خانه راهنمای خرید پیگیری سفارش پشتیبانی درباره ما تماس با ما
محصولات مرتبط
بررسی اثربخشی پرورش خلاقیت دانش آموزان و کاهش  مشکلات یادگیری در درس ریاضی و جدول  ضرب
بررسی اثربخشی پرورش خلاقیت دانش آموزان و کاهش مشکلات یادگیری در درس ریاضی و جدول ضرب
قیمت : 12,000 تومان
بهبود آموزش درس ریاضی به دانش آموزان                        پایه .......دوره  ابتدایی از راه تلفیق آن با هنر
بهبود آموزش درس ریاضی به دانش آموزان پایه .......دوره ابتدایی از راه تلفیق آن با هنر
قیمت : 12,000 تومان
بررسی اثربخشی پرورش خلاقیت دانش آموزان و کاهش  مشکلات یادگیری در درس ریاضی و جدول  ضرب
بررسی اثربخشی پرورش خلاقیت دانش آموزان و کاهش مشکلات یادگیری در درس ریاضی و جدول ضرب
قیمت : 12,000 تومان
بررسی اثربخشی پرورش خلاقیت دانش آموزان و کاهش  مشکلات یادگیری در درس ریاضی و جدول  ضرب
بررسی اثربخشی پرورش خلاقیت دانش آموزان و کاهش مشکلات یادگیری در درس ریاضی و جدول ضرب
قیمت : 12,000 تومان

آموزش مسایل بهداشتی و بیان مضرات انتقال آلودگی از طریق لوازم التحریر

آموزش مسایل بهداشتی و بیان مضرات انتقال آلودگی از طریق لوازم التحریر

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : اقدام پژوهی
نوع فایل : .docx( قابل ويرايش و آماده ارائه )
تعداد صفحه 10 صفحه
قسمتی از متن .docx :


باسمه تعالي
جمهوری اسلامی ایران
اداره كل آموزش و پرورش استان ....
اداره آموزش و پرورش شهرستان.....
عنوان :

آموزش مسایل بهداشتی و بیان مضرات انتقال آلودگی از طریق لوازم التحریر
نام و نام خانوادگي مولف اول/مجری اصلي :
پست سازمانی :
آخرین مدرک تحصیلی :
دوره تحصیلی :‌
سمت فعلی :
شماره پرسنلی :
بسم الله الرحمن الرحیم
تقدیم به :
همه ی معلمان که ایثار کارشان و صبر مرامشان است ، آنانی که افق دیدگانشان عزت ایران و اقیانوس دل هاشان آکنده از عشق به فرزندان معصوم این مرز و بوم است . بی آن که از ایشان نامی باشد ، نام و نشان این مرز و بوم ثمره ی مجاهدت های آنان است ،آخرتشان مملو از اجر و الطاف الهی باد .



تشكر و قدرداني:
اينك كه اين مورد تحقیقاتی به لطف ايزد منان به اتمام رسيده بر خود لازم مي دانيم كه از همه كساني كه طي اين پژوهش با راهنمايي و مساعدت خويش مارا ياري كرده اند تشكر نماييم. و جهت ارائه نظرات مفيد و ارزنده شان و وقتي كه در روند هدايت آن داشته اند متشكريم.



پیشگفتار
منابع انسانی نقش اساسی را در فرآیند تربیت دانش آموزان ایفا می کنند. تدابیر، روش ها و تعاملاتی که از سوی عوامل فهیم و معزز پرورشی و آموزشی در جریان تلاش مستمر در محیط های تعلیم و تربیت به ویژه در کلاس درس در فرآیند یاددهی و یادگیری جهت ایجاد تغییر و یا اصلاح رفتار متربیان به کار گرفته می شود در بالندگی و تربیت نسل نو حائز اهمیت است. سخن پیرامون تجارب برتر تربیتی در قالب روایت پژوهی اقدامی هوشمندانه برای دستیابی به این سرمایه های گران سنگ و استفاده از توانایی ها و تجارب نیروی انسانی است.
همچنین در اجرای راهکار 1 - 23 سند تحول بنیادین مبنی بر استفاده بهینه از ظرفیت های موجود برای گسترش تفکر و پژوهش در بین مدیران، مربیان و تامین پژوهشگر مورد نیاز در تعلیم و تربیت رسمی و عمومی و حمایت از پژوهشگران فعال و مجرب و به منظور دستیابی به اندوخته های تجربی مستند مدیران، معاونان، مربیان و مشاوران و معلمان و ارتقای کیفیت خدمات تربیتی به دانش آموزان، جشنواره هایی پیرامون بیان تجارب تربیتی در قالب روایت پژوهی برگزار می گردد.
چشم انداز
ماموریت اصلی آموزش و پرورش فراهم کردن زمینه ها و شرایط و امکانات جهت رشد وشکوفایی همه جانبه شخصیت دانش آموزان و رساندن آنان به حیات طیبه می باشد. اما نباید از این غافل شد که تعلیم و تربیت امری تدریجی، تعاملی و یکپارچه است. امروزه ویژگی مهم سازمان ها تغییر و تحول سریع است و همین امر آموزش همسان را به دلیل کمبود » مدیریت تجربه « فرصت و هزینه کافی برای برنامه ریزان سخت نموده است. البته سیستم می تواند روشی برای برون رفت از این مشکل باشد. وجود الگوها، خلاقیت ها و تجربه های مفید دست اندرکاران تعلیم و تربیت و شناسایی وکاربست آن در رشد و تربیت دانش آموزان نقش عمیق، بی بدیل و تسهیل کننده ای خواهد داشت. بدیهی است بکارگیری تجربیات دیگران از هزینه های مضاعف جلوگیری خواهد نمود.اما متاسفانه در قلمرو پژوهش های علوم اجتماعی و انسانی در خصوص مستندسازی تجربیات اقدامات موثری بعمل نیامده است و در این زمینه کمتر می توان رد پای ابتکارات،تجاربیات و خلاقیت های برخاسته از دل مدارس را یافت که به مرحله اجرا و فعلیت رسیده باشد.
عنوان:
رعایت مسایل بهداشتی و بیان مضرات میکروب و انتقال آلودگی از طریق مکیدن لوازم نوشتاری
چکیده
میکروب، میکروارگانیسم یا ریزاندامگان جانداران ریزی هستند که تقریبا در همه جا حضور دارند. میکروبها می توانند در شرایط مناسب محیطی، رشد و تکثیر پیدا کنند. در مدارس بویژه در آموزشگاههای مقاطع ابتدایی شرایط محیطی، فیزیکی، بهداشتی و فردی دانش آموزان، بستر و شرایط مناسبی را برای انتقال میکروب ها فراهم می نمایند. از جمله مهمترین راه های انتقال آلودگی میکروبی، عدم رعایت نکات بهداشتی در هنگام استفاده از وسایل نوشتاری خودکار، مداد، پاک کن، ماژیك و... در سرکلاس است. این مشکل بهداشتی به عنوان یك مساله مهم و دغدغه جدی، ذهنم را به خود مشغول کرده و برای یافتن مناسب ترین راه حل، اقداماتی انجام داده که در گام اول با مطالعه اطلاعات لازم را جمع آوری کرده و سپس در طی جلسات درس، ضمن بیان مضرات میکروب و انتقال آلودگی از طریق مکیدن لوازم نوشتاری، بر رعایت مسایل بهداشتی در مدرسه تاکید نمودم. در همین ارتباط ضمن تشویق بچه ها، به جای مکیدن وسایل غیر بهداشتی، شکلات و آب نبات در اختیار دانش آموزان قرار دادم. به هر حال به حول قوه الهی و با راهنمایی و کمك دانش آموزان موفق شدیم برای همیشه از میکروب وسایل نوشتاری در سر کلاس درس خداحافظی
نماییم. همان طور که اشاره رفت، این مقاله بر اساس یك خاطره و تجربه عملی با عنوان خداحافظی با میکروب به رشته تحریر در آمده است. مقاله بر اساس تجربیات شخصی و روش توصیفی تحلیلی انجام گرفته است. گردآوری مطالب و دادهها، بر اساس پرسش نامه، مشاهدات حضوری و میدانی بوده است. نتایج بدست آمده این تحقیق، حاوی پیام بهداشتی و رفتاری برای دانش آموزان است.
مقدمه
پارسال توفیق آموزش دانش آموزانی را بعهده داشتم و بیشتر اوقات می دیدم که بعضی از بچه ها در کلاس به طور ناخواسته ته خودکار یا مداد خود را به دهان برده و آن را می جوند و یا می مکند تا جایی که گاهی لب بعضی از این بچه ها به رنگ خودکار یا حتی غلط گیر در میآمد و شاید این کار بارها و بارها تکرار می شد و بدون این که من توجهی به این کارشان داشته باشم. یك روز بر حسب اتفاق برای نوشتن مطلبی دنبال خودکارم گشتم ولی پیدایش نکردم و از بچه ها درخواست خودکاری کردم. در حین گرفتن خودکار وقتی چشمم به آن افتاد، واقعا چندشم شد که آن را در دست بگیرم. درخواست خودکار دیگری کردم. یك دفعه چندین خودکار که شاید فقط نامی برایشان مانده بود روی میزم گذاشته شد. هر کدام وضعش از دیگری بدتر و زشت تر و رنگ پریده تر بود. اینجا دیگه نوشتن مطلب خودم را فراموش کرده بودم. ناخودآگاه به فکر فرو رفتم که آیا برای این بچه ها و خودکارهایشان چرا این قلم های بی جان به « بخندم و یا بگریم. تا این که این سوال به ذهنم رسید که این روز افتادهاند و از طرفی گناه این بچه های معصوم چیست که ناخواسته و ندانسته حالا »! این همه با میکروب مانوس شدهاند؟ بدون این که از عواقب آن خبر داشته باشند دیگر در این فکرم که چگونه می توانم کمکشان کنم؟ این بهانهای شد که مقداری در
مورد رعایت بهداشت و مضرات میکروب برایشان صحبت کنم و از آنها قول بگیرم که دیگر این فعل را تکرار نکنند. اما بچه های قصه ما ترک کردن این عادت برایشان آسان نبود. تصمیم گرفتم جور دیگری وارد قضیه شوم و چند آب نبات در کیفم بگذارم و به محض مشاهده مکیدن خودکار، آب نباتها را به دست بقیه بچه ها بسپارم. شاید آن دو با این کار به اشتباه خود پی ببرند که این تصمیم به صورت غافلگیرانه اتفاق افتاد و وقتی
که آنها شروع به مکیدن خودکار کردند، سایر بچه ها با ذوق شروع به خوردن آب نبات کردند. آن دو با تعجب شاهد لبخند بچه ها شدند و با شرمندگی و خجالت تقاضای آب شرط داره، شروط داره، اگه قول بدید « : نبات کردند. به اتفاق بچه ها همه با هم گفتیم قول می دیم قول می دیم، دیگه تکرار « : آنها هم گفتند ». دیگه میکروب نخورید بعد خودکارها را کنار گذاشتند و با خوشحالی به همراه بچه های دیگر آب ». نمی کنیم
...

فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

آموزش مسایل بهداشتی و بیان مضرات انتقال آلودگی از طریق لوازم التحریر_1546518850_20012_5739_1325.zip0.03 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 12,000 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت