خانه راهنمای خرید پیگیری سفارش پشتیبانی درباره ما تماس با ما
محصولات مرتبط
بررسی اثربخشی پرورش خلاقیت دانش آموزان و کاهش  مشکلات یادگیری در درس ریاضی و جدول  ضرب
بررسی اثربخشی پرورش خلاقیت دانش آموزان و کاهش مشکلات یادگیری در درس ریاضی و جدول ضرب
قیمت : 12,000 تومان
بهبود آموزش درس ریاضی به دانش آموزان                        پایه .......دوره  ابتدایی از راه تلفیق آن با هنر
بهبود آموزش درس ریاضی به دانش آموزان پایه .......دوره ابتدایی از راه تلفیق آن با هنر
قیمت : 12,000 تومان
بررسی اثربخشی پرورش خلاقیت دانش آموزان و کاهش  مشکلات یادگیری در درس ریاضی و جدول  ضرب
بررسی اثربخشی پرورش خلاقیت دانش آموزان و کاهش مشکلات یادگیری در درس ریاضی و جدول ضرب
قیمت : 12,000 تومان
بررسی اثربخشی پرورش خلاقیت دانش آموزان و کاهش  مشکلات یادگیری در درس ریاضی و جدول  ضرب
بررسی اثربخشی پرورش خلاقیت دانش آموزان و کاهش مشکلات یادگیری در درس ریاضی و جدول ضرب
قیمت : 12,000 تومان

برطرف نمودن مشکل ناسازگاری دانش آموزان

برطرف نمودن مشکل ناسازگاری دانش آموزان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : اقدام پژوهی
نوع فایل : .docx( قابل ويرايش و آماده ارائه )
تعداد صفحه 13 صفحه
قسمتی از متن .docx :


باسمه تعالي
جمهوری اسلامی ایران
اداره كل آموزش و پرورش استان ....
اداره آموزش و پرورش شهرستان.....
عنوان :

برطرف نمودن مشکل ناسازگاری دانش آموزان
نام و نام خانوادگي مولف اول/مجری اصلي :
پست سازمانی :
آخرین مدرک تحصیلی :
دوره تحصیلی :‌
سمت فعلی :
شماره پرسنلی :
بسم الله الرحمن الرحیم
تقدیم به :
همه ی معلمان که ایثار کارشان و صبر مرامشان است ، آنانی که افق دیدگانشان عزت ایران و اقیانوس دل هاشان آکنده از عشق به فرزندان معصوم این مرز و بوم است . بی آن که از ایشان نامی باشد ، نام و نشان این مرز و بوم ثمره ی مجاهدت های آنان است ،آخرتشان مملو از اجر و الطاف الهی باد .



تشكر و قدرداني:
اينك كه اين مورد تحقیقاتی به لطف ايزد منان به اتمام رسيده بر خود لازم مي دانيم كه از همه كساني كه طي اين پژوهش با راهنمايي و مساعدت خويش مارا ياري كرده اند تشكر نماييم. و جهت ارائه نظرات مفيد و ارزنده شان و وقتي كه در روند هدايت آن داشته اند متشكريم.



پیشگفتار
منابع انسانی نقش اساسی را در فرآیند تربیت دانش آموزان ایفا می کنند. تدابیر، روش ها و تعاملاتی که از سوی عوامل فهیم و معزز پرورشی و آموزشی در جریان تلاش مستمر در محیط های تعلیم و تربیت به ویژه در کلاس درس در فرآیند یاددهی و یادگیری جهت ایجاد تغییر و یا اصلاح رفتار متربیان به کار گرفته می شود در بالندگی و تربیت نسل نو حائز اهمیت است. سخن پیرامون تجارب برتر تربیتی در قالب روایت پژوهی اقدامی هوشمندانه برای دستیابی به این سرمایه های گران سنگ و استفاده از توانایی ها و تجارب نیروی انسانی است.
همچنین در اجرای راهکار 1 - 23 سند تحول بنیادین مبنی بر استفاده بهینه از ظرفیت های موجود برای گسترش تفکر و پژوهش در بین مدیران، مربیان و تامین پژوهشگر مورد نیاز در تعلیم و تربیت رسمی و عمومی و حمایت از پژوهشگران فعال و مجرب و به منظور دستیابی به اندوخته های تجربی مستند مدیران، معاونان، مربیان و مشاوران و معلمان و ارتقای کیفیت خدمات تربیتی به دانش آموزان، جشنواره هایی پیرامون بیان تجارب تربیتی در قالب روایت پژوهی برگزار می گردد.
چشم انداز
ماموریت اصلی آموزش و پرورش فراهم کردن زمینه ها و شرایط و امکانات جهت رشد وشکوفایی همه جانبه شخصیت دانش آموزان و رساندن آنان به حیات طیبه می باشد. اما نباید از این غافل شد که تعلیم و تربیت امری تدریجی، تعاملی و یکپارچه است. امروزه ویژگی مهم سازمان ها تغییر و تحول سریع است و همین امر آموزش همسان را به دلیل کمبود » مدیریت تجربه « فرصت و هزینه کافی برای برنامه ریزان سخت نموده است. البته سیستم می تواند روشی برای برون رفت از این مشکل باشد. وجود الگوها، خلاقیت ها و تجربه های مفید دست اندرکاران تعلیم و تربیت و شناسایی وکاربست آن در رشد و تربیت دانش آموزان نقش عمیق، بی بدیل و تسهیل کننده ای خواهد داشت. بدیهی است بکارگیری تجربیات دیگران از هزینه های مضاعف جلوگیری خواهد نمود.اما متاسفانه در قلمرو پژوهش های علوم اجتماعی و انسانی در خصوص مستندسازی تجربیات اقدامات موثری بعمل نیامده است و در این زمینه کمتر می توان رد پای ابتکارات،تجاربیات و خلاقیت های برخاسته از دل مدارس را یافت که به مرحله اجرا و فعلیت رسیده باشد.
عنوان:
رفع مشکل ناسازگاری دانش آموز
مقدمه
نقش خانواده در تربیت و ایجاد ساختار شخصیت و اجتماعی شدن کودک بر کسی پوشیده نیست. رفتار اجتماعی مناسب و درست به طور طبیعی حاصل نمی شود، بلکه مثل هر مهارت دیگری باید آموخته شود و مرتباً تکرار و تمرین گردد و به وسیله افراد با تجربه تصحیح گردد. موفقیت در این زمینه بیشتر از همه به کوشش و خواست خود انسان بستگی دارد. عوامل مؤثر در آن پدر، مادر، خانواده، دوستان و غیره می باشند. در اجتماعی شدن کودک اولین و مهم ترین عامل خانواده می باشد. صاحب نظران معتقدند که از بین اعضای خانواده در تربیت و تکوین شخصیت کودک، مادر از نقش حساس تری برخوردار است. علت این امر شاید این باشد که از همان ابتدای تولد، کودک بیشترین کنش و واکنش های عاطفی خود را با مادر برقرار می کند. رابطۀ اولیه مادر و کودک بوجود آورنده هسته اصلی امنیت یا عدم امنیت در کودک است. اگر این روابط نادرست باشد، احساس ناامنی و عدم اعتماد بر زندگی کودک سایه می افکند. بی توجهی های طولانی، بدرفتاری و محرومیت از محبت از ابتدای زندگی منجر به ناسازگاری های موقت و گاه طولانی در کودک می شود. نحوه سازگاری در سنین مختلف تحت تأثیر عوامل زیادی قرار می گیرد که هر کدام از این عوامل بسته به شرایط خاص کودک می تواند. تأثیرات مختلفی در سازگاری کودکان درخانواده و مدرسه داشته باشد نوابی نژاد، 1372 ناسازگاری دانش آموزان، یکی از مسائلی است که معمولاً معلمان با آن مواجه « هستند. یکی از عوامل بازدارنده در امر تحصیل، اختلالات رفتاری می باشد. معلّمان در برابر اختلالات رفتاری، به شکل های متفاوتی از خود عکس العمل نشان می دهند. برخی از معلّمان آنان را به شدّت سرکوب می کنند. بعضی از معلمان در مقابل آنان کوتاه می آیند؛ بعضی دیگر آنان را به حال خود رها می کنند. امّا واقعیت این است که در این شعاری » حالت مشکل ادامه خواهد یافت و مشکلات دیگری نیز به دنبال خواهد آورد . نژاد، 1362 ، ص، 61 اختلالات رفتاری همواره از علل و عوامل مخل زندگی عادی بشر محسوب می شود و « موجبات رنج و زحمت والدین و اطرافیان را فراهم می سازد و فردی که اختلال رفتاری ناسازگاری دارد، هم خود را عذاب می دهد و هم دیگران را به زحمت می اندازد و گاهی این رفتار به حدی شدید است که موجب رنج و عذاب افراد عادی کوچه و خیابان نیز می گردد و گاه افراد را از راه تحصیل و ادامه آن نیز باز می دارد و به کار هایی مانند اکبری، 1381 ، ص، 23 . لذا بر ما » اعتیاد، انحرافات دیگر اخلاقی مبتلا می گرداند متولیان امر تکلیف است که با استفاده از شیوه های صحیح نسل جوان و سرمایه های کشور را هدایت کنیم.
یکی از مشکلات عمده مدارس ما کمک نکردن به دانش آموزان مشکل دار است. متاسفانه مدارس به جای آن که آماده کمک به کسانی که عقب افتادگی یا مشکل ناسازگاری دارند، بیشتر آن ها را از خود دور می سازند. اغلب مدارس به دنبال دانش آموزان قوی و با نمره بالا هستند و بیشتر مواقع به تشویق و تکریم آن ها می پردازند. در مقابل دانش آموان به ظاهر ضعیف مورد بی مهری قرار می گیرند و به طور ناخواسته رها و سرکوب می شوند.
بیان مسأله
در روزهای اول بازگشایی مدرسه در کلاس متوجه دانش آموزی شدم که بسیار بی قرار و ناسازگار بود و دانش آموزان دیگر همواره از او شکایت می نمودند. بنابراین توجهم را در هنگام تدریس، پرسش و انجام تکالیف در کلاس به او معطوف داشتم. با دقت زیاد در رفتار او به دانش آموزان دیگر حق دادم که از وی شاکی باشند. البته بدون این که دانش آموزان دیگر متوجه این مسأله شوند و بخواهند به این موضوع دامن بزنند، شروع
به تفحص و تحقیق درباره این دانش آموز نمودم. از چند روش به صورت ترکیبی برای جمع آوری اطلاعات استفاده نمودم و روش های مشاهده و مصاحبه را انتخاب کردم. او را زیر نظر گرفته و از طریق مشاهده رفتارهایش اطلاعات لازم را جمع آوری نمودم و با مصاحبه با همکاران، مدیر، معاون و پدر در مورد سابقه رفتاری او اطلاعات لازم به دست آمد. او نظم کلاس را بر هم می زد و در چنین محیطی، آموزش امکان پذیر نبود. ابتدا احساس کردم شاید ضعف از خودم باشد که ایشان این چنین می کند. ولی بعد تصمیم گرفتم با خود دانش آموز صحبت کنم و متوجه شدم او اضطراب دارد و بی قرار است و علت این است که فرزند دوم این خانواده که پسر می باشد در هنگام تولد از ناحیه پا مشکل دارد و این نوزاد را هر ماه برای درمان به تهران می برند و دانش آموز مورد نظر هم همراه آنان می باشد و از نزدیک با این مسأله روبرو است. این امر باعث رنجش این دانش آموز می شود. به خاطر این مشکل والدین بیشتر توجه خود را به فرزند دوم اختصاص می دهند و لذا او احساس خلاء و کم توجهی از سوی والدین خود می نماید. دانش آموز با ناسازگاری در کلاس می خواست این خلاء عاطفی را جبران کند. تا مورد توجه دیگران و معلم مربوطه قرار گیرد. با خانواده او ارتباط برقرار نموده و مسأله را با مادرش درمیان گذاشتم پس از یک جلسه گفتگو متوجه شدم که مادر وی به دلیل مشکلی که برای برادر کوچک تر پیش آمده، بسیار زود رنج و عصبی می باشد و با این دانش آموز رفتار نامعقول و تندی دارد. انتظار زیادی نیز از وی داشته و می خواهد که دخترش بسیار مورد تایید همگان باشد. به همین دلیل به او خیلی فشار روحی وارد می کند. در جلسه بعد با خاله دانش آموز که ارتباط خیلی نزدیکی با این خانواده داشت، رابطه برقرار نمودم و ایشان اصرار داشتند که مشکل دانش آموز را به مادرش نگویید؛ چون نمی تواند مشکل فرزندش را تحمل کند؛ با او تند برخورد می نماید. البته خاله دانش آموز فرهنگی بوده و می توانست مسئله را به درستی درک کند. در جلسه سوم با پدر دانش آموز به صحبت نشستم. او نیز این گونه اظهار داشت که با توجه به روحیه مادر، مسئله را فقط با خود ایشان و خاله دانش آموز مطرح نمایم تا باعث حساسیت مادر
نسبت به دخترش نشود. وقتی مشاهدات من کامل می شد، نتایج زیر خود را نشان می داد: او گاهی با دانش آموزان دعوا می کند و در خانه و مدرسه بد اخلاق و بی حوصله است. روابط والدین با او غلط بوده است. من در این تجربه سعی کردم از منابع و کتاب های مختلفی استفاده نمایم تا بتوانم در ابتدا علت رفتارش را بدانم و بعد بتوانم راه کارهایی را برای کاهش رفتارش ارائه دهم. از این روی ابتدا به دنبال چرایی و چگونگی علت رفتار ناسازگاری پرداختم.
...

فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

برطرف نمودن مشکل ناسازگاری دانش آموزان_1546519231_20035_5739_1587.zip0.04 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 12,000 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت