خانه راهنمای خرید پیگیری سفارش پشتیبانی درباره ما تماس با ما
محصولات مرتبط
ادبیات نظری  وپیشینه تحقیق اوقات فراغت جوانان و دانشجویان
ادبیات نظری وپیشینه تحقیق اوقات فراغت جوانان و دانشجویان
قیمت : 19,000 تومان
ادبیات نظری انحرافات جنسی
ادبیات نظری انحرافات جنسی
قیمت : 19,000 تومان
ادبیات نظری بحران و مدیریت بحران
ادبیات نظری بحران و مدیریت بحران
قیمت : 19,000 تومان
ادبیات نظری تحقیق افسردگی در زنان
ادبیات نظری تحقیق افسردگی در زنان
قیمت : 19,000 تومان

مبانی نظری تحقیق عوامل حجاب

مبانی نظری تحقیق عوامل حجاب

فصل دوم پایان نامه،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،مبانی نظری وپیشینه تحقیق مبانی نظری تحقیق عوامل حجاب دارای 8 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .docx
بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::


عوامل حجاب
عوامل حجاب
الف : صعود به مراتب معنوي
بايستي مسائل ارزشي اسلام در جامعه ما احياء شود . مثلاً حجاب ، يك مسأله ارزشي است مساله‌اي كه اگر چه مقدمه‌اي است براي چيزهايي بالاتر . اما خود يك مساله ارزشي است ما كه اينقدر مقيديم ، به خاطر اين است كه حفظ حجاب به زن كمك مي كند تا بتواند به آن رتبه معنوي خود برسد و دچار آن لغزشگاه‌هاي كه سر راهش قرار داده‌اند نشود .
ب : حجاب مانع اختلاط بي‌قيد و شرط
مساله حجاب به معناي منزوي كردن زن نيست اگر كسي چنين برداشتي از حجاب داشته باشد برداشتي كاملاً غلط و انحرافي است . حجاب به معناي جلوگيري از اختلاط و آميزش بي قيد و شرط زن و مرد در جامعه است . اين اختلاط هم به ضرر جامعه و هم به ضرر زن و مرد است حجاب به هيچ وجه مزاحم و مانع فعاليتهاي سياسي و اجتماعي و علمي نيست . شايد عده‌اي تعجب كنند كه خانمي در سطح بالاي علمي مشغول فعاليت است و خود را بر مساله حجاب منطبق نيز كرده است و اين را بعضي باور يا حتي تصور نمي‌كنند . چرا كه حجاب بدون عفاف صورت نمي‌گيرد و صحيح‌ترين حجاب آن است كه شخصي در تمامي مراحل رعايت نمايد
-اميرحسين ، پانكي پورنر و «‌آيينه زن » ، اول ، صص 253-244.بطور خلاصه
.
ج : پوشش سالم براي حفظ زن
حجاب براي زن به معناي ذلت او نيست بلكه به معناي عصمت و حفظ زن ، نه فقط عصمت و حفظ زن ، بلكه عصمت و حفاظت زن و مرد هر دو است .
حجاب به معناي چادر نيست . اما چادر در مزد ايرانيها كه زنهاي ما از قديم داشتند بهترين نوع حجاب مي‌باشد . بدون چادر هم حجاب ممكن است حجاب به معناي پوشيدن سالم نه پوشيدني كه از نپوشيدن بدتر است به تعبير روايات ، پوشيدن عريان كه در عين پوشيدگي مثل انسان برهنه و عريان است . آن پوشيدن به درد نمي‌خورد و حجاب نيست . پوشيدن سالم آن است كه تمام سرتاپاي بدن زن را پوشانده باشند . البته صورت و دو دست را بسياري فقط مستثني مي‌دانند و برخي مستثني نمي‌دانند و آنها كه مستثني مي‌دانند در مواردي است كه صورت بدون آرايش و ساده باشد ؛ اين است معناي حجاب . البته زن‌هاي ايراني روش چادر را پيدا كرده‌اند كه بسيار هم روش خوبي است و هم زيباست و منافي با زيبايي زن نيست و هم حجاب و حفاظ كامل است به هر حال حجاب را چه به شكل ايراني ، عربي ، كشورهاي ديگر ، زنها يك جور حجاب خود را حفظ مي‌كنند ، هر جوري كه حجاب حفظ شود اين نظر اسلام است
-همان منبع ، صص 242-241.
.
بكار بردن كلمة حجاب در مورد پوشش زن يك اصطلاح جديد است چرا كه پوشش به معني ستر استفاده شده است اين ستر و پوشش باعث شده كه عده‌اي فكر كنند اسلام خواسته است زن هميشه پشت پرده و در خانه محبوس باشد و بيرون نرود . حال آنكه در وظيفه پوشش كه اسلام براي زن مقرر كرده است حبس زن مطرح نيست و چنين انديشه‌اي مطلقاً وجود ندارد .
پوشش زن در اسلام اين است كه زن در معاشرتهاي خود با مردان بدن خود را بپوشاند و به جلوه‌گري و خودنمايي نپردازد . فلسفه پوشش جنبه اجتماعي ، اجتماعي ، خانوادگي ، بالا بردن احترام زن و جلوگيري از ابتذال است اسلام مي‌خواهد با پوشش جلو انواع التذاهاي جنسي در خارج از محيط خانه گرفته شود و اجتماع منحصراً براي كار و فعاليت باشد و اين نظر درست در نقطه مقابل سيستم غربي عصر حاضر است كه كار و فعاليت را با لذت‌جوئيهاي جنسي به هم مي‌آميزد . يكي از مسائل مهم جامعه اسلامي حجاب است و تقيه خانمهاي مسلمان به حجاب آن چنان قومي بوده است كه تلاشهاي استكبار در دوران حكومت نوكرانشان بر عليه حجاب بي‌نتيجه بوده است هر چند كه سرسپردگان ، چادر از سرزنان مسلمان كشيدند و به اتحاء و طرق مختلف زن محجبه را تحقير كردند و سعي كردند آنها را از جامعه طرد كنند
-مظفر ، حاجيان حسين‌آبادي و پاسدارعفت ، ج اول ، صص 4-1
اما بواسطه اينكه زنان ايران اسلامي از باطن و باور ديني و الهي برخوردارند موفقيت لازم به دست مهاجمان نيفتاد ؛ گر چه تا حدودي بخشي از خانواده‌هاي شهرنشين را از موقعيت ديني بيرون بردند ليكن در همان مكانها انسانهائي نيز با باور و يقين زير بار اين تهاجم نرفتند و مشكلات و رنجهاي راه را به جان و دل خريدند . در انقلاب اسلامي دشمن راههاي زيادي براي انحراف ملت بكار برد از راه‌هاي اختلافات داخلي و ترور افراد انقلابي و تبليغات وسيع عليه حجاب اسلامي ، ولي اينهمه عوامل براي ترقي افراد كافي نبود .
اگر زنان راضي شدند مانتو ، شلوار و لباسهاي گشاد استفاده كنند ،‌به اين معنا است كه پوشش كامل خود را حفظ مي‌كنند نه اينكه يك روسري روي سر بيندازند و فكل بزنند و امثال اين اداها كه به مرور باعث حذف حجاب مي‌گردد . ايران اسلامي بايد هوشيار باشد چرا كه كم‌كم روسري برداشته مي‌شود و سر عريان مي‌شود .
سپس نوبت به عريان شدن بدن مي‌رسد حجاب نه تنها آزادي زنان را محدود نمي‌سازد بلكه در فعاليتهاي علمي و اجتماعي و سياسي با حفظ حجاب خويش مي‌تواند فعاليت كند .
اين نوع حجاب و پوشش از ديدگاه شهيد مطهري مي‌باشد
-همان منبع ، صص 6-5 .
.
د : حجاب جايگاه زن و فرهنگ پرهيز
در امور سياسي كشور از مشورت با زنان بپرهيز كه راي آنان زود سست مي شود و تصميم آنان ناپايدار است در پرده حجاب نگه دار تا محرمان را ننگرد زيرا كه سخت‌گيري در پوشش عامل سلامت و استواري آنان است . بيرون رفتن زنان بدتر از آن نيست كه افراد غيرصالح را در ميانشان آوري . اگر مي‌تواني به گونه‌اي زندگي كن كه غير تو را نشناسد چنين كن ، كاري كه برتر از توانايي زنان است به او وامگذار كه زن گل بهاري است نه پهلواني سخت كوش . مبادا در گرامي داشتن زن زياده‌روي كني ، كه او را به طمع‌ورزي كشانده براي ديگران به ناروا شفاعت كند .
بپرهيز از غيرت نشان دادن بي‌جا كه درستكار را بيمار دلي و پاك‌دامني را به بدگماني رساند و در اصل هر كدام از افراد داراي كار معين و مشخص هستند . بهتر اين است كه خواسته الهي آنها را تا حد نياز برطرف نمايي
-امام علي (ع) ،نهج البلاغه ، نامه 31 ، ترجمه محمد دشتي .
.
هـ‌: «‌حجاب و نظربازي از نظر قرآن »
حرمت بي‌حجابي از غيرت خداست . خوشا به حال آن كسيكه به دنبال حق نسبت به ناموسش غيرت نشان دهد . از آن جاي يكه مرد و زن در كوچه و بازار و مدارس و دانشگاه‌ها و سفرهاي زيارتي چاره‌اي ندارند جهت حفظ سلامت فكري و رواني ، قلبي ، زن و مرد يك دستور واجب در رابطه با زنان و يك فرمان واجب در رابطه با هر دو در قرآن مجيد آمده در رابطه با زنان فرموده است :
« يا ايها النبي قل لازواجك و بناتك و نساء المومنين يدنين عليهن من جلبيبهن ذلك ادني ان يعرفن فلايوذين و كان الله غفورا رحيما
-سوره احزاب ، آيه 59
»
« اي پيامبر به همسران و دخترانت و زنان مؤمن بگو : « جلبابها و روسرهاي بلند خود را بر خويش فرو افكنند . اين كار براي اينكه شناخته شوند و مورد آزار قرار نگيرند . بهتر است و اگر تاكنون خطا و كوتاهي از آنها سرزده توبه كنند خداوند همواره آمرزنده و رحيم است »
در رابطه با مرد و زن
« قل للمؤمنين يغضوا من ابصارهم و يحفظوا فروجهم ذلك ازكي لهم ان الله خبير بما يصنعون و قل للمؤمنات يغضضن من ابصارهن و يحفظن فروجهن و لايبدين زينتهن الا ما ظهر منهار ...
-سوره نور ،‌آيات 30 و 31 .
»‌
«‌ ... به مؤمنان بگو چشمهاي خود را از نگاه به نامحرمان فرو گيرند و عفاف خود را حفظ كنند اين براي آنان پاكيزه‌تر است . خداوند از آنچه انجام مي‌دهند آگاه است .
وبه زنان باايمان بگو چشمهاي خود را از نگاه هوس‌آلود فرو گيرند و دامان خويش را حفظ كنند و زينت خود را جز آن مقدار كه نمايان است آشكار ننمايند و اطراف روسري‌هاي خود را بر سينه خود افكنند تا گردن و سينه با آن پوشانده شود و زينت خود را آشكار نسازند مگر براي شوهرانشان و افراد سفيه كه تمايلي به زن ندارند يا كودكانيكه از امور جنسي مربوط به زنان آگاه نيستند و هنگام راه رفتن پاهاي خود را به زمين نزنند تا زينت پنهانيشان ، نمايان شود و همگي به سوي خود بازگرديد اي مؤمنان ، تا رستگار شويد .»
منابع و مآخذ
قرآن كريم
1.امام علي (ع) «نهج‌البلاغه» ، محمد دشتي ‎‏؛ قم ، انتشارات موسسه فرهنگي تحقيقاتي اميرالمؤمنين
...

فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

مبانی نظری تحقیق عوامل حجاب_1546588090_19771_5739_1919.zip0.02 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 19,000 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت