لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : اقدام پژوهی
نوع فایل : .doc( قابل ويرايش و آماده ارائه )
تعداد صفحه 35 صفحه
قسمتی از متن .doc :
باسمه تعالي
جمهوری اسلامی ایران
اداره كل آموزش و پرورش استان
اداره آموزش و پرورش
عنوان اقدام پژوهی :
چگونه به کمک تجربیات برتر تدریس بر فعالیت و یادگیری دانش آموزان در درس زیست شناسی تاثیر مثبت بگذارم؟
نام و نام خانوادگي مولف اول/مجری اصلي :
پست سازمانی :
رشته تحصیلی :
..
آخرین مدرک تحصیلی :
دوره تحصیلی :
سمت فعلی :
شماره پرسنلی :
عنوان اقدام پژوهی :
چگونه به کمک تجربیات برتر تدریس بر فعالیت و یادگیری دانش آموزان در درس زیست شناسی تاثیر مثبت بگذارم؟
اين كه من روى مسائل مربوط به دانشآموز و آموزش و پرورش و مسائل تحصيل و تربيت، اين همه تكيه مىكنم و هرجا و با هر كسى كه احساس بكنم به نحوى با مسائل تعليم و تربيت ربط دارد ارتباط برقرار مىكنم و نظرم را مىگويم، دنبال كار را مىگيرم، به خاطر اين است که من از آينده مىترسم
.
تقدیم به :
همه ی معلمان که ایثار کارشان و صبر مرامشان است ، آنانی که افق دیدگانشان عزت ایران و اقیانوس دل هاشان آکنده از عشق به فرزندان معصوم این مرز و بوم است . بی آن که از ایشان نامی باشد ، نام و نشان این مرز و بوم ثمره ی مجاهدت های آنان است ،آخرتشان مملو از اجر و الطاف الهی باد .
تشكر و قدرداني:
اينك كه اين اقدام پژوهی به لطف ايزد منان به اتمام رسيده بر خود لازم مي دانيم كه از همه كساني كه طي اين پژوهش با راهنمايي و مساعدت خويش مارا ياري كرده اند تشكر نماييم. و جهت ارائه نظرات مفيد و ارزنده شان و وقتي كه در روند هدايت پژوهش داشته اند متشكريم.
چکیده
تدریس به معنای ساده، یعني سخنراني یک دبیر براي تعداد زیادي دانش آموز. این باور ریشه در قرون وسطی دارد. در زما نهای گذشته وقتي کتابی کمیاب ميشد، این احساس در دبیر به وجود مي آمد که بهتر است دانش خود را در قالب سخنراني و خطابه منتشر کند؛ اما به تدریج با پیشرفت فناوری و تغییر یادگیرنده، نیاز به تغییر در رو شهای آموزشی احساس شد. امروزه آموزش زیست شناسی با چالشهای بسیاری روبه روست. از جملة این چالشها استمرار روشهای تدریس منسوخ شده، تفکیک آموخته های علمی از دنیای واقعی، کمبود ساعات درسی هفتگی، کاهش فعالیتهای آزمایشگاهی، عدم برنامه ریزی و طبقه بندی درستِ برخی از مطالب درسی، آزمو ن محوری، تمرکز برآموزش کنکوریِ مفاهیم و بالاخره کمبود توجه به خلاقیت یادگیرندگان است.
در مقابل اینها، روشهای مبتنی براستعدادیابی و توجه به فعالیتهای خلاقانه، فعال کردن دانش آموزان در فرایند تدریس با استفاده از رو شهای نوین تدریس، برگزاری اردوهای علمی و بازدید از دستآوردهای علمی جدید، کوشش برای رفع ایرادهای مطالب درسی،توجه به فعالیتهای آزمایشگاهی با اختصاص امتیاز یا نمره به آن، توجه به یادگیری مفاهیم پایه بهجای تمرکز بر نکات کنکوری ومانند اینها از راهکارهای موجود برای بهبود آموزش زیست شناسی و پیشرفت یادگیرندگان است.با توجه به مطالب ذکر شده اینجانب ...... برای علاقمند نمودن دانش آموزان سال اول دبیرستان ..... شهرستان .............. به درس زیست شناسی سعی نموده ام که از روش های جدید و جذاب استفاده نموده تا بتوانم دانش آموزانم را هرچه بیشتر به این درس و مسائل زیست محیطی علاقه مند نمایم.
کلیدواژ ه ها: آموزش زیست شناسی، رو شهای نوین تدریس، فعالیتهای آزمایشگاهی، فعالیتهای خلاقانه
مقدمه
علم زیست شناسی در عصر حاضر از اهمیت برتری نسبت به سایر پدیدهها برخوردار است. چون این علم چه در رابطه با مسائل و تحولات ژنتیکی و چه در مورد مطالعات زیست محیطی مستقیما با پیکر موجودات زنده حیات را بر روی کره زمین تشکیل دادهاند، سروکار دارد
.
با دو برابر شدن حجم اطلاعات در زمینه ژنتیک هر دو سال یکبار ، و با فعالیت بینش از حد علم مکانیک ژن در مهندسی ژنتیک مرحله اصلی بر پا کردن تجهیزات را پشت سر گذاشته و اکنون آماده ورود به مرحله بهره برداری است. شرکتهای بزرگ هم اکنون با جدیت در پی یافتن کاربردهای تجاری زیست شناسی جدید هستند. آنها رویای قرار دادن آنزیمها را در اتومبیل جهت تنظیم دود اگزوز ، در سر میپرورانند. آنان از چیزی سخن میگویند که نشریه نیویورک تایمز آن را "میکروبهای فلز خوار" نامید، که میتوان از آنها در استخراج فلزات گران قیمت از اعماق اقیانوس استفاده کرد
.
...
چگونه به کمک تجربیات برتر تدریس بر فعالیت و یادگیری دانش آموزان در درس زیست شناسی تاثیر مثبت بگذارم؟_1546540266_20096_5739_1570.zip3.34 MB |