خانه راهنمای خرید پیگیری سفارش پشتیبانی درباره ما تماس با ما
محصولات مرتبط
ادبیات نظری  وپیشینه تحقیق اوقات فراغت جوانان و دانشجویان
ادبیات نظری وپیشینه تحقیق اوقات فراغت جوانان و دانشجویان
قیمت : 19,000 تومان
ادبیات نظری انحرافات جنسی
ادبیات نظری انحرافات جنسی
قیمت : 19,000 تومان
ادبیات نظری بحران و مدیریت بحران
ادبیات نظری بحران و مدیریت بحران
قیمت : 19,000 تومان
ادبیات نظری تحقیق افسردگی در زنان
ادبیات نظری تحقیق افسردگی در زنان
قیمت : 19,000 تومان

مباني نظري و پيشينه پژوهش (فصل دو) سیستم های اطلاعاتی حسابداری

مباني نظري و پيشينه پژوهش (فصل دو) سیستم های اطلاعاتی حسابداری

فصل دوم پایان نامه،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،مبانی نظری وپیشینه تحقیق مباني نظري و پيشينه پژوهش (فصل دو) سیستم های اطلاعاتی حسابداری دارای 27 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .docx
بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::


فصل دوم
مبانی نظری تحقیق
2-1- مقدمه
حسابداري درتوسعه اقتصادي كشورها نقش مهمي دارد. به همين دليل، اعتلاي آموزش حسابداري در كشورهاي در حال رشد توجه بسياري را به خود جلب كرده است و بسياري از محققان حسابداري به مطالعه و تحقيق پيرامون كيفيت آموزش حسابداري و تأثير آن بر گسترش كمي و كيفي حرفه حسابداري پرداخته‌اند (نوروش، 1377). تعداد بسيار زيادي از مردم كه حسابدار ناميده مي شوند، آموزش و تجربياتي در ثبت اطلاعات دارند اما درحدي نيستند که بتوانند اطلاعات را تحليل كرده يا آنها را براي توجيه تغييرات لازم در ساختار حسابداري چه در بخش عمومي و يا بخش خصوصي به كار بندند (بارنی
Barney
، 1991). نقش آموزش به عنوان عنصر محوري در توسعه سياسي، اجتماعي واقتصادي همواره مورد تأكيد بوده است. آموزش جامعه را براي اداره و بكارگيري منابع موجود به شكل كارامد و موثر در جهت اهداف توسعه آماده ساخته و تعليم مي دهد. سرمايه گذاري انجام شده در منابع انساني مي تواند بازده مثبت اجتماعي داشته باشد و بررشد و توسعه اقتصادي تأثير گذارد (کروگر
Krueger
، 1968، هیامی و روتان
Hayami & Ruttan
، 1970).
مطالعات برخي ازمحققان نشان مي دهد كه اعتماد به آموزش به عنوان ابزاري براي مقابله با فقر و عقب ماندگي، بدون توجه به ساير عوامل نظير بهداشت، تغذيه، تسهيلات سازماني، عوامل سيستم آموزشي و تطابق آن با اهداف آموزشي مي تواند مأيوس كننده باشد (کروگر، 1968). افرادمعدودي را مي توان يافت كه ارزش سرمايه گذاري درآموزش را بتوانند نفی کنند. برخي از منتقدان، به آموزش به عنوان چهارمين رکن سياست خارجي يك كشور پس از سه ركن ديگر يعني ديپلماسي، دفاع و تجارت مي نگرند (آلتباچ

Altbach
، 1982). در دنياي امروز كه هر روز شكل تازه اي از ارتباطات اقتصادي به وجود مي‌آيد و افراد و شركتها و مؤسسات با يكديگر در ارتباط مي‌باشند و تغييرات مالي آنها بر يكديگر تأثير دارد و روز به روز اين فعاليت‌ها پيچيده‌تر مي‌شود اين عوامل باعث مي شود كه نقش حسابداري به عنوان فراهم كنندگان اطلاعات مالي با استفاده از استانداردهاي حسابداري براي استفاده كنندگان بيشتر مشخص گردد. نياز روز افزون موسسات و سازمانها به اطلاعات صحيح و بهنگام جهت بكارگيري در فرآيند تصميم گيري مديران، مقوله‌اي اجتناب ناپذير است (جلالی و شکیبا، 1390). در اين راستا سيستم اطلاعات مديريت منبع اصلي ارائه اطلاعات بشمار مي‌آيد. سيستم اطلاعات حسابداري به عنوان مهمترين زير مجموعه اين سيستم، اطلاعات مالي متنوعي را در اختيار استفاده كنندگان اين نوع اطلاعات، خصوصا " مديران هر سازمان" قرار مي دهد. به طور كلي اطلاعات حسابداري بايستي از ويژگي‌هاي خاصي برخوردار باشد تا در فرآيند تصميم گيري مورد استفاده قرار گيرد. ويژگي‌هاي كيفي اين گونه اطلاعات نظير مربوط بودن، و قابليت اتكاء از جمله خصيصه‌هايي است كه بر ميزان بكار گيري اطلاعات به‌موقع (بهنگام) تأثير مي گذارد (رسلندر و هارت

Roslender, R., & Hart
، 2003).
در این فصل محقق بطور کلی در بخش اول به مبانی نظری سیستم های اطلاعاتی حسابداری و اهمیت آن و همچنین ضرورت بازنگری در سیستم های اطلاعاتی حسابداری از منظر تهیه کنندگان، حسابرسان و مدیران واحدهای اقتصادی خواهد پرداخت و در بخش دوم، تحقیقات عملی انجام شده در این زمینه
مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
2-2:
مبانی نظری

سیستم های اطلاعاتی حسابداری
2-2-1.تعریف سیستم
سیستم مجموعه ای از اعضا به هم پیوسته است که درداخل یک سازمان هدف واحدی را دنبال می کند (نوروش، 1377).

سیستم (
System
) از کلمه
Syniatania
به معنی کنار هم گذاشتن گرفته شده است، یعنی مجموعه ای از اشیاء مرتبط با هم که یک کل را تشکیل می
دهند (مالاین

Malian
، 2004).
سیستم مجموعه ای از اجزاء و روابط میان آنهاست که توسط ویژگیهای معین، به هم وابسته یا مرتبط می شوند و این اجزا با محیطشان یک کل را تشکیل می دهند(رویس،رودریگز و دولادو

Reyes, Eva, Rodrigues, Daniel and Dolado, Javier
، 2007).
سیستم مجموعه ای متشکل از عوامل گوناگون که روی یکدیگر اثر می
گذارند و برای رسیدن به هدف خاصی سازمان یافته اند (جان لین، ژیونگ و مین لیو

Z. Jun Lin, Xiaoyan Xiong, and Min Liu
، 2005).
2-2-2.تعاریفی از اطلاعات
داده هایی که تجزیه وتحلیل شده باشند.
اطلاعات، پایه ها وساختاری برای تصمیم گیری هستند.
مجموعه ای از آگاهی ها که در تصمیم گیری می توان از آنها استفاده کرد (رویس، رودریگز و دولادو، 2007).
2-2-3.تعاریفی از سیستم اطلاعاتی
انواع راه ها وروش ها ی سازماندهی اطلاعات در دسترس، از جمع آوری داده ها گرفته تا بازیابی اطلاعات و استفاده از آنها (رهنمای رودپشتی و وکیلی فرد، 1388).
فرایندی است که طی آن ورودی
...

فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

مباني نظري و پيشينه پژوهش (فصل دو) سیستم های اطلاعاتی حسابداری_1555526349_19561_5739_1456.zip0.34 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 19,000 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت