خانه راهنمای خرید پیگیری سفارش پشتیبانی درباره ما تماس با ما
محصولات مرتبط
ادبیات نظری  وپیشینه تحقیق اوقات فراغت جوانان و دانشجویان
ادبیات نظری وپیشینه تحقیق اوقات فراغت جوانان و دانشجویان
قیمت : 19,000 تومان
ادبیات نظری انحرافات جنسی
ادبیات نظری انحرافات جنسی
قیمت : 19,000 تومان
ادبیات نظری بحران و مدیریت بحران
ادبیات نظری بحران و مدیریت بحران
قیمت : 19,000 تومان
ادبیات نظری تحقیق افسردگی در زنان
ادبیات نظری تحقیق افسردگی در زنان
قیمت : 19,000 تومان

مبانی نظری و پیشینه پژوهش مفاهیم افشای اطلاعات حسابداری و ارزش اطلاعات حسابداری

مبانی نظری و پیشینه پژوهش مفاهیم افشای اطلاعات حسابداری و ارزش اطلاعات حسابداری

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش مفاهیم افشای اطلاعات حسابداری و ارزش اطلاعات حسابداری (فصل 2) در 33 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.

مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

کاربردهای مطلب:
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی

قسمتهایی از مبانی نظری:


افشای اطلاعات
گروه های استفاده کننده از گزارشات مالی از افراد و اقشار مختلف اجتماع با اهداف و سطوح آگاهی متفاوت تشکیل شده است. به این ترتیب، تنظیم گزارش های مالی به نحوی که بتواند اطلاعات مورد نیاز تمام استفاده کنندگان را فراهم سازد، میسر نمی باشد. از طرفی اصل افشا ایجاب می کند که کلیة واقعیت های با اهمیت مربوط به رویدادها و فعالیت های مالی واحد تجاری به شکل کامل و مناسب گزارش شود (اسمعیل زاده مقری و احمد شعربافی،1389).
گزارشگری و افشای اطلاعات مهم ترین ابزاری هستند که شرکت ها برای ارتباط با سهامداران بکار می برند. افشای اطلاعات همواره عاملی مناقشه برانگیز در جهت متقاعد ساختن سهامداران از تخصیص بهینه منابع و همچنین تقارن اطلاعاتی بین آنان و واحد تجاری است (مدهانی، 2009).
هندریکسون و ون بردا (1992) بیان می کنند که برای اینکه بتوان اطلاعات مناسب و قابل قبول افشا کرد، باید به پرسش های زیر پاسخ داد:
1. این اطلاعات را باید به چه کسی داد؟
2. هدف از ارئه این اطلاعات چیست؟
3. چه مقدار اطلاعات را باید افشا کرد؟
تحقيقات پيشين نشان مي دهند كه افزايش نقد شوندگي در نتيجه عدم تقارن اطلاعاتي و هزينه هاي سرمايه، پايين تر مي باشد. بوتوسان (1997)، بوتوسان و پلوملي (2002)، دياموند و ورچيا (1991)، لانگ و لاندهلم (1996) شواهدي را در رابطة با منافع بالقوه رشد افشا شامل کاهش ريسك برآورد و کاهش عدم تقارن اطلاعاتي، نشان دادند.
افشاي شركت داراي اهميتي اساسي براي كارا بودن بازار هاي سرمايه است. انجمن حسابداران رسمي آمريكا بيان مي دارد كه گزارشگري كسب و كار و افشاي اطلاعات داراي اهميت زيادي براي اثر بخش بودن فرآيند تصميمات سرمايه گذاري مي باشد. اگرچه قانون گذار، قوانيني كه شركت را ملزم به افشاي حداقل اطلاعاتي براي تصميم گيري سرمايه گذاران تصويب كرده است اما اين قوانين به اندازه كافي تقاضاي سرمايه گذاران براي افشاي اطلاعات شركت را ارضا نمي كند.
سياست هاي افشاي اطلاعات در يك طيف از افشاي كامل تا افشاي بخشي از اطلاعات طبقه بندي مي شود. همچنين عدم افشاي اطلاعات بستگي به ميزان حساسيت حقوق برعملكرد مدير در حد بالا، متوسط يا پايين باشد. در افشاي بخشي اطلاعات اخبار خوب زودتر از اخبار بد افشا مي شود و در اين زمان است كه به احتمال زياد دارندگان اطلاعات نهاني در رابطه اخبار بد سهام خود را به احتمال زياد مي فروشند تا اينكه خريداري كنند. احتمال و مقدار افشاي اختياري اطلاعات به ميزان حساسيت حقوق مدير بر عملكرد مدير، كيفيت شركت و شمار شركاي دارنده اطلاعات نهاني و كاهش نقد شوندگي بازار بستگي دارد. اجراي سختگيرانه قوانين معاملات متكي بر اطلاعات نهاني افشاي بيشتر اطلاعات را ترغيب مي كند در حالي كه ممنوعيت فروش كوتاه مدت سهام براي دارندگان اطلاعات نهاني افشاي كمتر اطلاعات را ترغيب مي كند (واتز و زيمرمن ، 1986).
نتيجة اصلي در اين حوزه ناشي ازتحقیق گروسمن و ميلگروم (1981) اين است كه در يك بازار با انتظارات منطقي و افشاي اطلاعات بدون هزينه، شركت ها بصورت اختياري همه اطلاعات را افشا خواهند كرد. بازار و افرادي كه در بازار حضور دارند مي دانند كه شركت ها اخبار خوب را افشا مي كنند و از افشاي اخبار بد خودداري مي كنند و بنابراين بصورت منطقي اين اقدام شركت را بعنوان عدم افشاي اطلاعات تفسير خواهد كرد. در واقع جو بازار به گونه اي است كه اگر شركت ها اطلاعاتي را كه مورد نياز سرمايه گذاران است به موقع افشا نكنند باعث مي شود بازار نسبت به شركت بدگمان شود و قيمت سهام شركت به كمترين سطح ممكن برسد. با اين وجود نتيجه افشاي كامل اطلاعات با رواج دادن الزامات افشاي اجباري اطلاعات سازگار نيست و مديران بطور گسترده بر اساس نظر و صلاحديد خوداطلاعات را افشا مي كنند (الفریح و الانزی،2011).
بر طبق تئوري اقتصادي، دو نوع تعامل استراتژيك مرتبط با افشای اطلاعات وجود دارد: (1) رقابت در ظرفيت كه شركت ها را تحريك مي كند، بيشتر افشا كنند. (2) رقابت در قيمت، كه آن ها را تحريك مي كند تا كمتر افشا كنند. موقعي كه شركت ها بر روي ظرفيت، رقابت مي-كند، اطلاعات بيشتري افشا مي شود تا هزينه سرمايه كمتري براي سرمايه گذاري نياز باشد. در مقابل، وقتي كه شركت ها بر روي قيمت ها رقابت مي كنند، آن ها اطلاعات كمتري را افشا مي كنند، چرا كه هزينه هاي اختصاصي بالا و منفعت حاصل از هرنوع كاهش در هزينه سرمايه پايين است، چرا كه حساسيت كمتري براي سرمايه اضافي وجود دارد (کاشانی پور و همکاران، 1388).

___________________
. Botosan
. Botosan & Plumlee
. Diamond, D. W. and R. E. Verrecchia
. Lang, M., and R. Lundholm
. Watts and Zimmerman


مربوط بودن ارزش اطلاعات حسابداری
وجه مشترک تعاریف ارائه شده از ارتباط ارزشی یا مربوط بودن از منظر ارزشگذاری در ادبیات حسابداری، وجود رابطة معنادار آماری میان اطلاعات حسابداری و ارزش بازار حقوق مالکان است (بیور ، 2002). از سوی دیگر، با وجود اینکه قدمت آزمون رابطة آماری مزبور به آثاری چون هوریگان (1966) و میلر و مدیگلیانی (1966) باز می گردد، اصطلاح مربوط بودن ارزش برای اولین بار توسط امیر و همکاران (1993) مورد استفاده قرار گرفته است.
هدف حسابداری فراهم آوردن اطلاعات مالی برای استفاده کنندگان، در جهت کمک به بهبود فرآیند تصمیم گیری می باشد، در حالی که هدف از انجام تحقیقات و مطالعات حسابداری ارزیابی مفید بودن اطلاعات برای سرمایه گذاران و سایر استفاده کنندگان می باشد. صورت های مالی منابع بسیار مهمی از اطلاعاتی می باشند که سرمایه گذاران در تصمیم گیری های مربوط به سرمایه گذاری به آن نیاز دارند (هادی ، 2006). رفرنیر و دمانتیر (2008) بیان نمودند، در صورتی داده های حسابداری، معیار مناسبی درباره عملکرد شرکت هستند، که اثر آن ها بر روی قیمت سهام مشاهده شود. در آن صورت آن ها ارقام مربوطی بوده و استفاده از این داده ها، اطلاعات مربوطی درباره ارزش شرکت فراهم می کند که ارتباط تنگاتنگی با قیمت های بازار دارد.
واضح است که مربوط بودن ارزش یک صورت مالی، توانایی آن جهت تأیید یا تغییر انتظارات سرمایه گذاران از ارزش شرکت است. اگر سهام شرکت در میان سرمایه گذاران داد و ستد می شود، قیمت بازار آن سهام باید انتظارات عموم سرمایه گذاران را از ارزش خلاصه کند. بنابراین مربوط بودن ارزش صورت های مالی می تواند توسط واکنش در قیمت بازار هنگامی که ارقام حسابداری منتشر شده اند، اندازه گیری شود. این امر دلالت بر این نیست که ارزش-گذاری سهام تنها هدف صورت های مالی است، اما چنان که توسط بارث و همکاران (2001) ذکر شده است، مرکز توجه عمده ی SEC و بنابراین FASB ، بر سرمایه گذاران سهام است.
سودمندی اطلاعات مالی برای سرمایه گذاران می تواند توسط ارتباط آماری میان داده های حسابداری و ارزش های بازار سرمایه ( قیمت ها و بازده های سهام) به بهترین نحو اندازه گیری شود. این چنین، یک ارتباط، پی آمد رفتارهای سرمایه گذاران را بیشتر از وقتی که فقط نظرات و اعتقادات آن ها بر مبنای پرسش نامه ها و مصاحبه ها جمع آوری می شود، منعکس می کند (دماش ،2007).
در تحقیقات حسابداری مالی، صورت های مالی را دارای ارتباط ارزشی می گویند، اگر آن ها با قیمت ها، ارزش ها یا بازده های سهام در ارتباط باشند. در راستای مطالعات مربوط بودن ارزش، برخی از تحقیق گران، مربوط بودن ارزش یک مجموعه از داده های صورت های مالی را با آمارة R2 تعدیل شده ی رگرسیون اندازه گیری کردند. به ویژه، آن ها مربوط بودن ارزش صورت های مالی را مانند R2 تعدیل شده تعریف کردند که می تواند به صورت منحصر به فرد به صورت های مالی در یک رگرسیون از ارزش های سهام در صورت های مالی یا اطلاعات غیر مالی نسبت داده شده باشد( هاند ، 2003).
برخی از تحقیقگران نیز مربوط بودن ارزشی اطلاعات حسابداری گزارش شده را با توانایی آن ها جهت بیان کردن اطلاعات محفوظ در قیمت های بازار، تعریف کرده اند. این امر بر پایه ی الگو های تجربی به کار گرفته شده توسط محققانی از قبیل کالینز و همکاران (1997)، امیر و همکاران (1993) با استفاده از تحلیل رگرسیون ترکیب قیمت ها از دو متغیر حسابداری توضیحی، یعنی سود و ارزش ویژه خالص اندازه گیری شده است.
مطالعات بسیاری به بررسی اينکه چگونه متغیرهای مالی و غیرمالی به قیمتهای سهام ارتباط دارند پرداخته اند. امیر و لو (1996) با استفاده از نمونة شرکت های تلفن شبکه ای، مربوط نبودن ارزش متغیرهای مالی از قبیل سود، ارزش دفتری و جریان های نقد را ثابت کردند. آن ها یافتند که متغیرهای مالی شرکت های شبکه ای تنها هنگامی که همراه با متغیرهای غیر مالی مورد بررسی قرار گیرند دارای ارتباط ارزشی هستند.
دو مدل برای سنجش مربوط بودن ارزش حسابداری، بر این ادبیات غالب هستند: مدل قیمت و مدل بازده. مدل قیمت به بررسی ارتباط میان قیمت سهام با ارزش دفتری و سود می پردازد و مدل بازده، رابطه بین بازده سهام را با سود و تغییرات سود مورد بررسی قرار می دهد. برای ایجاد بینش و درک جامع، در این تحقیق از هر دو مدل قیمت و بازده برای آزمودن مربوط بودن ارزش اطلاعات حسابداری و رابطة بین سطح افشای اختیاری و مربوط بودن ارزش اطلاعات حسابداری استفاده می-شود.

_____________________
. Value Relevance of Accounting Information
. Beaver
. Horrigan
. Miller and Modigliani
. Value Relevance
. Amir et al
. Hadi
. Raffournier and Dumontier



قسمتی از پیشینه پژوهش:

- کوک (2002) به بررسی ارتباط بین تعداد مدیران اجرایی، فرهنگ و ویژگی های شرکت ها با گسترش افشای اختیاری در گزارش های سالیانه شرکت ها در ژاپن پرداخت. او 65 مورد از موارد افشا اختیاری را برای مطالعه مشخص کردند و نتایج حاصل از مطالعات نشان داد که بین تعداد مدیران اجرایی و گسترش داوطلبانه افشای اطلاعات رابطه معناداری وجود دارد و همچنین بین عوامل فرهنگی و افشای داوطلبانه نیز رابطه معناداری وجود دارد.
- وانس ترالن و همکاران (2003) با بررسی رابطة بین افشای اطلاعات غیر مالی و پیش بینی تحلیل گران، به این نتیجه رسیدند که افشای اختیاری اطلاعات آتی بطور معناداری با سطح انتشار پایین و صحت پیش بینی بالای تحلیل گران رابطه دارد. در مقابل، افشای اختیاری اطلاعات گذشته بر انتشار یا صحت پیش بینی سود تحلیل گران تاٌثیری ندارد.

فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

مبانی نظری و پیشینه پژوهش مفاهیم افشای اطلاعات حسابداری و ارزش اطلاعات حسابداری_1554568891_19673_5739_1279.zip0.10 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 19,000 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت