسيب هاي فردي و اجتماعي و از گناهاني است كه مورد نهي شديد خداوند متعال واقع شده است و در مقابل اعتدال و ميانه روي در مصرف قرار گرفته است؛ به طور كلي هرگونه زياده روي در كميت و اتلاف را شامل مي شود.
در حقيقت مصرف گرايي عامل تخريب رشد، توسعه و از بين رفتن منابع ملي است. مصرف گرايي از يك نگاه در معناي مصرف نامتعارف است كه نياز فيزيكي فرد را برطرف نمي سازد، بلكه نياز كاذب فرد يا افراد را كه گاه به تقليد از ديگران، تبليغات، شرايط مادي يا تغييرات ساختار جامعه ايجاد شده برطرف مي سازد. مصرف گرايي در نگاه عالمان دين نيز در همان معناي لغوي اسراف استعمال شده است و هرگونه بيهوده گرايي، زياده روي و اتلاف و مانند آنها را اسراف مي دانند.
امام علي(ع) در اين باره مي فرمايند:
«الاوان اعطاء المال في غير حقه تبذير و اسراف»
«آگاه باشيد خرج كردن به ناحق، حيف و ميل و اسراف است»
ما به عنوان انسان و اشرف مخلوقات وظیفه داریم تا هر آنچه خداوند مهربان در اختیارمان قرار داده به بهترین نحو استفاده کنیم.نعمت‌ها و منابع خدادادی باید در جهت کمال انسان مصرف شوند. این مهم در صورتی محقق می‌شود که انسان با دید درست و مثبت به منابع الهی به نگردد و خود را تسلیم خداوند خود بداند. یکی از راه‌های شکرگزاری از نعمت‌های خداوند استفاده درست و بجا از این نعمت‌ها می‌باشد.
بيان مسئله‏
مسئله اصلاح الگوی مصرف از جایگاه ویژه‌ای در زندگی افراد برخوردار است. این اصلاح الگوی مصرف است که موجب پیشرفت فردی و جمعی می‌گردد. در زمینه اهمیت اصلاح الگوی مصرف می‌توان به بیانات ارزنده مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) اشاره کرد و بیانات ایشان را سرلوحه اقدامات خود در زمینه اصلاح الگوی مصرف قرار داد.
با توجه به این مهم هرچه در سنین پایین آموزش‌های درونی به کودکان داده شود به یک فرهنگ در آنان تبدیل شود و تاپایان عمر همراه افراد باقی خواهد ماند. پس، کلاس به عنوان مهم‌ترین پایگاه عملیاتی برای بهینه‌سازی اصلاح الگوی مصرف می‌باشد. از آنجا که علاوه بر دانش‌آموزان، قشر زیادی از افراد جامعه از جمله اولیا دانش‌آموزان و مربیان نیز با کلاس در ارتباط هستند فرهنگ‌سازی در این محیط بیش از هر محیط دیگری نتایج مطلوب به دنبال خواهد داشت. اگر الگوی مصرف را به دانش آموزان درست آموزش دهیم و در آنان درونی سازی صورت بگیرد می‌توان حال و آینده کشور را تضمین نمود.
با توجه به مطالب گفته شده تعریف زیر را از اصلاح الگوی مصرف در نظر می‌گیریم.
اصلاح الگوی مصرف یعنی درست مصرف کردن، بجا مصرف کردن و کارآمد و ثمربخش مصرف کردن. اصلاح الگوی مصرف در تک‌تک مراحل زندگی و رشد فرد نقش مهمی دارد و هم چنین در ارتباط فرد با دیگران نیز تأثیر بسیار زیادی دارد به همین دلیل این مسئله برای پژوهشگر ضروری تلقی شد این مهم را برای مساله اقدام پژهی خود برگزید. پژوهشگر با توجه به اسراف‌ها و هدر رفت منابع و انرژی که از طرف دانش آموزان در کلاس اتفاق می افتاد بر این مهم شد تا موضوع احترام به معلم را برای اقدام پژوهی خود برگزیند.
اهمیت پژوهش
پديده مصرف گرايي و اسراف در نقطه مقابل مصرف بهينه قرار گرفته است. «مصرف گرايي» يا به عبارت ساده تري اسراف كه يكي از بزرگترين آفت ها و آسيب هاي فردي و اجتماعي و از گناهاني است كه مورد نهي شديد خداوند متعال واقع شده است و در مقابل اعتدال و ميانه روي در مصرف قرار گرفته است؛ به طور كلي هرگونه زياده روي در كميت و اتلاف را شامل مي شود.
...

فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

چگونه توانستم اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل را در راستای مصرف بهینه و صرفه جریی و عدم اسراف به دانش آموزان پایه سوم بیاموزم؟_1546540182_20099_5739_1110.zip2.90 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 12,000 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت